Van wrak tot............

Status
Niet open voor verdere reacties.

TimFiz

MF veteraan
3 sep 2006
4.673
0
Afgelopen zaterdag een gratis wrak opgehaald, welke nog zou lopen alleen 1 een verstopte carb zou hebben. Een gratis bike laten we natuurlijk niet staan. Hem opgehaald met de bedoeling het wrak op te lappen tot................ nog geen idee. Plan is nu een knappe pekelfiets ervan maken :Y

Betreft een Honda VF 750 F uit 83. Jawel een echte Oldie. Hier het begin van mijn logboek.

Opgehaald en bij mij thuis aangekomen op de wasplaats :P Topkuip, koplamp en ruitje ontbreken. Bike rolt niet, maar loopt wel. Vet beroert, maar heeft geen tik *O* *O*
Accu is gelukkig nog nieuw :Y
20112008053.jpg

20112008055.jpg

20112008052.jpg


Bike helemaal gecleand, tellerplaat/kuipframe etc verwijderd en rollend gekregen *O*
Ik had van een vorige project nog een lamp liggen, dus deze ff erop gezet voor tijdelijk
(voor de legale proefritjes), maar er komt wel weer een kuipje op.
22112008057.jpg

22112008059.jpg

22112008062.jpg

22112008064.jpg


To do: (voor nu)
Carbs en tank reinigen
Koelsysteem cleanen en verversen
Remmen reviseren
Rem en koppelinghendel vervangen en vloeistoffen verversen
Bougies vervangen
Contactslot vervangen
Luchtfiltersysteem cleanen en filter vervangen
Balhoofd checken
Wiellagers checken
Ketting cleanen
Nieuwe banden plaatsen
Handvatten op kont verwijderen en gaten dichtmaken
Achterspatbord verwijderen en houder met knippers voor kentpl fabriceren.

Groetjes Tim
 
Laatst bewerkt:
Thanks Sanne :P

Iid is het uiterlijk al zeker een dikke pekelfiets, vandaar dat er ook geen cosmetische "To do" dingen in het lijstje vorkomen _O-
 
Het is maar een idee.. maar zouden valblokken geen goed idee zijn met die radiator die zo uitsteekt :?
 
hey Tim!

ben benieuwd wat je er van gaat maken :Y
Is niks voor jou om aan motoren te sleutelen :P

succes, ga het ckr volgen!
 
_O- valblokken bij zo'n brik. Dacht het niet _O- _O- _O-

Origineel ziet de bike er hetzelfde uit, alleen met klein topkuipje met koplamp en ruitje. Ook hier geen valblokken. Zou meteen het duurste zijn van het hele project :P
 
_O- valblokken bij zo'n brik. Dacht het niet _O- _O- _O-

Origineel ziet de bike er hetzelfde uit, alleen met klein topkuipje met koplamp en ruitje. Ook hier geen valblokken. Zou meteen het duurste zijn van het hele project :P
Het was maar een ideetje :$

Ik bedoelde heus geen blokken van bikedesign hoor, gewoon iets om die aansluiting van de radiator te beschermen. Met een pekelfiets hoor je op je bek te gaan :Y


Veel plezier met het project in elk geval :W
 
Zie je die reflectoren? Dat zijn de vlakblokken _O-

Nee hor. Thanks kerel. Je bedoelt het goed :Y
 
Laatst bewerkt:
gespoten of schoon gemaakt? ziet er toch nog best goed uit voor gratis!
 
Eeeeh schoon gemaakt (zonnetje stond net op de bike vandaar het kleurverschil), want ik heb het ding net 2 dagen in huis. Lak is 2 jaar terug er nieuw op gekomen en ziet er nog goed uit. Alleen het frame en derest niet _O-

Nu ziet hij er zeker redelijk uit voor gratis. Zelfs geen lekkuh voorvorkkeeringen :P Zal over 100 km wel zo zijn, maar gaat om het idee :Y
 
dus toch een Honda _O- _O- _O- _O- _O- _O-

en met liefde verzorgen he net als met onze Bikes ;)


succes ouwe!

en als je hulp nodig hebt ( met slapouwehoeren) dan weet je me te vinden ;)
 
Thanks gasten.

