Yamaha YZF1000R (Thunderace)

Status
Niet open voor verdere reacties.

brentspar

MF'er
10 okt 2008
145
6
Vianen (Utrecht)
Na lang wikken en wegen bied ik mijn ThunderAce te koop aan. Een echte reden heb ik niet…meer zoiets van “je-wil-eens-wat-anders” ondanks het lage aantal kilometers dat je rijdt. En dat anders is een wat zwaardere toermotor. Bijvoorbeeld een CBF1000/Bandit1200. We zien wel, haast is er niet bij maar wel handig om eerst de YZF te verkopen.

De Yamaha. De YZF (bouwjaar 1997) heb ik in de zomer van 2004 bij een dealer gekocht. Hier heeft hij bij 11.500 km nog een grote beurt gehad. Ik heb zelf nu ruim 10.000 probleemloze kilometers gereden, maakt een kilometerstand van 22.xxx km.

De motor verkeert in goede staat en ziet er netjes uit. Het blok is ongelofelijk krachtig (145pk) maar ik durf te beweren dat ik die nog nooit aangesproken heb. Ooit de 200kmph even aangeraakt maar dat vond ik wel best. En inderdaad, de vrij nieuwe banden (18.000km) bevatten chicken lines. Oftewel, ik heb hem niet om de power gekocht maar meer omdat ik het een ongelofelijk mooie machine vind om te zien.

Eerlijkheidshalve moet ik wel bekennen een jaartje terug het schijfremslot vergeten te hebben. Gelukkig ging dit “stapvoets” achteruit, maar helaas wel een barst in mijn voorspatbord. Aangezien deze zwart van kleur is en nu gelijmd zie je er niet veel van.

Verder heeft die pas geleden een grote beurt gehad (Vink Motoren in Asperen) en staat die op vrijwel nieuwe banden.

Oh ja, mijn vraagprijs is...TEAB.

full
 
Laatst bewerkt:
Ondergewaardeerde motoren imo. Ik vind ze heel mooi uitzien en vroeger wou ik er een, maar helaas zijn de dealers naaiers qua prijzen. :(

succes mooie bike en mooie prijs!
 
Thanks! Indeed. Zelf ook altijd de indruk gehad dat ze ondergewaardeerd zijn. Als echte sportmachine vinden velen hem wellicht te zwaar?

Betreffende de ketting en tandwielen. Die zijn nog in goede staat. Denk echter wel dat die binnen 5000 a 10000 km vervangen moeten worden. Overigens is iedere keuring uiteraard toegestaan.
 
(N)iemand intresse? Over de prijs kan uiteraard onderhandeld worden. Of wellicht is een ruil interessant? Ben op zoek naar een goede Bandit1200 (2004/2005/2006). Uiteraard met bijbetaling van mijn kant. ;)
 
Hier krijg je zoveel spijt van... Gewoon houden en gaan met die fiets :)

Tja...mijn vriendin zegt hetzelfde... :/ ...en nog iets van kapitaalvernietiging erachteraan.

Moet bekennen, het is een heerlijke, beresterke fiets die altijd start en goed loopt. Wellicht heb je gelijk ja. Ehh...
 
Tja...mijn vriendin zegt hetzelfde... :/ ...en nog iets van kapitaalvernietiging erachteraan.

Moet bekennen, het is een heerlijke, beresterke fiets die altijd start en goed loopt. Wellicht heb je gelijk ja. Ehh...

Als deze net zo goed rijdt als zijn kleine zusje, dan moet het een heerlijke stuurfiets zijn :]
 
Laatst bewerkt:
Volgens mij zie ik deze regelmatig in IJsselstein rijden?
Mooi ding om te zien zo'n grote broer van mn Catje :]
 
Dat zou best eens kunnen! :) Rijd regelmatig de dijk over richting Schoonhoven en binnendoor (Lopik/Benschop) weer terug.

Mooie omgeving... :)

Waarom heb ik je dan nog nooit gezien? ;) Rij er regelmatig met mijn schoonpa!

*verkapt kickje* :]
 
Thanks!

Heeft afgelopen week ook een grote beurt gehad. Alle vloeistoffen, filters en bougies (etc, etc) zijn vervangen. Tevens heeft Bas (Vink - Asperen) de carburateurs afgesteld.

Oh ja, komend weekend gaan we ermee naar Assen! Mocht je interesse hebben...hihi.. :)
 
Schopje........

Ik neem aan dat je 'em nog steeds wilt verkopen tenminste :X

In mijn avatar staat de opvolger van de FJR, ietsjes ouder, maar rijdt ook prima!
 
Schopje........

Ik neem aan dat je 'em nog steeds wilt verkopen tenminste :X

In mijn avatar staat de opvolger van de FJR, ietsjes ouder, maar rijdt ook prima!

Aha! DutchSuper! :W

Had even je bericht over het hoofd gezien... ;)

Is de nieuwe eigenaar blij met je FJR? Kan natuurlijk niet anders!

Ja, "wil" hem nog steeds kwijt. Ben ermee naar de TT in Assen geweest en dan twijfel ik weer "waarom".... Maar goed, je wilt eens wat anders...

Het is dus een CBR1000F bij je geworden? Verschilt toch niet veel van een YZF1000... :P

Dus bij mij nu een beetje de "strijd" tussen het verstand en het gevoel, hahahaha. Hij hoeft niet voor de hoofdprijs weg, maar heeft nu een grote beurt gehad en rijdt helemaal prima. Probeer zo nu en dan eens te kijken wat ik bij inruil terug krijg maar ja, beetje hetzelfde liedje...

Wellicht meld er nog een liefhebber...? *D
 
Het was met name het gerucht van olieverbruik van een ace dat me deed terugschrikken, bovendien zou ik op een deal met jou nooit het financieel voordeel hebben gehad.......

Maar een FJR is en blijft mijn fiets en ooit zal er weer eentje komen. (Tot die tijd doe ik het met de CBR 1000 F...................)!!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Vergelijkbare onderwerpen

Terug
Bovenaan Onderaan