afslaan motor bij inknijpen koppeling

zImage

Die hard MF'er
10 mei 2008
332
0
Castricum
Dag GSR rijders.
Hierbij een vraagje voor een collega van mij

Hij heeft een GSR(2007) die regelmatig afslaat bij het inknijpen van zijn koppeling.
Wanneer hij zijn koppeling inknijpt tijdens het rijden om te remmen of terugschakelen, valt zijn toerental zo ver terug dat deze vaak afslaat.

De dealer heeft van alles geprobeerd, maar blijkt het niet te kunnen fixen.
Zijn er hiet toevallig GSR rijders die hetzelfde hebben en een mogelijke oplossing hebben ?

Alvast hardstikke bedankt,

Erwin
 
Dag GSR rijders.
Hierbij een vraagje voor een collega van mij

Hij heeft een GSR(2007) die regelmatig afslaat bij het inknijpen van zijn koppeling.
Wanneer hij zijn koppeling inknijpt tijdens het rijden om te remmen of terugschakelen, valt zijn toerental zo ver terug dat deze vaak afslaat.

De dealer heeft van alles geprobeerd, maar blijkt het niet te kunnen fixen.
Zijn er hiet toevallig GSR rijders die hetzelfde hebben en een mogelijke oplossing hebben ?

Alvast hardstikke bedankt,

Erwin

Laat em eens naar een dealer gaan welke er WEL verstand van heeft. Het lijkt me gewoon een GARANTIE geval...
Dus moet de dealer contact opnemen met Suzuki als hij er zelf niet uitkomt.
 
bj. is 2007 dus gewoon garantie en de dealer moet dit gewoon verhelpen. mocht hij er niet uitkomen dient hij Nimag tebellen. en niet de motor weg telaten gaan onder het mom van 'leer er maar mee leven'
voor de garantie is betaald (zit bij de verkoopprijs incl.)

maar de motor heeft injectie dus ik denk dat bij de inspuit unit iets niet duidelijk is. bv stationair regeling functioneerd niet.
of vuil in de injectoren.
 
Oud onderwerp, maar weet iemand wat het probleem uiteindelijk was + de oplossing?
Ik heb sinds 2 weken ook een gsr van 2007 en heb dit nu 2 keer meegemaakt.
Binnenkort ook maar eens bij de garage langs.

Dit is mijn eerste post hier, dus goeiedag allemaal!
 
Probeer eens het oeroude, vaak oplossing biedende kunstje: stationair-toerental opnieuw inregelen aan warmGEREDEN motor.

Overigens las ik "vrijknijpen om te remmen" .... beter lijkt mij: remmen met gas dicht en dan pas vrijknijpen, als je zo goed als stil staat. Als er tijd genoeg is: eerst terugschakelend vaart minderen.

Nog iets wat ik ook zo griezelig vind: ontkoppelen in bochten .... ik zie dat zulken bestaan, ook in auto's en iedere bocht wordt dan beverig en te groot.
 
Terug
Bovenaan Onderaan