Wat voor wax op een motor ???

Mad Dog

Die hard MF'er
3 jun 2001
342
2
Maarssenbroek
Toen ik laatst mijn motor in de wax aan het zetten was, zag ik eerst meubelwas, kan dit zonder problemen op een Goldwing gesmeerd worden, de 1500 is toch wel bijna een rijdend bankstel. :+

Maar goed zonder dollen, welke wax gebruiken jullie en waarom ??? O-)
 
Toen ik laatst mijn motor in de wax aan het zetten was, zag ik eerst meubelwas, kan dit zonder problemen op een Goldwing gesmeerd worden, de 1500 is toch wel bijna een rijdend bankstel. :+

Maar goed zonder dollen, welke wax gebruiken jullie en waarom ??? O-)

Heb één of ander spuitbusje van Valma. Een quickwax die ook lekker actief bruist. Na het gewoon wassen af en toe gebruiken, het reinigt erg goed en glimt lekker.
De laatste turtlewax vond ik het geld niet waard, de ouderwetse schijnt uit de handel te zijn. Er is ook nog showroomshine, is ook goed.
Maar ik ga binnenkort over naar de professionele producten.
 
:^

eerst lekker soppen met autoshampoo van de action (1 euri), daarna droog rijden. en 1x per maand turtlewax. letop! metallic lak-wax voor metallic lak... voor het beste poser effect ;)
:^

Wassen > droog rijden > TURTLEWAX!
 
Voor je banden kun je Vlama Bandenwax gebruiken. Dit verwijdert je onvermijdelijke schaamrandjes.
Voor je helm gebruik je Vlama Helmwax. Dit vermindert de luchtweerstand. Bij zo'n verhuiswagen beslist aan te raden.
Voor je spiegels raad ik Vlama Spiegelwax aan. Vanuit elke hoek is je grijnzende tronie zichtbaar. Wat valt er eigenlijk te grijnzen?
Voor je nummerplaat ontkom je niet aan Vlama Nummerplaatwax. Is niet te flitsen. Hoewel er weinig te flitsen valt als je een vrachtwagen niet in kunt halen.








Poser


:] :] :] :] :] :] :] :]
 
Laatst bewerkt:
Kijk, met dit soort antwoorden kan de gemiddelde Goldwingrijder iets, gelukkig ook de meeste andere motorrijders.
Voor de goede orde, heb zelf geen Goldwing, mijn oog viel op de meubelwax en de gedachtesprong naar Goldwing was snel gemaakt ;) :}

O ja, begin zelf met Valma wash en shine en vervolgens de Turtlewax :Y
 
Laatst bewerkt:
Turtlewax :X :X

Als je hem ECHT graag mooi in de wax wilt zetten gebruik dan eerst een goede shampoo die vriendelijk voor je lak is (van Meguiars), en daarna de NXT wax of Goldclass wax van Meguiar's...

Als je de catalogus ff gratis aanvraagt krijg je ook een probeerflacon van de NXT wax. Je zult zien dat het 1) makkelijker aanbrengen en uitwrijven is en 2) het is op basis van olieen in plaats van krijt.

52509.jpg
 
Wassen en daarna met een microvezeldoek afdrogen tegen opdrogende waterdruppels ;)
Niet met een zeem, die laten spinnenwebben in je lak achter.


Wax ook altijd aanbrengen met microvezel doek.
 
Laatst bewerkt:
Toen ik laatst mijn motor in de wax aan het zetten was, zag ik eerst meubelwas, kan dit zonder problemen op een Goldwing gesmeerd worden, de 1500 is toch wel bijna een rijdend bankstel. :+

Maar goed zonder dollen, welke wax gebruiken jullie en waarom ??? O-)

Je zet er we; een clown-smiley achter, maar als je je motor in de Pledge meubelwas zet glimt 'ie weer als nooit tevoren. Dit is echt geen grap. Zoek maar eens op "pledge meubelwas"
 
Laatst bewerkt:
Turtlewax :X :X

Als je hem ECHT graag mooi in de wax wilt zetten gebruik dan eerst een goede shampoo die vriendelijk voor je lak is (van Meguiars), en daarna de NXT wax of Goldclass wax van Meguiar's...

Als je de catalogus ff gratis aanvraagt krijg je ook een probeerflacon van de NXT wax. Je zult zien dat het 1) makkelijker aanbrengen en uitwrijven is en 2) het is op basis van olieen in plaats van krijt.

[afbeelding]


Gelukkig nog iemand die geen schildpadden gebruikt 8-)
 
Ik gebruik een professioneel poetsmiddel van autosmart dat is tenminste een spulletje wat ik persoonlijk beter vind dan Mequairs en niet zo belachelijk commercieel en dus duur is.

1 liter voor 6 euro ongeveer, maar het is wat lastiger om er aan te komen. Maar ff bellen met hun en ze zijn wel zo vriendelijk om je naar het dichtsbijzijnde autopoetsbedrijf door te verwijzen die je waarschijnlijk wel wilt helpen. ;)
 
Ik gebruik protech laserwash en daarna protech wax maxishine

Zijn beide kleurloos en werkt perfect, verkrijgbaar bij halfords, is iets duurder dan turtle.

protech is echter niet vet zoals turtlewax
 
Terug
Bovenaan Onderaan