Ik verbaas me toch elke keer weer hoe degelijk en betrouwbaar die "F" Honda's zijn.

Carb's liggen inmiddels uit elkaar. Meest linkercarbs deed zijn werk niet na behoren, dus ik denk dat ie straks zeker beter loopt :Y
 
Zo'n V4 blok in een frame is wel ideaal, want je kunt net als bij heel veel v-twin blokken overal heel makkelijk bij. Bij een 4 cil in lijn bij de oudjes zit de airbox vaak tussen de carbs en het frame waardoor het altijd ff pielen is.

Bij de VF is het tank eraf en bobines ff van de airbox en deze weer van de carbs losmaken.
04122008161.jpg

04122008162.jpg


Airbox eraf en binnen 20 min zit je bij je carbs.
04122008163.jpg


Carbs eraf. Dit ging echt super makkelijk. Dit is vaak wel anders. De fohne goed op de inlaatrubbers laten blazen en 1 voor 1 de carbs uit de rubbers drukken met een hefboompje. Ik heb een stok met rubbere omhulsel gebruik om schade tegen te gaan, maar een raggeltje of ander zacht hout is ook prima.
04122008164.jpg

04122008168.jpg

04122008169.jpg


FF licht gecleaned met Dasty. De lak op het blok ziet er nog redelijk uit. Beetje dof, maar dat valt wel te polijsten. Alleen alle deksel moeten onder handen genomen worden.
04122008170.jpg


Ik heb de carbs nu los van elkaar en helemaal ingespoten met kettingspray. Werkt perfect :Y
Ik laat ze altijd 2 dagen zo staan en dan helemaal schoonmaken met benzine.

Picca's volgen :W
 
mocht je nog info willen hebben staat hier een hoop, partslist en een wph:

www.vf750f.nl
 
Ik heb de carbs nu los van elkaar en helemaal ingespoten met kettingspray. Werkt perfect :Y
Ik laat ze altijd 2 dagen zo staan en dan helemaal schoonmaken met benzine.

Die methode was mij onbekend :Y
Ben benieuwd naar het resultaat :)


Verders: :}
 
Wout ik heb reeds het wphb gedownload (evengoed bedankt), maar vind het jammer dat ik mijn laptop op z'n kant moet zetten om het door te lezen. _O-

Rat: Mijn pa doet dit al jaren en al zijn Vespa PK carbs krijgen zo weer niet leven. De aanslag is in je carbs binnen 24 uur helemaal verdwenen. Je moet wel je carbs demonteren voordat je hem in gaat spuiten, want anders werkt het niet na behoren. Goed door en afborstelen met benzine is wel noodzakelijk.
 
Rat: Mijn pa doet dit al jaren en al zijn Vespa PK carbs krijgen zo weer niet leven. De aanslag is in je carbs binnen 24 uur helemaal verdwenen. Je moet wel je carbs demonteren voordat je hem in gaat spuiten, want anders werkt het niet na behoren. Goed door en afborstelen met benzine is wel noodzakelijk.
Bedankt voor de tip :}
 
gewoon in adobe kwartslag draaien,of net als ik uitprinten (opkosten van de baas) en in een map met plastic hoesen schuiven.

hou er wel rekening mee dat de wphb van Peeters niet helemaal klopt, zitten hier en daar fouten in.

mocht je ergens mee vast komen te zitten, zit er een hoop ervaring in het VF topic.
Daar heb ik al regelmatig profijt van gehad. :)
 
Laatst bewerkt:
Goed bezig!
Ik zou haast zeggen, als je de carbs er toch af heb liggen, vervang dan die rubbers die op de koelpijpjes tussen je carbs zitten ook.
Toen ik mijn motor nog had, zijn ze een keer gaan lekken, en toen moest ik alles los-halen en dat was best een klus. Aangezien de rubbertjes 3x-niets kosten, ik was toen minder dan een 10euro kwijt aan rubberen o-ringen hiervoor.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan