Goede motorrijkleding

denver

Rookie
24 okt 2008
4
0
Hallo wie kan mij een beetje opweg helpen qua motorkleding.
Ik ben pas begonnen met lessen en wil kleding aanschaffen, zit te dubben tussen het merk Lookwell en Rev'it.
Heeft iemand ervaring hiermee, niet dat ik dadelijk iets verkeerts aanschaf.

Alvast bedankt,
Dennis
 
Laatst bewerkt:
Hallo wie kan mij een beetje opweg helpen qua motorkleding.
Ik ben pas begonnen met lessen en wil kleding aanschaffen, zit te dubben tussen het merk Lookwell en Rev'it.
Heeft iemand ervaring hiermee, niet dat ik dadelijk iets verkeerts aanschaf.

Alvast bedankt,
Dennis


zijn alletwee gewoon goed,wat ook belangrijk is is de pasvorm.
dus gaan passen is mijn tip.
hoe beter het zit,hoe beter de bescherming is
 
Ik heb een Rev'it Liteon jasje wel eens gecrashtest. Doet het goed. Zat wel een scheur in het textiel maar die was prima te herstellen door m'n oma. De elleboog protector in de jas was gebroken dus heeft de val prima gebroken. Had ook geen last van die elleboog.

De broek zaten ook wat slijtplekken op maar niet zo erg dat ik deze niet meer kon gebruiken. 1 van de handschoenen zit ook een gaatje in maar ik gebruik ze nog steeds.

Prima spul dus maar volgens mij is lookwell ook zeker niet slecht.
 
Ik hoor veel goede dingen over Rev'it. Wat Lookwell betreft: mijn man draagt een textielpak van Lookwell en hij is er erg tevreden over (en hij is best kieskeurig met kleding). Hij is tamelijk lang en heeft dus een extra lange broek en de jas is heel compleet met kol die je kunt vastritsen en allerlei andere extra's.

Lijkt me dus dat het allebei prima merken zijn.
 
vergeet niet bij het passen even op een motor te zitten. Je pasvorm is dan toch wel heel anders dan wanneer je normaal staat.
 
Ik heb laatst een nieuwe textiele combo gekocht van Rev'it. Hiervoor had ik een combo van MQP. Daar vindt ik de kwaliteit minder van omdat de broek al na een jaar begint te scheuren van binnen. Het nieuwe pak zit prettig en is lekker warm. Als ik zo kijk dan is het pak van Rev'it van hogere kwaliteit dan het MQP pak.
 
vergeet niet bij het passen even op een motor te zitten. Je pasvorm is dan toch wel heel anders dan wanneer je normaal staat.

:^

.. Ik heb mijn pak bij Termaat in Nijmegen gekocht. Kreeg daar dezelfde tip en er stond ook een 'pasmotor' klaar. En jawel hoor, ik had twee pakken op het oog en juist bij diegene die ik in eerste instantie het beste vond zitten, bleken de mouwtjes te kort toen ik daadwerkelijk op de motor zat!
 
Laatst bewerkt:
bedankt voor jullie reacties, weet ik in ieder geval dat het wel goede kleding is.
 
Met Rev-it heb ik in ieder geval geen goede ervaringen. 2 Broeken ervan gehad en allebei lekten ze na een poosje bij een flinke regenbui. Okee, het was geen Gore-tex broek, wat ik nu wel heb (Dane), maar dat is mijn jas (Clover) ook niet en die heeft nog nooit gelekt.
 
Zou voor Berik gaan,, maken mooie pakken & zijn stevig :Y

gelukkig nog zelf niet uit te hoeven testen *O*
full
 
Laatst bewerkt:
ik heb een leren jack van rev'it.. perfect. en een textiele all weather van evolution, (maar daar zie ik de hele wereld mee lopen) is ook na een fikse regenbui nog droog van binnen (voelt wel koud aan, maar niet nat) en na een schuiver over asfalt heb ik het niet hoeven vervangen omdat het stuk was..
 
Laatst bewerkt:
je kledingkeuze moet je laten afhangen van wat je van plan bent en niet alleen van het merk.

Wil je alleen warm en beschermd zijn dan maakt het niet zo heel veel uit. Ga je echter ook in slecht weer rijden (regen), dan moet je gewoon je portemonee trekken. Waterdichtheid kost geld en de onderkant van de series van welk merk dan ook zijn dit maar beperkt.

Ik heb bijvoorbeeld een Revit jas gehad die ook in de winter weliswaar lekker warm bleef, maar na een jaar al niet meer langer dan 10 minuten waterdicht was.

Ik heb zelf goede ervaringen met Evolution in de budget sector.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan