groene gasschuif - wat is de oorzaak

harold les coiffeurs

MF veteraan
23 apr 2007
1.818
0
Culemborg
Heren en dames,
In mijn motorleven heb ik met regelmaat carburateurs uit elkaar gehad.
Maar nu heb ik bij een yamaha xv700 virago een groen uitgeslagen gasschuif.
Enig idee hoe dat komt?

De motor loopt op 1 cilinder.
Beide zijn gasschuifen zijn groen
Onsteking is goed. Carbuaratie waarschijnlijk niet.

Membraam van carburateur is nog goed.



Graag jullie reactie
 
Laatst bewerkt:
Zit er koper in de gasschuif? Dit kan namelijk groen oxideren. Het lijkt trouwens niet al te veel op oxidatie, misschien is het wel gasschuifreparatie kit oid.
 
Laatst bewerkt:
Heren en dames,
In mijn motorleven heb ik met regelmaat carburateurs uit elkaar gehad.
Maar nu heb ik bij een yamaha xv700 virago een groen uitgeslagen gasschuif.
Enig idee hoe dat komt?

De motor loopt op 1 cilinder.
Beide zijn gasschuifen zijn groen
Onsteking is goed. Carbuaratie waarschijnlijk niet.

Membraam van carburateur is nog goed.

[~[url="http://img231.imageshack.us/img231/5310/pict1166tz7.jpg"]afbeelding~][/URL]

Graag jullie reactie

Alg?
 
het is er wel af te poetsen.
dat kan ik natuurlijk doen, maar dan weet ik nog niet wat de oorzaak was.

Vocht in de tank is wellicht een oirzaak in combi met koper.

Wellicht dat de gasschuif ook door de aanslag blijft hangen waardoor die op 1 cilinder loopt. Maar ik betwijfel dat wel omdat deze toch eenvoudig naar boven en beneden gaat
 
Laatst bewerkt:
Toevallig zonder luchtfilter over een gemaaid grasveld gereden ? :+
Ik ken die coating/kleur alleen van heatrollers uit kopieermachines; Teflon, maar hoe is die er dan opgezet?
 
Je moet de carbs nu goed schoonmaken, toch?

Doe dan naast de sproeiers ook de gasschuiven even netjes poetsen. Dan weet je meteen of het eraf komt, of dat het kleur af-fabriek (ik heb niet eerder gezien).

Succes!
 
Er zit gewoon een coating op die ervoor moet zorgen dat de schuiven niet blijven haken.
Mijn gsx550 had ook schuiven met een tefloncoating.
Toen deze eraf begon te slijten bleven vaak de schuiven haken bij gasgeven.
 
Er zit gewoon een coating op die ervoor moet zorgen dat de schuiven niet blijven haken.
Mijn gsx550 had ook schuiven met een tefloncoating.
Toen deze eraf begon te slijten bleven vaak de schuiven haken bij gasgeven.

Dan hoop ik voor ts dat ze nog wel goed zijn, want nieuwe zijn een beetje veel duur, qua euro's betreft.... -O-
 
ff kijken, ik ben laatst op zoek geweest naar schuiven voor xv535, was een dikke 80 euro per stuk.

Ik hoop trouwens dat de 700 dezelfde carbs heeft als de 750, want die Amerikaanse 700 is hier niet echt populair ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan