Hallo allemaal,
Ik heb sinds november 2007 een leuk sleutelexemplaar kunnen bemachtigen (geruild voor een '81 GPZ1100 !) en vroeg me af of er hier meer mensen zijn met deze legendarische motor
Mijn ZX750E1 komt uit '84, heeft circa 35.000 op de teller en is sindsdien in revisie/verbouwing.
Er zit inmiddels een achterbrug in van een ZZR1100 uit '91 met 17" 180mm achterband
Komt voorvork en -wiel plus remmerij in van een ZXR750, ook 17" dus (120/70).
Open K&N direct op de turbo
810cc Wisecokit
Blow-off-valve (moet nog geplaatst)
Conversie naar 530ketting met offset voortandwiel en 55T Wieres alu achtertandwiel
Oliepanmod
Racemode
Open rvs Laser demper
De turbo:
Zo heb ik hem gekocht:
Kop zoals hij was::
Kop na stralen en spuiten
Oude en nieuwe achterwiel naast elkaar
Brug en achterwiel erin
Wiseco zuigers
Eerste testrun, nog met de originele voorpartij (hij startte serieus de 1e poging!!)
ZXR750 voorvork erin
Custom alu tandwiel (53 tands, van AFAM)
Nieuwe buddybekleding (hawk_gt!) en remklauwtjes gepimpt
Carbon spatbord erop
[img=630]http/www.motorstek.nl/download/40332/0b5e83104a8819f93c8a100ec43859f2[/img]
Dus, wie hier heeft er ook de laatste en sterkste der turbo-motoren? Graag een fototje en hoe je eraan kwam
Ik hoop zelf binnen enkele weken het monster weer uit te kunnen laten of in ieder geval de nieuwe zuigers in te kunnen rijden
@modjes; ik weet niet 100% zeker of dit topic in BRIK hoorde... in '84 was het een supersport natuurlijk, maar nu meer een klassieker denk ik
Ik heb sinds november 2007 een leuk sleutelexemplaar kunnen bemachtigen (geruild voor een '81 GPZ1100 !) en vroeg me af of er hier meer mensen zijn met deze legendarische motor
Mijn ZX750E1 komt uit '84, heeft circa 35.000 op de teller en is sindsdien in revisie/verbouwing.
Er zit inmiddels een achterbrug in van een ZZR1100 uit '91 met 17" 180mm achterband
Komt voorvork en -wiel plus remmerij in van een ZXR750, ook 17" dus (120/70).
Open K&N direct op de turbo
810cc Wisecokit
Blow-off-valve (moet nog geplaatst)
Conversie naar 530ketting met offset voortandwiel en 55T Wieres alu achtertandwiel
Oliepanmod
Racemode
Open rvs Laser demper
De turbo:
Zo heb ik hem gekocht:
Kop zoals hij was::
Kop na stralen en spuiten
Oude en nieuwe achterwiel naast elkaar
Brug en achterwiel erin
Wiseco zuigers
Eerste testrun, nog met de originele voorpartij (hij startte serieus de 1e poging!!)
ZXR750 voorvork erin
Custom alu tandwiel (53 tands, van AFAM)
Nieuwe buddybekleding (hawk_gt!) en remklauwtjes gepimpt
Carbon spatbord erop
[img=630]http/www.motorstek.nl/download/40332/0b5e83104a8819f93c8a100ec43859f2[/img]
Dus, wie hier heeft er ook de laatste en sterkste der turbo-motoren? Graag een fototje en hoe je eraan kwam
Ik hoop zelf binnen enkele weken het monster weer uit te kunnen laten of in ieder geval de nieuwe zuigers in te kunnen rijden
@modjes; ik weet niet 100% zeker of dit topic in BRIK hoorde... in '84 was het een supersport natuurlijk, maar nu meer een klassieker denk ik
Laatst bewerkt: