Motorstudenten Delft op vakantie 2008

Autoreply

MF veteraan
22 okt 2006
14.295
2
Oegstgeest
Hier het vakantieverhaal van MFD/MSD.

Om alvast een overzicht te hebben van de mogelijke bestemmingen:
europakaart.jpg


En qua route, hier alvast een voorstel
1zld9g3.jpg


Ardennen, Elsac, Vosges, Franse, Italiaanse en Zwitserse Alpen, Monaco, Dolomieten en Schwarzwald, het zit er allemaal in *O* Met 2800 KM (binnendoor) is het misschien alleen wat lang :$


Stijl; budget, jeugdherbergen, euro of 15 per nacht.

Definitieve deelnemers

*Sven_H (BMW R 1150 GS)
*Marek (Revere)
*Autoreply (BMW R 1100 GS)
*Frank (Fazert)

Paklijst
*Kaarten (Jarno)
*GPS (Frank)
*Kookspullen (Sven)
*Papieren (groene kaart, doorlopende reisverz, schadeformulier)
*30/40 Kaarten (Jarno)
*Enkel pak (heb niets anders)
*Regenkleding
*Slangetje (voor brandstof..)
*3 paar handschoenen
*2 balaklava's (kan smerig koud zijn op de passen)
*routes in Garmin formaat + waypointbestand van BMW-dealers, erg handig (Jarno)
*Telefoonnummers van NLse ambassades ANWB en aanverwanten (Jarno)
*Vlag (Jarno)
*Fototoestel + extra batterijen
*Laadkabels GSM
*EHBO set (Frank) Is afaik verplicht in Duitsland.


De voorlopige planning:

Vertrek in principe op maandag 28 juli vanuit Maastricht, logeerplekken waarschijnlijk beschikbaar.

Dag 1:Maastricht-Schwarzwald, 600 km, 8:30
Vanaf Maastricht de snelweg op, blazen tot in de Eiffel en vanaf daar afzakken richting het Schwarzwald. Aldaar de Schwarzwalder Hochstrasse op en in het zuiden een jeugdhostel zoeken voor het einde van de route.

http://tinyurl.com/6yblud

Dag 2:Schwarzwald-Oost Zwitserland, 500 km, 8:00
Vanuit het Schwarzwald bovenlangs de Bodensee door Tirol, over de Timmelsjoch, Stelvio en nog een handvol grote passen. Eindigen ergens in CH Let niet op de afstanden en tijdsduren, sommige passen kan je volgens de planner niet over.

http://tinyurl.com/66ldco

Dag 3:Davos-Aosta 500 km, 7:30
Vanuit Oost-Zwitserland richting west, eerst over een paar passen, dan een stuk verbindingsweg en als afsluiting (of de volgende morgen) over de Gran San Bernardo, onder de Mont Blanc.

http://tinyurl.com/5soqla

Dag 4:Aosta-Geneve, 450 km, 7:30
Ritje over de grote Alpencollen, Aosta-Geneve

http://tinyurl.com/5n2jq7

Dag 5:Geneve-Maastricht 800 km, 9:30...
Geneve-Maastricht, dwars door de Elzas, o.m. Ballon d'Elsac, Grande Ballon, Col de la Schlucht enz. Is véél te lang..

http://tinyurl.com/5lul9s

Het algemene probleem, zo weinig tijd, zo veel mooie wegen.
 
Laatst bewerkt:
Super vet idee jongens! Zoals jullie weten wil ik het ook nog eens doen. Denk dat ik qua geld en tijd niet ga rond krijgen dit jaar. Komende week ook even achter een baantje aan.

Achja miss sta ik op de dag van vertrek er ineens wel :P .
 
Super vet idee jongens! Zoals jullie weten wil ik het ook nog eens doen. Denk dat ik qua geld en tijd niet ga rond krijgen dit jaar. Komende week ook even achter een baantje aan.

