bakker blade

erwinvdkolk

MF'er
20 aug 2008
216
0
wanroij
Bakker frame en brug. Fire blade 1000rr blok 2005..... in wording
full
 
Frame is van Nico Bakker en staat nog in Heerhugowaard bij bakker. Kroonplaten zijn nog in wording. Dit was een beetje lastig om zelf te frezen door de keuze van de voorvork; 50 mm Marzocchi met behoud van de originele elektronische stuurdemper, schijven en klauwen. Schijven van 2005 Blade zijn 310mm ipv de gebruikelijke 320mm.
 
Brug is ook van bakker omdat de originele niet symetrisch is en de Bakker brug is 10 mm langer geworden. Dit omdat het blok nog steeds de volle 175 pk heeft en het voorwiel dan misschien ietsje makkelijker aan de grond te houden is.
 
aan t plafont bij bakker bedoel je? Nee hoor brug en frame zijn gewoon nieuw, en voor dit blok als enkelstuk gemaakt.
 
Ziet er lekker uit!Mooi strak om het blok heengebouwd. :Y
Vind de combi buis/plaatgedeelte in het frame ook mooi,had persoonlijk ook een buisenbrug erin willen hebben. O-)
Word een mooi project!
*O*
Gr.Gerard
 
Het lijkt erop dat de voor en achterplaat gelijk zijn en de zaak na het zetten met een afstandsstrip dichtgemaakt is. Daarom springt de dikte van dik naar dun naar dik naar dun.

Geen vloeiende belastingverdeling. Had met een constante dikte er een stuk beter uitgezien.
full
 
Waar mensen al niet opletten! O-) Was mij nog niet opgevallen en vind het ook niet storend.Sterk zat is het toch wel met zo'n constructie. :Y
 
De 50mm vork komt nergens uit; behalve uit de doos dan. Het is een 50 mm superbike vork.
Eventueel te bestellen bij HK suspension. Ex WP benelux te Uden. Nu Ohlins en Marzocchi. Ook als kit met kroonplaten.
 
Neem aan dat het ChroMolybdeen is?Ben wel nieuwschierig naar het gewicht van het frame. O-)
 
Het frame is inderdaad van chromolybdeen. De brug is van alu. Als ik met het frame naar RDW ga zal ik het ff wegen. Kroonplaten en balhoofdpen met elektronische stuurdemper komen eerst in het frame, en daarna wordt alles op de wielen gezet.daarna kan ik het hele zaakje ophalen en afbouwen. Verlichting, tankcover zitje enz. moeten op maat gemaakt worden. Wielen blijven vooralsnog de originele honda driespaaks. De link van de achterveer is ook origineel Honda.
 
Terug
Bovenaan Onderaan