xenon verlengen met verlengkabels hoeveel is toegestaan..

600rrtje

MF veteraan
5 mei 2008
2.641
0
er is al veel te vinden over xenon maar vind niet echt iets over het verlengen van de kabels,

heb zelf een 600RR en wil de ballasten in de achterkontje plaatsen waar de helmhouder zit,daar zit net genoeg ruimte om de 2 ballasten te plaatsen alleen je raad het al er moet een stuk hoogspanningskabel tussen.

nu zijn er dus wel verlengstukken te vinden op internet van 70cm en 50cm maar dan kom ik er dus nog steeds niet.

dan mijn vraag mag ik ook 2 lengtes van 50cm pakken want dan red ik het wel

maar wil de xenon dan nog wel opstarten in verband met spanings verlies ???

misschien dat er 600RR rijders zijn die misschien een foto hebben waar ze hun ballasten hebben geplaatst

alvast bedankt voor de reactie. :}
 
Laatst bewerkt:
Had dit probleem ook. Kon nergens wat kwijt in mijn Suzuki GSX-R1000 k7.

Heb 2 verlengkabelsetjes ertussen gezet. Geen probleem.

Ik zou de pilot xenon nemen. Hebben een kleinere ballast dan normaal en een lagere opstartspanning, want dat wil nog weleens een probleem zijn.

Ik heb de grote ballast nog van pilot, maar mag deze omruilen voor de nieuwere kleinere ballast met lagere opstartspanning. Moet nu soms 5 keer starten wil de xenon aanblijven anders redt ie het soms niet.
 
Had dit probleem ook. Kon nergens wat kwijt in mijn Suzuki GSX-R1000 k7.

Heb 2 verlengkabelsetjes ertussen gezet. Geen probleem.

Ik zou de pilot xenon nemen. Hebben een kleinere ballast dan normaal en een lagere opstartspanning, want dat wil nog weleens een probleem zijn.

Ik heb de grote ballast nog van pilot, maar mag deze omruilen voor de nieuwere kleinere ballast met lagere opstartspanning. Moet nu soms 5 keer starten wil de xenon aanblijven anders redt ie het soms niet.



ja die kabels had ik wel gevonden maar ik weet niet of het een probleem is als ik dus 2x 50cm aanelkaar knup

en zal die startproblemen komen doordat je dus gaat verlengen?
 
de kabel die er nu aan de ballast zit die is ong 15 cm lang en de diameter is 1 - 1,5 ongeveer

maar er zou best spanningsverlies kunnen optreden als je meer lengte aanbrengt

totale lengte wat ik dan nodig zou hebben is 1meter dus zal dat gaan werken???

er is totaal geen plek om de ballasten weg te werken vandaar dat ik ze in de achterkant had gezet en daar passen ze prima

maar om dat 40 euro aan verlengkabels te kopen wat dan achteraf misschien niet lijkt te werken is dan ook zonde

vandaar graag jullie mening
 
Het hoogspanning, de ohmse weerstand van de draden zal dus niet snel problemen geven.

U = I * R
Met U = spanningsval, I = stroom en R = ohmse weerstand van de draad. Doordat het hoogspanning is, is de stroom zéér klein. De weerstand zal misschien dubbel zo groot zijn, maar de spanningsval is nog steeds verwaarloosbaar. Daarom wordt er bij transport van elektriciteit over grote afstanden ook hoogspanning gebruikt :)
 
Het hoogspanning, de ohmse weerstand van de draden zal dus niet snel problemen geven.

U = I * R
Met U = spanningsval, I = stroom en R = ohmse weerstand van de draad. Doordat het hoogspanning is, is de stroom zéér klein. De weerstand zal misschien dubbel zo groot zijn, maar de spanningsval is nog steeds verwaarloosbaar. Daarom wordt er bij transport van elektriciteit over grote afstanden ook hoogspanning gebruikt :)


ben een leek met getallen :z


maar met andere woorden zouden er geen problemen optreden als ik dat verleng met wel orginele kabels tot 1meter? *D
 
zal de kabels bestellen en dan laat ik wel weten of het werkt of niet

dacht dat er wel meer mensen xenon hadden op hun 600RR

misschien dat die zich nog kunnen melden met tips
 
er is al veel te vinden over xenon maar vind niet echt iets over het verlengen van de kabels,

heb zelf een 600RR en wil de ballasten in de achterkontje plaatsen waar de helmhouder zit,daar zit net genoeg ruimte om de 2 ballasten te plaatsen alleen je raad het al er moet een stuk hoogspanningskabel tussen.

nu zijn er dus wel verlengstukken te vinden op internet van 70cm en 50cm maar dan kom ik er dus nog steeds niet.

dan mijn vraag mag ik ook 2 lengtes van 50cm pakken want dan red ik het wel

maar wil de xenon dan nog wel opstarten in verband met spanings verlies ???

misschien dat er 600RR rijders zijn die misschien een foto hebben waar ze hun ballasten hebben geplaatst

alvast bedankt voor de reactie. :}

ps. staat helaas in de verkeerde topic sorry daarvoor..




heb zelf ook verleng setje besteld... werkt perfect!

www.votrade.nl


moest 1 stekkertje een klein beetje uitveilen, voorderest alles in orde
 
Ik las op Net dat verlenging van de kabels opstartproblemen kan opleveren; dit doet mij denken aan hoge omvormer-frequentie (hoe hoog?), coax-kabel, knopen en buiken .... ? Weet er iemand (richt-)getallen bij .... ik ben wat nieuwsgierig.
 
Ik las op Net dat verlenging van de kabels opstartproblemen kan opleveren; dit doet mij denken aan hoge omvormer-frequentie (hoe hoog?), coax-kabel, knopen en buiken .... ? Weet er iemand (richt-)getallen bij .... ik ben wat nieuwsgierig.


heb je ook een link van die pagina waar je dat gelezen hebt?
 
Dat verhaal gaat over verlengen door middel van zelf knippen en plakken met gewoon electradraad. Met speciale verlengsets kan het zonder problemen :Y

Bij nieuwe modellen R6 bouw ik ze ook vaak in de kont, weinig ruimte voorin...

ben je dan ook ongeveer 1meter nodig?

en zijn alle xenonssets uitgerust met dezelfde stekkers

dus van HID en PILOT dat dat dezelfde stekkers zijn
 
ben je dan ook ongeveer 1meter nodig?

en zijn alle xenonssets uitgerust met dezelfde stekkers

dus van HID en PILOT dat dat dezelfde stekkers zijn

Phoe, weet ik eigenlijk zo niet. Heb dan in ieder geval aan 1 verlengset genoeg (moet zelfs nog een lusje onder de tank leggen). Misschien dat wij langere kabelsets hebben liggen, weet zo uit mijn hoofd niet hoe lang ze zijn.

Weet niet of HID en Pilot dezelfde stekkers hebben...
 
Phoe, weet ik eigenlijk zo niet. Heb dan in ieder geval aan 1 verlengset genoeg (moet zelfs nog een lusje onder de tank leggen). Misschien dat wij langere kabelsets hebben liggen, weet zo uit mijn hoofd niet hoe lang ze zijn.

Weet niet of HID en Pilot dezelfde stekkers hebben...

langste wat ik zo kon vinden op internet was 70cm wat helaas nog te kort is

met 1meter gaat alles beter om het zo maar te zeggen _O-

misschien kun je even voor mij informeren wat voor lengte jullie gebruiken...
 
oke goed om te horen

welke motor heb je het ingebouwd misschien een foto ervan om wat ideen op te doen... :Y


Z750 '07

was geen plek voor de ballast aan de voorkant, dus verleng kabeltje besteld en doorgelinkt. kon hem kwijt in m'n gereedschaps(plekje) onder m'n zitting

p1020352ps3.jpg

p1020597ut8.jpg
 
Ik heb ook xenon en heb hem achter mijn voorkuip weggebouwd heb wel kleine ballastkast! En bij een 600rr moet dat ook makkelijk kunnen, vriendin hier rijd een 2004 600rr en daar kan ik hem ook makkelijk kwijt! Kontje was geen optie bij mij want heb daar pc3 liggen en mij pro-oiler. Maar verlengen met een kabel kan ook.
 
Terug
Bovenaan Onderaan