Gsxr 1000 K2 turbo

gixxer1100turbo

MF veteraan
2 apr 2006
1.286
25
Hier ga ik de bouw van mijn gsxr bijhouden....
zoals de titel al doet vermoeden bouw ik samen met vdbworks een turbo op m'n toch al niet zo trage 1000...

Het idee is vooralsnog om een systeem te bouwen wat qua techniek superieur is ten opzichte van de gsxr 1100 turbo die ik eerst had,hiervoor heb ik even wat flappen uitgedeeld ...........

Allereerst het managementsysteem,deze heb ik overgenomen van Jeroen (turboxjr) die weer nog duisterdere plannen heeft als afgelopen jaar..

Het is van KMS,de MA25......

"KMS Management ECU MP25(M)/MA25(M)

- Complete engine management system up to 10 cylinders
- Lambda-control self-learning with standard or wideband sensors
- Boost control (gear independent)
- Launch control / Pitlane limiter (variable)
- Idle control
- Powershift (separate delay and cut-off time for each gear)
- A.L.S. (variable)
- Engine diagnostics
- 3 auxiliary outputs ( Shiftlight, water-injection, cooling fan, etc.)
- RPM limiter
- 2 engine load sensors
- Analogue input ( 2nd lambda, gearbox position, G-force sensor, EGT, etc.)
- Optional internal barometric pressure sensor (M)
- Optional billet aluminium housing"

Verder heb ik de UEGO overgenomen,een klein kastje waar je de AF ratio onder meer op kunt aflezen....

"KMS UEGO Display set


KMS UEGO Display Controller is not only to be used as an controller for the KMS management system but also to be used as an display for Lambda value.
- Lambda range 0.65-1.35 or AF ratio 9.5-19.8
- Analoge output for management system
- Serial and CAN com port for displaying boostpressure,
air intake temp. etc.
- Graphic display 128x64
- Sample rate 2000/sec.
- Included Bosch LSU4.9 wideband lambda sensor"

en als brandstofsysteem heb ik;
Bosch 180 liter per uur pomp
Bullit hogedruk filter
en een aeromotive regulator,deze laat de brandstofdruk stijgen evenredig aan boost
dit alles aan elkaar gehangen met Goodridge....

als turbo gebruik ik weer de Mitsubishi TD04HL-16T,deze had ik ook al op mijn 1100 en is in perfecte staat....

Binnenkort zal gestart worden met het uitlaat laswerk,en er worden al voorbereidingen getroffen her en der voor de plenum.........

Allereerst wat fotoos,

het management;zoals je ziet kabels genoeg om aan te sluiten........... :?




full
 
Ik heb de TD04 in m'n Saab 9-3 van 1350 kg en dat is al :9

Maar op een fiets van pak 'm beet 200 kg..... :]
 
Wil de voorpret niet bederven maar deze motor staat niet bekend
om zijn sterke onderblok ; met name de drijfstanglagers kunnen
niet veel 'extra' belasting hebben.
Waar een GSX-R1100 en een Busa flink wat 'reserve' hebben heeft
deze motor dat zeker niet.

Doe hier uw voordeel mee ....
 
Wil de voorpret niet bederven maar deze motor staat niet bekend
om zijn sterke onderblok ; met name de drijfstanglagers kunnen
niet veel 'extra' belasting hebben.
Waar een GSX-R1100 en een Busa flink wat 'reserve' hebben heeft
deze motor dat zeker niet.

Doe hier uw voordeel mee ....
Ik denk idd wel dat dit niet erg overbemeten is ja.
Als je het ook allemaal ziet hoe klein het er tegenwoordig uit ziet.
Maar toch denk ik dat je nog wel wat vermogen kan winnen, dit is imers niet de eerste gsx-r 1000 met een turbo.
 
Wil de voorpret niet bederven maar deze motor staat niet bekend
om zijn sterke onderblok ; met name de drijfstanglagers kunnen
niet veel 'extra' belasting hebben.
Waar een GSX-R1100 en een Busa flink wat 'reserve' hebben heeft
deze motor dat zeker niet.

Doe hier uw voordeel mee ....


Ghostrider had toch ook een GSXR1000 turbo met 275pk?

We zullen zien hoe het gaat met dit project, klinkt allemaal al wel heel gaaf! Turbo's zijn altijd wel goed.
 
Leuk project! Welke load sensors ga je gebruiken? MAP en TPS?
En wat doe je met de krukaspositiesensor, een 12-3 schijf of zo'n delphi ding?

En als het onderblok niet zo sterk is zet je de ontsteking toch gewoon wat later, in elk geval ruim weg blijven van de pingelgrens onder druk.
 
Wil de voorpret niet bederven maar deze motor staat niet bekend
om zijn sterke onderblok ; met name de drijfstanglagers kunnen
niet veel 'extra' belasting hebben.
Waar een GSX-R1100 en een Busa flink wat 'reserve' hebben heeft
deze motor dat zeker niet.

Doe hier uw voordeel mee ....

bedankt voor de waarschuwing..........

...daarom ook blijft de druk op maximaal 0.5 bar staan,mede omdat we de compressieverhouding eerst zo laten......volgend jaar drijfstangen en turbozuigers.......... O-)
 
Het spruitstuk is bijna af..........petje af voor vdbworks voor het geduld waarmee dit tot stand kwam......... *O*

full
 
Laatst bewerkt:
:} Strakke actie!

De K2 is idd geen misselijk fietsje.....Turboootje :z echt kicke :}
Ben wel benieuwd hoe leuk het blok dit allemaal vind.
 
Terug
Bovenaan Onderaan