Achja miss sta ik op de dag van vertrek er ineens wel :P .
Voor 60 euro per dag red je 't makkelijk.
Brandstof, 400 km = 35 euro
Hostel, 15/nacht
Eten: 5
Bier :$

Ow enne, je bagage mag wel bij mij :W
 
Laatst bewerkt:
ergens begin augustus, dan heb k weer n beetje geld. juli hebben we lustrum en zal k wel de hele tijd te bezopen zijn om te rijden en eind augustus hebben we vanaf de 14e EJW op lr, en ik zit half in die commissie. dus...

ik zou zeggen begin augustus

wat betreft bestemming of doel zou ik zeggen noord italie, dolemieten of alpen, en misschien n dagje aant grote meer
 
Laatst bewerkt:
Voor 60 euro per dag red je 't makkelijk.
Brandstof, 400 km = 35 euro
Hostel, 15/nacht
Eten: 5
Bier :$

Ow enne, je bagage mag wel bij mij :W
hmm benzine van 1.31€ ;)

laten we even 80€ per dag doen, en 5 dagen= 400euro.

Ben bang dat ik dat dan misschien niet heb!*


* even herformuleren: Ik heb dat geld wel, maar niet daarvoor :/
 
Ik kan tussen 16 juli en 14 augustus. Dan stel ik voor om het in de week van 28 juli tot 3 augustus te doen, dan lijken de meeste mensen te kunnen.
 
Ik weet, als het goed is, na morgen mijn afstudeerdatum (hoop over ongeveer 6 weken), maar wil dus eigenlijk daarna pas weg
 
Het gaat hem voor mij niet worden vrees ik.

Om te beginnen zit ik financieel niet lekker genoeg om toe te kunnen zeggen, daarnaast heeft mn meis de 14e dr AVD-examen (motor dus). Als ze die haalt, én ik heb nog voldoende centen, dan ga ik met haar samen ergens heen tuffen ;)
 
Dit lijkt me wel echt heel vet... :)
Ik ga alleen beginnen met afstuderen in week 33, en week 31 en 32 ben ik al weg.

Wellicht dat ik wat kan regelen met het aftstudeerbedrijf...hmm...ik houd de thread nog wel even in de gaten :9
 
Van 8-16 september moet ik assisteren bij een cursus, dat is mijn enige knelpunt. Verder niet te laat in het jaar a.u.b., ik wil ook nog wat zon zien.
 
Van 8-16 september moet ik assisteren bij een cursus, dat is mijn enige knelpunt. Verder niet te laat in het jaar a.u.b., ik wil ook nog wat zon zien.
Kan jij de week van 28 juli-3 augustus? Dan zouden iig Marek, Frank en ikzelf kunnen :)

Ik ga overigens de eerste week van september met m'n vriendin op vakantie (motor), dus dan kan ik ook niet.
 
Laatst bewerkt:
mooie route, kga over week of 2 ook ongeveer die route doen, denk nog een stukje spanje erbij. heb je de route in mapsource formaat, dan zou ik die graag eens bekijken..mail adres staat in m'n profile. :)

veel plezier alvast.
 
Misschien is die week voor mij ook mogelijk: Ga weekje vrij pakken van afstudeerstage, geen zin om hele vakantie door te gaan... ffkijken of het de week van 28 aug kan worden :)
 
Zoals gisteren besproken icm bier:

Zeker
*Frank
*Marek
*Jarno

Wellicht
*Sven
*Dennis
*AJ (bij falen vriendin op rijexamen ;-) )
 
Ik wil iig graag mee: Als we definitief een week prikken ga ik regelen dat ik die vrij heb van mijn stage, en ik ga er van uit dat dat ook gewoon lukt (mits het niet inhoud dat we morgen vertrekken), maar als we die week van 28juli-3aug aanhouden, dan moet er volgens mij wat te regelen zijn.
 
Ah, dus 4 man definitief en eentje afgevallen.

Wat hebben we dan nog nodig:
*Kaarten (die heb ik van 't hele gebied minus een gedeelte dolomieten)
*GPS?
*Een gids voor jeugdhostels
*?
 
Terug
Bovenaan Onderaan