Het Honda CBR600RR Racing Topic deel 11

Status
Niet open voor verdere reacties.

UPP-Racing

MF veteraan
7 nov 2003
55.695
1
Amsterdam
Het Honda CBR600RR Racing Topic - sinds vrijdag 31 augustus 2007 -

Omdat het originele CBR600RR topic een zooitje begon te worden met al dat geouwehoer over circuitfietsen en circuitrijden en het topic bedoelt is voor straatposers vond UPP-Racing het tijd om een racing-topic te openen.

Hier wordt niet over straatfietsen en accessoires geluld, maar over racen (voor velen circuitrijden) en alles wat daarmee te maken heeft.
En of je nou Sofuoglu heet of Basje: iedereen is welkom :P


De vooruitzichten:

mdmidden.gif


images.aspx



Historie:

- Het Honda CBR600RR Racing Topic
- Het Honda CBR600RR Racing Topic - deel 2
- Het Honda CBR600RR Racing Topic - deel 3
- Het Honda CBR600RR Racing Topic - deel 4
- Het Honda CBR600RR Racing Topic - deel 5
- Het Honda CBR600RR Racing Topic - deel 6
- Het Honda CBR600RR Racing Topic - deel 7
- Het Honda CBR600RR Racing Topic - deel 8
- Het Honda CBR600RR Racing Topic deel 9
- Het Honda CBR600RR Racing Topic deel 10


Nieuws:
- Racesport
- MotoGP
- World SBK


Circuits:
- TT Circuit Assen
- Circuit Park Zandvoort
- Spa Francorchamps
- Circuit Zolder
- Motorsport Arena Oschersleben


Circuitrijden:
- Motorsport Lifestyle
- MotorXtra
- Motorsportschool Holland
- Moto-Up (voormalig Moto-Rracer)
- CRT Holland
- ProSpeed (Duitse organisator)
- Eybis(Belgische organisator)
- Bikersdays(Belgische organisator)
- Circuitrijden.nl


Race organisaties:
- ZAC Motoren
- KNMV Motorsport
- KNMV Cup
- Stichting Motorwegraces Assen

===========================================================================

Racing Topic Kartingtreffen

De datum is vastgesteld op zaterdag 31 januari 2009 8-)

- Heat 1 om 13.00 uur
- Heat 2 om 13.45 uur
- Heat 3 om 14.30 uur

Over ruim een week ga ik bellen met de Kartfabrique om te reserveren.

Deelnemers:
1- UPP-Racing (Patrick) (3 heats)
2- BHRacing (Brian) (3 heats)
3- Pisang (Koen) (3 heats)
4- Digger (Dick) (3 heats)
5- Basia (Vivian) (3 heats)
6- Annemieke (1e 2 heats)

Onder voorbehoud:
1- Kaatje (Karen)


Disclaimer:
Tijden en data onder voorbehoud. De organisatie kan niet aansprakelijk worden gesteld voor zowel emotionele als fysieke schade welke geleden is door het participeren aan de kartraces.
:P

Snelste tijden:
01- 48.472 - Pisang
02- 48.549 - Digger
03- 48.605 - DanielV
04- 48.621 - Soup
05- 48.934 - BHRacing
06- 49.008 - Basia
07- 49.182 - UPP-Racing
08- 49.188 - WollieWonka

===========================================================================

HOW-TO's

- Bouten borgen
- 1000RR radiateur monteren

===========================================================================

Checklist "wat mee te nemen naar het circuit"

De basisspullen :P
- Auto
- Motortailer
- Motor
- De sleutel van je motor :+
- Pak
- Rugprotector
- Handschoenen
- Laarzen
- Helm
- Gehoorbescherming
- Eerste hulp setje met o.a. Plijsters, verband, schaar, ontsmetter etc.

Verder:
- Spare parts (voor iedereen persoonlijk wat hij meeneemt)
- Jerrycan t.b.v. benzine
- Schenkkan t.b.v. benzine (anders sta je zo te kloten met de jerrycan)
- Gereedschap (voor ieder persoonlijk)
- Extra set velgen al dan niet met regenbanden (zoveel sets je maar wilt :+ )
- Regenpak
- Bandenwarmers
- Zeep (om je handen te wassen)
- Monteurshandschoenen
- Extra spanbanden (altijd handig)
- Ductape
- Tyraps
- Voor en achterbok
- Kettingvet
- WD40
- Locktite
- Motorolie
- Remreiniger
- Poetsdoeken
- Wax
- Regenpak
- Verlengsnoer (25 meter?)
- Stekkerdoos
- 'Eurostekker' (voor als je naar 't buitenland gaat)
- koelvloeistof
- remvloeistof
- Potje met slangetje om remmen te kunnen ontluchten
- Kleine trechter om vloeistoffen bij te kunnen vullen
- (voet)pomp/compressor voor lucht
- Compressor
- Bandenwissel apparaat en gereedschap
- Bandenspanningsmeter
- Borgtang + draad
- Paddocktent 3x3mtr
- Druppellader
- Transponder + lader
- Reservewiel van aanhanger
- .......

Voor overnachtingen:
- Tent/caravan/hotel
- Iets om op of in te slapen (luchtbed, kussen, deken etc.)
- Lamp (bijv. zo'n TL ding)
- Waterkoker
- Senseo
- Magnetron :+
- Toiletpapier :P
- Stoel
- Eten
- Drinken
- Geld (cash)
- Zaklamp
- Electrische kachel
- Extra kleding
- .......

Persoonlijke dingen:
- Inschrijfpapieren
- Legitimatie
- kenteken of bewijs van eigendom van de motor
- Lader voor gsm
- Camera, bullitcam, fototoestel
- Pen en papier
- Pitpoes :+
- Supporters!

===========================================================================

ZAC kalender 2009


Cup kalender 2009

- vrijdag 17 april - TT-circuit Assen
- donderdag 21 Mei - Varsselring Hengelo
- zaterdag 23 mei - TT-circuit Assen
- zaterdag 6 juni - TT-circuit Assen
- zaterdag 1 augustus - TT-circuit Assen
- zaterdag 12 september - TT-circuit Assen
- vrijdag 2 oktober - TT-circuit Assen


ONK kalender 2009

- 13 april ONK Paasraces Assen
- 21 mei Internationale races Hengelo
- 24 mei ONK Hengelo
- 01 juni ONK Pinksterraces Oss
- 14 juni ONK wegraces Assen
- 12 juli ONK Oschersleben
- 09 augustus ONK- Rizla Racing Days
- 16 augustus ONK Francorchamps
- 23 augustus Assen IDM wegrace
- 20 september ONK Assen - Race of the Champions
- 04 oktober Internationale Endurance wegrace


Club MET (Pirelli Endurance Challenge) kalender 2009


Overige races 2009
- 26 april Assen WK Superbike
- 03 mei Assen Int. Ducati race
- 27 juni Dutch TT


===========================================================================

Filmpjes van topicleden:

Basje:
- Compilatie circuitdag CPZ 27 augustus 2007

BHRacing:
- 2 rondjes Zandvoort
- Training Zandvoort 03-07-06
- Rondje Zandvoort op een natte baan
- Rondje Spa Francorchamps
- Rondje-Spa-16-08-2006
- ZAC Race 1 S2 Assen 12 04 2007
- ZAC Race 2 S2 Assen 12 04 2007
- 21 mei - 2e ZAC Race, 1e Manche S2, Assen
- 21 mei - 2e ZAC Race, 2e Manche S2, Assen
- Rondje Spa-Francorchamps 2007
- Twee rondjes Magny-Cours

UPP-Racing:
- Rondje Zandvoort 13 juni 2006
- 2 rondjes op Zolder
- Rondje Spa 14 augustus 2007

CBR600RR Tim:
- Zolder 20 juli 2006

===========================================================================

Topic sponsors:

Circuitfotografie.nl

 
Laatst bewerkt:
De OP heeft sowieso wel een flinke update nodig, al die bike hoppers ;)
 
Aangezien het vandaag niet al te druk is op werk, ben ik me maar even gaan verdiepen in de licentie-regelingen voor de ZAC voor 2009. Waar ik wel achter ben is dat de licentie in 2009 €155,- gaat kosten.

1 ding kan ik alleen niet vinden: de helmenlijst :? . Kan wel een keuringsformulier vinden voor helmen, maar dat is niet hetgene wat er bedoeld word, volgens mij. Ik vraag me dus af of mijn helm wel goedgekeurd word, omdat ze niet ouder mogen zijn dan 3 jaar als ik het goed begrijp. Hoe kom je eigenlijk aan zo'n keurings-stickertje?

Aan de motor zal ook nog wat gedaan moeten worden. Het enige wat volgens mij verplicht is, is het aanbrengen van geluidsisolerende zooi aan de binnenkant van je kuipen. Wel word er een heleboel aangeraden en geadviseerd, maar veelal is dat niet verplicht. Wat ik wel nog eens wil doen is het borgen van alles en nog wat aan de RR :Y .

Mijn rijnummer zal ook nog wel aangepast moeten worden, omdat 'mijn' nummer al bezet is. Beetje jammer. Gelukkig zijn de eisen aan die nummers niet zo heel streng, want het moet er natuurlijk nog wel een beetje poserwaardig uitzien :+

Als ik het goed begrijp, komen de licenties/aanvragen in het kort hier op neer:
-Licentie gaat via de knmv (ben al lid van de knmv vanwege de verzekring van de andere rr)
-Lidmaatschap voor de dnrt moet betaald worden

Toch interessant om je eens te verdiepen in dit soort dingen als je op werk zit :P :+
 
Aangezien het vandaag niet al te druk is op werk, ben ik me maar even gaan verdiepen in de licentie-regelingen voor de ZAC voor 2009. Waar ik wel achter ben is dat de licentie in 2009 €155,- gaat kosten.

1 ding kan ik alleen niet vinden: de helmenlijst :? . Kan wel een keuringsformulier vinden voor helmen, maar dat is niet hetgene wat er bedoeld word, volgens mij. Ik vraag me dus af of mijn helm wel goedgekeurd word, omdat ze niet ouder mogen zijn dan 3 jaar als ik het goed begrijp. Hoe kom je eigenlijk aan zo'n keurings-stickertje?

Aan de motor zal ook nog wat gedaan moeten worden. Het enige wat volgens mij verplicht is, is het aanbrengen van geluidsisolerende zooi aan de binnenkant van je kuipen. Wel word er een heleboel aangeraden en geadviseerd, maar veelal is dat niet verplicht. Wat ik wel nog eens wil doen is het borgen van alles en nog wat aan de RR :Y .

Mijn rijnummer zal ook nog wel aangepast moeten worden, omdat 'mijn' nummer al bezet is. Beetje jammer. Gelukkig zijn de eisen aan die nummers niet zo heel streng, want het moet er natuurlijk nog wel een beetje poserwaardig uitzien :+

Als ik het goed begrijp, komen de licenties/aanvragen in het kort hier op neer:
-Licentie gaat via de knmv (ben al lid van de knmv vanwege de verzekring van de andere rr)
-Lidmaatschap voor de dnrt moet betaald worden

Toch interessant om je eens te verdiepen in dit soort dingen als je op werk zit :P :+
Aanvraag licentie gaat via de DNRT: 155,-
Lidmaatschap DNRT: 40,-
Lidmaatschap KNMV is met een C-licentie NIET verplicht (scheelt nog eens ruim 40 euro).

Kuipdelen beplakken met geluidspul wat ik denk ik nog wel voor je heb liggen. Niet alles hoeft beplakt te worden. Alleen holle ruimtes en waar veel lawaai geproduceerd wordt. Ik heb het op de volgende onderdelen geplakt:
- holte topkuip
- holte kontje boven demper
- binnenzijde zijkuipen
Plak het niet in je onderkuip! Dit is vragen om problemen: uitlaat = heet, vuil en vloeistoffen gaan erin zitten = wordt één grote bende.

Helm hoef je je weinig zorgen over te maken. Alle grote merken zijn goed genoeg. Echter: hij mag niet ouder zijn dan 4 jaar. Issie nieuw krijg je een sticker voor 4 jaar. Zit je in je 3e/4e jaar, dan krijg je een sticker voor 1 jaar (andere kleur). Maar in praktijk moet je 'em volgens mij aan 't begin van elk seizoen effe laten zien/keuren.
 
Laatst bewerkt:
Aanvraag licentie gaat via de DNRT: 155,-
Lidmaatschap DNRT: 40,-
Lidmaatschap KNMV is met een C-licentie NIET verplicht (scheelt nog eens ruim 40 euro).

Kuipdelen beplakken met geluidspul wat ik denk ik nog wel voor je heb liggen. Niet alles hoeft beplakt te worden. Alleen holle ruimtes en waar veel lawaai geproduceerd wordt. Ik heb het op de volgende onderdelen geplakt:
- holte topkuip
- holte kontje boven demper
- binnenzijde zijkuipen
Plak het niet in je onderkuip! Dit is vragen om problemen: uitlaat = heet, vuil en vloeistoffen gaan erin zitten = wordt één grote bende.

Helm hoef je je weinig zorgen over te maken. Alle grote merken zijn goed genoeg. Echter: hij mag niet ouder zijn dan 4 jaar. Issie nieuw krijg je een sticker voor 4 jaar. Zit je in je 3e/4e jaar, dan krijg je een sticker voor 1 jaar (andere kleur). Maar in praktijk moet je 'em volgens mij aan 't begin van elk seizoen effe laten zien/keuren.
Over dat lidmaatschap hoef ik me dus geen zorgen te maken. Lid ben ik wel vanwege een aantrekkelijke korting op de verzekering van de straatmotor.

Het beplakken van de kuipen is dus vrij snel te doen. Kan niet zo gemakkelijk bij de motor momenteel dus dit kan wel aan het begin van het seizoen. Goede tip van de onderkuip! Nu je het daar toch over hebt. Die onderkuip moet toch helemaal dicht zijn voor de ZAC? Er zit namelijk 1 gaatje in om de water-ellende eruit te laten lopen en 1 gaatje omdat een steentje oid sterker was dan de onderkuip :+

De helm die ik nu heb, is nog (net) geen 2 jaar oud. Dat zal dus allemaal wel goed moeten komen. Waar laat je dat keuren? Is dat een kwestie van laten zien bij een zac-dagje en plakken ze dan die sticker erop :?
 
Over dat lidmaatschap hoef ik me dus geen zorgen te maken. Lid ben ik wel vanwege een aantrekkelijke korting op de verzekering van de straatmotor.

Het beplakken van de kuipen is dus vrij snel te doen. Kan niet zo gemakkelijk bij de motor momenteel dus dit kan wel aan het begin van het seizoen. Goede tip van de onderkuip! Nu je het daar toch over hebt. Die onderkuip moet toch helemaal dicht zijn voor de ZAC? Er zit namelijk 1 gaatje in om de water-ellende eruit te laten lopen en 1 gaatje omdat een steentje oid sterker was dan de onderkuip :+

De helm die ik nu heb, is nog (net) geen 2 jaar oud. Dat zal dus allemaal wel goed moeten komen. Waar laat je dat keuren? Is dat een kwestie van laten zien bij een zac-dagje en plakken ze dan die sticker erop :?
Keuren tijdens inschrijving van je eerste race.
Gat hoeft niet. Is alleen verplicht in CUP/ONK. Ik heb er ook een afwateringgaatje in.
 
Ik kan Dragon Supercorsa's aankomen voor €240,- per set wanneer ik 5 sets afneem. Heeft er iemand van hier interesse...
 
Net effe de PCIII van m'n bike gesloopt. Zometeen de Arrow bochten nog effe. Wil ik m'n rechter steppie los draaien om de demper eruit te wippen: wtf? ze zitten los :X Het loont dus voor elke circuitdag (en misschien ook tussendoor) alle belangrijke boutjes na te lopen :z
Zaterdag komt een koper voor de Arrow&PCIII. Ik ga gewoon met standaard systeem rond rijden. Ga er ook niet vanuit de motor nog voor een redelijke prijs te verkopen, dus ga 'em helemaal klaar maken voor volgend jaar (moet anders teveel bijleggen). Wil 't grondig aanpakken. Waar de fiets heen gaat weet ik nog niet, maar hij gaat weg voor een grote beurt en de vering zal geserviced worden door HK. Verder nog wat kleine dingen bijwerken aan 't kuipwerk. De boel helemaal opnieuw opschuren en spuiten heb ik geen zin in. Optie was ook nog extra kuipset en die anders spuiten, maar dat gaat me teveel geld kosten.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan