Ervaringen Dunlop Roadsmart??

Duckman

MF veteraan
29 mrt 2004
6.497
198
Offroad!
Wie heeft er hier ervaring met de nieuwe Dunlop Roadsmart?

http://www.dunlop-tires.com/dunlop_...road/sport_touring_radial/sportmax_roadsmart/

ik kan via een hele goede inkoopactie een setje kopen en ben benieuwd naar de ervaringen. Komt uit testen erg goed naar voren en ben nieuwsgierig of die ervaring ook gedeeld wordt door mensen die ermee rijden....

mag de inkoopactie hier volgens mij niet melden, als je me een mailtje stuurt dan kan ik de lijst met prijzen wel doorsturen
 
Ik heb er al een Eifel ritje en een Ardennen ritje mee gedaan en mij bevallen ze heel goed. Volop grip, voelen erg neutraal en daardoor direct vertrouwd aan. :Y
 

De testen heb ik ook gelezen, die zijn echt superpositief te noemen. Heb een setje besteld waarvan de voorband z.s.m. gemonteerd zal worden en de achterband binnen 2 maanden denk ingeveer.
 
Heb een tijdje geleden een soortgelijk topic geopend, ook zeer weinig replies. Blijkbaar rijden er nog niet zoveel mensen mee. Maar ik heb ze er gewoon onder laten zetten, ook onder invloed door de goede recencies in motorbladen. Na 1500 km, voornamelijk in de Eifel, kan ik zeggen dat het prima banden zijn qua weggedrag. Ze sturen lekker in, "vallen" niet. Doordat de band een zachtere laag heeft aan de zijkanten van de band plakken ze lekker in de bocht. Voetsteun aan de grond met een VTR 1000 Firestorm is in ieder geval geen probleem en voelt heel vertrouwd aan. Ook in het nat werken ze naar mijn mening erg goed, maar dat kan ik niet echt vergelijken met andere banden omdat ik in de regen altijd rij als een oud wijf :+ Nou is het nog afwachten hoelang ze mee zullen gaan.
 
Ik heb ze er al sinds November onder, en al enkele honderden stuks verkocht.... Een absolute topband in dit segment, en zo wordt hij ook getest.
Zie o.a. de vergelijkingstest in Das Motorrad nr 12 van verleden week......

Ik weet trouwens 100% zeker dat ik ze nog voordeliger kan leveren, dus als je interesse hebt moet je mij maar contacten.
 
Ik heb vorige week op een Buell X1 gereden met Roadsmarts, echt top.
De oude 207 was altijd een tikkie "houterig" en had een vreemde "ballon-achtige" vorm, net alsof-ie 1 of 2 maten te groot was voor de velg: dit gaf vaak een beangstigend progressief stuurgedrag in het grensgebied, waar je die progressie kunt missen als kiespijn. De Roadsmart is volledig anders ook al is het nog steeds een band uit de "Sportmax" familie. Ook erg goed in de regen, maar ik weet niet hoe lang die zal meegaan.


Zo, en nu maar wachten op de gebruikelijke "je moet een Pilot Road 2CT achter en Pilot Power voor hebben zodat je 20.000 km op een circuit kunt blazen" reacties :+
 
Laatst bewerkt:
Ben er eigenlijk ook wel benieuwd naar.

Hoor er idd goede reacties over, ook van Dunlop "haters" die zeggen dat deze band idd een grote verbetering is tov de oude Dunlop band.

Maak best veel km's en zit nu ook te twijfelen voor de volgende band.
MPR2 of deze Dunlop.

Ik maak hoofdzakelijk snelweg km's en ook in de regen natuurlijk (rij elke dag)
De Dunlop schijnt het ook erg goed in de regen te doen.

Graag ervaringdeskundigen hier met meer reacties en idd hoelang gaat hij mee?
 
Ik heb ze er al sinds November onder, en al enkele honderden stuks verkocht.... Een absolute topband in dit segment, en zo wordt hij ook getest.
Zie o.a. de vergelijkingstest in Das Motorrad nr 12 van verleden week......

Ik weet trouwens 100% zeker dat ik ze nog voordeliger kan leveren, dus als je interesse hebt moet je mij maar contacten.

Ik heb ze al besteld, volgende keer weer bij jou ;) Maak in ieder geval nog wel een afspraak om ze te laten monteren :Y

ben toch wel benieuwd wat jouw prijs is dan, maar dat vraag ik je wel als ik langs kom *D

Verder goed om te lezen dat er positieve berichten zijn *O*
 
Laatst bewerkt:
En hoe zit het met het aantal km's dat je ermee kan maken, Blackbird? Is dat vergelijkbaar met een Michelin Pilot Road 2CT?
Volgens de eerste testen nog iets beter, zeker op zwaardere motoren..... Alleen de grip in de regen is volgens de vergelijkingstest in Das Motorrad minder dan de MPR2ct, maar dan begrijp ik niet dat ik iedereen op Zandvoort (1 Mei Motorday 2008) in de regen helemaal zoek reed op de Roadsmart .... :+

Voor motoren met veel gewicht is de Roadsmart de beste, voor lichtere motoren de MPR2 (mits je er geen probleem mee hebt dat deze de neiging heeft iets de bocht in te willen vallen. De Roadsmart is geheel neutraal.....
 
Dunlop heeft het de laatste jaren een beetje laten hangen, daarom wrs zo weinig reactie. De D207 was in zijn tijd de topband, maar wat erna kwam, was maar middelmatig. Mss dat de roadsmart de voorbode wordt van een fikse inhaalbeweging.
 
En hoe zit het met het aantal km's dat je ermee kan maken, Blackbird? Is dat vergelijkbaar met een Michelin Pilot Road 2CT?

10000km,en 5 maanden met Road Smart.Nu vierkant.profiel nog genoeg.
full

full
 
Dunlop heeft het de laatste jaren een beetje laten hangen, daarom wrs zo weinig reactie. De D207 was in zijn tijd de topband, maar wat erna kwam, was maar middelmatig. Mss dat de roadsmart de voorbode wordt van een fikse inhaalbeweging.

Heb nu ook de D207 onder mijn Duc. Nu pas 1100 km.
Hiervoor de standaard Michelins Sport die er al onder zat gehad :N
Ben erg content met de Dunlops. Rijden makkelijk en in de regen genoeg vertrouwen om net zoals afgelopen zaterdagmiddag in een stortbui gewoon goed kunnen remmen.

Op mijn monster hiervoor had ik Pirelli's... ook erg goede banden. Snel warm maar ook snel gesleten.

Dus ben benieuwd wat ze gaan doen....
 
10.000 km, mooi mooi! Heb mijn Roadsmarts helaas nooit af kunnen rijden, vanwege een spijker in de band. Daarna zou ik de motor verkopen, dus geen nieuwe Roadsmart onder laten zetten maar whatever de dealer op dat moment had. Nu in Spanje en voornemens een SP1 te kopen, daar gaan ook zeker weer Roadsmarts onder, fijn bandje! Neem aan dat ze nog steeds goedkoper zijn de de Michelins...
 
Heb ze er zelf nu dik 10k onder liggen, profiel genoeg en ook zeker nog niet vierkant gereden. Echt een topper die Roadsmart.
 
Ben er verder zeer tevreden over.Heb bij 12k ook voorband erom laten leggen,nadat standaard
voorband beetje glad werd.Achter gaat er voor de vakantie af,en komt weer de zelfde onder. :W

Up date:27-08-2009:

Op aanraden dealer achter laten zitten.(die dealers heb je ook)
Nieuw was 6,5 mm profiel,en ik had nog ruim 4 er op zitten.

Na de vakantie,bijna 3000km Denemarken heen en weer,nog steeds ruim profiel.
Achter zit er nu ruim 13k op,en nog profiel zat. :Y
 
Laatst bewerkt:
als je sportief rijd zou ik ze laten liggen, heb dit weekend (Ardennen 4 landen gedaan) te veel dingen gezien bij iemand met een roadsmart op een fazer 1000, denk niet dat het een smart keuze is beter de qualifier 2 rijden als je perse geen mpp wil pakken ( |( ) is gewoon de beste wegband in alle omstandigheden. Wat ik gezien heb, meerdere keren wegglijden voorwiel bij extreem insturen en echt blazen, bij iemand die volledig hks vering reshimmen etc dus vering is super (acherschok wilbers veren ook) Alleen omdat die persoon veel ervaring heeft en een belg is die het asfalt kent wist ie em te redden tot 3x toe. Ik met mijn mpp zat em op zijn kontje (kon er nie door heen) en geen momentje gehad behalve dat ik veel harder en hoger bochtsnelheden had dan hij met zijn road smart. Band tekent ook veel meer dan mijn mpp2ct zijn oude combi was mpp 2ct voor mpr2 achter, is en blijft gewoon de beste(voor fazer) rij zelf altijd mpp 2ct voor achter.
 
Zo, en nu maar wachten op de gebruikelijke "je moet een Pilot Road 2CT achter en Pilot Power voor hebben zodat je 20.000 km op een circuit kunt blazen" reacties :+

als je sportief rijd zou ik ze laten liggen, heb dit weekend (Ardennen 4 landen gedaan) te veel dingen gezien bij iemand met een roadsmart op een fazer 1000, denk niet dat het een smart keuze is beter de qualifier 2 rijden als je perse geen mpp wil pakken ( |( ) is gewoon de beste wegband in alle omstandigheden. Wat ik gezien heb, meerdere keren wegglijden voorwiel bij extreem insturen en echt blazen, bij iemand die volledig hks vering reshimmen etc dus vering is super (acherschok wilbers veren ook) Alleen omdat die persoon veel ervaring heeft en een belg is die het asfalt kent wist ie em te redden tot 3x toe. Ik met mijn mpp zat em op zijn kontje (kon er nie door heen) en geen momentje gehad behalve dat ik veel harder en hoger bochtsnelheden had dan hij met zijn road smart. Band tekent ook veel meer dan mijn mpp2ct zijn oude combi was mpp 2ct voor mpr2 achter, is en blijft gewoon de beste(voor fazer) rij zelf altijd mpp 2ct voor achter.

