21 jaar, en opnieuw geslaagd!

PieterMX

MF veteraan
27 feb 2006
1.306
94
Doorwerth
Vandaag wederom geslaagd voor mijn A, zwaar! Kon niet nog een jaartje wachten ;)

Honda CB500S (verkocht) is nu omgewisseld voor een BMW R1100RT (gekocht)!

[me="PieterMX"]= happy![/me]
 
Thanks :) Morgen rijbewijs ophalen (mja, idd... versneld aangevraagd) en dan hop de BMW R1100RT es goed uittesten :]
 
Feli!

Heb precies hetzelfde gedaan, voortijdig een zwaar examen... ;)

En zo zijn er meer, hoorde ik van de examinator :) Ik werd enigszins gek van de 25KW regel. Beetje touren ging prima op die Honda, maar lange afstanden (gelderland naar friesland iedere 1 a 2 weken) werd ik al snel zat... Vooral met iemand achterop (120 was niet te doen).
 
En zo zijn er meer, hoorde ik van de examinator :) Ik werd enigszins gek van de 25KW regel. Beetje touren ging prima op die Honda, maar lange afstanden (gelderland naar friesland iedere 1 a 2 weken) werd ik al snel zat... Vooral met iemand achterop (120 was niet te doen).

Hoeveel was je kwijt voor het 'herexamen' ? Gewoon weer de volle mep? (dus AVB van 120 euro + AVD van 200 euro)
 
Gefeliciteerd, en veel plezier met je tourbuffel...

Kippie blijft nog wel tot maart 2008 licht rijden. ;)
 
Stel ik heb in januari mijn rijbewijs gehaald en ik ga in december opnieuw op. Tellen mijn AVB en theorie dan nog in December? Of zijn die bij het halen van mijn 1e rijbewijs gelijk geschrapt?
 
Stel ik heb in januari mijn rijbewijs gehaald en ik ga in december opnieuw op. Tellen mijn AVB en theorie dan nog in December? Of zijn die bij het halen van mijn 1e rijbewijs gelijk geschrapt?

avb telt niet (want die moet je opnieuwe doen op een zware motor) En je theorie is 1 jaar geldig, dus als je die in januari gehaalt hebt, dan is ie nog geldig..
 
Dit maakte in mijn geval niets uit, ik heb 90% van de tijd op een volvermogen CB500 gelest omdat m'n rijschool alleen een oude gs500 had die 25kW was (waar ik met knieen tussen oren op zit..). Paar weken voor examens hadden ze nog een cb500 gekocht en begrenst. Maar niet echt een merkbaar verschil, ja in top snelheid maar dan haal je je examen niet...
 
Dit maakte in mijn geval niets uit, ik heb 90% van de tijd op een volvermogen CB500 gelest omdat m'n rijschool alleen een oude gs500 had die 25kW was (waar ik met knieen tussen oren op zit..). Paar weken voor examens hadden ze nog een cb500 gekocht en begrenst. Maar niet echt een merkbaar verschil, ja in top snelheid maar dan haal je je examen niet...

Probeer het nu eens op mijn Yamaha YZF-R1 }) Dan merk je het verschil wel hoor... Zelfs met die CB500. (CB500 = ±60PK / R1 = 180 PK) :+
 
Ja.... dat is appels met peren vergelijken :). Meestal hebben rijscholen 1 type motor en dan maakt het niet zoveel uit. Of je het op een 500 CC naked doet of een supersport is wel een heel groot verschil ja.

Op m'n Z is het ook heel anders dan die CB500 ook al hebben ze beide evenveel vermogen nu. Het ligt volgens mij dan ook veel meer wat voor type motor het is dan hoeveel vermogen ze hebben.
 
Uhm, heb je dat weleens geprobeerd? :P
Het gas reageert veel sneller, de koppeling voelt anders.
Probeer maar eens een lesje op een volvermogen!
Is dat niet gewoon gewenning, kan nou niet zeggen dat ik met mijn gixxer600 (tijdens proefrit nog geen 25kw) me niet echt ongemakkelijk voelde omdat het gas en de koppeling anders aanvoelde..
 
Uhm, heb je dat weleens geprobeerd? :P
Het gas reageert veel sneller, de koppeling voelt anders.
Probeer maar eens een lesje op een volvermogen!

Koppeling voelt anders? Alsof ze er ineens andere olie doen oid :X
 
Koppeling voelt anders? Alsof ze er ineens andere olie doen oid :X


Nouja, ik heb normaal gesproken les op een 25kW ER5. Ook heb ik 2 lessen op een volvermogen versie van die motor gereden en daar reageert 'ie veel sneller op het gas, en veel sneller op de koppeling. Ik zou de verrichtingen er in ieder geval niet mee kunnen doen, daar zou ik wel een paar lesjes voor nodig hebben..
 
Dit maakte in mijn geval niets uit, ik heb 90% van de tijd op een volvermogen CB500 gelest omdat m'n rijschool alleen een oude gs500 had die 25kW was (waar ik met knieen tussen oren op zit..). Paar weken voor examens hadden ze nog een cb500 gekocht en begrenst. Maar niet echt een merkbaar verschil, ja in top snelheid maar dan haal je je examen niet...
mwah, tscheelt, meestal zijn de begrensde motoren bij rijscholen geen 25kW, op je rijles magje geloof ik 35 kW rijden en een vol vermogen meen ik 42, dus veel verschil zulje idd niet merken :P

Heb zelf ook gelest op een cb500, ook paar keer gereden op de volvermogen, merkte weinig verschil :)

Maargoed, daarbuiten heb ik het wel leuk bekeken, mag voor dat ik examen zwaar mag doen al zwaar rijden, was 18 toenk m'n a-rijbewijs heb gehaald, dus heb volgend jaar augustus 2 jaar m'n a-rijbewijs en wor de januari erop pas 21 :P
 
Terug
Bovenaan Onderaan