en daar hebben we de eerste _O-

ikzelf heb 6000 km ervaring met de roadsmart op mn vorige motor, de tuono.
3 dagen lang gummen in het zwarte woud, en geen krimp gaf ie. voor de rest is de levensduur heel goed (en ik geef wel gas).

zodra mn bandjes op zijn op de triple, komt er zeker een roadsmart op.
 
als je sportief rijd zou ik ze laten liggen, heb dit weekend (Ardennen 4 landen gedaan) te veel dingen gezien bij iemand met een roadsmart op een fazer 1000, denk niet dat het een smart keuze is beter de qualifier 2 rijden als je perse geen mpp wil pakken ( |( ) is gewoon de beste wegband in alle omstandigheden. Wat ik gezien heb, meerdere keren wegglijden voorwiel bij extreem insturen en echt blazen, bij iemand die volledig hks vering reshimmen etc dus vering is super (acherschok wilbers veren ook) Alleen omdat die persoon veel ervaring heeft en een belg is die het asfalt kent wist ie em te redden tot 3x toe. Ik met mijn mpp zat em op zijn kontje (kon er nie door heen) en geen momentje gehad behalve dat ik veel harder en hoger bochtsnelheden had dan hij met zijn road smart. Band tekent ook veel meer dan mijn mpp2ct zijn oude combi was mpp 2ct voor mpr2 achter, is en blijft gewoon de beste(voor fazer) rij zelf altijd mpp 2ct voor achter.



Je kon erop wachten deze reactie over de mpp.
Maar ik denk dat de rijkunsten van cbrdave fonomenaal zijn en denk dat hij maar even zijn wegracelicentie moet gaan halen om dan eventjes kampioen te worden.
Een beetje voorspelbaar uit de lucht gegrepen verhaal.
 
als je sportief rijd zou ik ze laten liggen, heb dit weekend (Ardennen 4 landen gedaan) te veel dingen gezien bij iemand met een roadsmart op een fazer 1000, denk niet dat het een smart keuze is beter de qualifier 2 rijden als je perse geen mpp wil pakken ( |( ) is gewoon de beste wegband in alle omstandigheden. Wat ik gezien heb, meerdere keren wegglijden voorwiel bij extreem insturen en echt blazen, bij iemand die volledig hks vering reshimmen etc dus vering is super (acherschok wilbers veren ook) Alleen omdat die persoon veel ervaring heeft en een belg is die het asfalt kent wist ie em te redden tot 3x toe. Ik met mijn mpp zat em op zijn kontje (kon er nie door heen) en geen momentje gehad behalve dat ik veel harder en hoger bochtsnelheden had dan hij met zijn road smart. Band tekent ook veel meer dan mijn mpp2ct zijn oude combi was mpp 2ct voor mpr2 achter, is en blijft gewoon de beste(voor fazer) rij zelf altijd mpp 2ct voor achter.

Met een fazer 1000 kun je niet erg hard, en glijden over het voorwiel zijn ze ook goed in. ;)
 
als je sportief rijd zou ik ze laten liggen, heb dit weekend (Ardennen 4 landen gedaan) te veel dingen gezien bij iemand met een roadsmart op een fazer 1000, denk niet dat het een smart keuze is beter de qualifier 2 rijden als je perse geen mpp wil pakken ( |( ) is gewoon de beste wegband in alle omstandigheden. Wat ik gezien heb, meerdere keren wegglijden voorwiel bij extreem insturen en echt blazen, bij iemand die volledig hks vering reshimmen etc dus vering is super (acherschok wilbers veren ook) Alleen omdat die persoon veel ervaring heeft en een belg is die het asfalt kent wist ie em te redden tot 3x toe. Ik met mijn mpp zat em op zijn kontje (kon er nie door heen) en geen momentje gehad behalve dat ik veel harder en hoger bochtsnelheden had dan hij met zijn road smart. Band tekent ook veel meer dan mijn mpp2ct zijn oude combi was mpp 2ct voor mpr2 achter, is en blijft gewoon de beste(voor fazer) rij zelf altijd mpp 2ct voor achter.


:]
 
@cbrdave: Bedankt voor je input.
Het lijkt me toch dat we hier ervaringen met elkaar kunnen delen, zonder gelijk in een hokje geplaatst te worden :X

Hoe goed de Roadsmart ook is, het is een tour/sport band en deze kan je niet met sportbanden vergelijken, dat zeg je ook in je verhaal dus daar is niks mis mee.
Dat de Roadsmarts af en toe de hemel ingeprezen worden, zodat je het gaat denken dat het kan tippen aan de sportband is een ander verhaal. :P (dit gebeurt trouwens ook met de mpr2 :P)

Iedereen die ervaring heeft met de Roadsmarts kan het gewoon hier posten. *O*

Dus kom maar op .... ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan