´94 Blade

Dusss

MF veteraan
22 jul 2008
1.084
20
Hallo,

Drie maanden geleden dit forum bij toeval ontdekt. En ik moet zeggen: Petje af voor de vele creatieve oplossingen, ideen, en streetfighters!! Echt alles wordt hier wel besproken en uiteindelijk ook uitgevoerd, klasse!

Nu ook maar de knoop doorgehakt om een topic te openen. Toen ik het forum ging bijhouden was ik al klaar met mijn fiets, maar moest wachten tot het spuitwerk klaar was, en dan stuit je met avonden surfen op deze erg leuke site!
(want ja, als je fiets "af" is, heb je ineens "tijd over voor andere dingen")

Maar goed. Ik heb de fiets al 9 jaar en wou vorig jaar wat anders, met een recht stuur.
Nog geprobeerd te verkopen in de orginele staat, maar totaal geen interesse op de advertentie´s.

De knoop was snel doorgehakt, en de fiets nog sneller gestript.
Ik zal eerst eens wat foto´s plaatsen.
Ik ben pas foto´s gaan maken toen de voorpartij al past gemaakt was. Dit pakken we de volgende keer anders aan. Maar ja, de fiets is eigenlijk nooit af dus er komen nog zat foto´s.

Maar goed ik zal niet meteen alle foto´s plaatsen :)

Gr. Paul
 
De eerste
full
 
Ook een CBR kontje. Die van mij kwam gisteren binnen met de post.

Ga je de onderkant dicht polyesteren?

Ik houd het in de gaten. Succes!
 
Ja een 1000rr kont van 2004 model. Echter ik heb de kont wel verlengt om aan te laten sluiten op het orginele zadel. De zit positie wilde ik orgineel houden i.v.m. met mijn bescheide lengte van 2.00m.

Er komt inderdaad een plaat tegen de onderzijde, maar wel een die nog uit te bouwen is. Alle electra komt in de kont en moet bereikbaar blijven.
Ik moet zeggen dat het me behoorlijk wat koppijn heeft gekost voordat ik een mooie oplossing had |( . Ik denk dat ik wel 3 soorten kunstof heb geprobeerd, en dan nog de vele mallen die mislukt zijn op andere materialen te proberen. Echt een :( klus geweest. Het is uiteindelijk gelukt met een soort polyester plaatwerk wat gebruikt wordt in vrachtwagen trailers. Prachtspul!

Tevens is de seatcover zelf gemaakt en zit ook van onderaf vastgeschroefd in de kont.
Ik kon ook voor een racekuip gaan, maar kuipwerk met losse seat cover sprak mij het meest aan
De seatcover was wel in een keer gelukt :) :) .
(aftreksel van een orginele 1000RR seatcover gemaakt met gips, en toen vol gepolyesterd met matten).
Hierna de onderplaat en de seatcover afgewerkt met polyester plamuur en met gewone plamuur. Toen in de 2 componenten laten spuiten en klaar gemaakt voor spuiten. Al met al veel werk, maar het eind resultaat is echt goed gelukt.

Ik zal nog een foto plaatsen.

p.s. tips om grotere foto´s te kunnen plaatsen zijn welkom :Y
 
Volgens mij had ik 2006 model moeten intypen wat betreft de kont....foutje!
 
Ik heb een "gezocht" advertentie gezet voor de kont. Dit gaf direct resultaat.

Ik zag toevallig nog een kont op marktplaats. Gewoon zoeken op fireblade met de prijs tot 2000 euri ingesteld. En ook een orginele seat cover, scheeld ererggg veel werk. Toen ik bezig was (vorig jaar) werd er nog 200 euri voor een 2e hands cover gevraagd :X

p.s. de orginele kleur stelling is niet meer....
;)
 
Ik heb een "gezocht" advertentie gezet voor de kont. Dit gaf direct resultaat.

Ik zag toevallig nog een kont op marktplaats. Gewoon zoeken op fireblade met de prijs tot 2000 euri ingesteld. En ook een orginele seat cover, scheeld ererggg veel werk. Toen ik bezig was (vorig jaar) werd er nog 200 euri voor een 2e hands cover gevraagd :X

p.s. de orginele kleur stelling is niet meer....
;)

Prijs in gesteld op 2000 euro voor de bike bedoel je :Y ,voor het kontje is het toch te veel geld :?
Btw welke kleur is ie nu dan :W
 
Hij bedoelt dat je moet zoeken op een Fireblade tot 2000euro. Daardoor krijg je vele onderdelen te zien :)

Gaaf project, blijf 'm volgen :W
 
Laatst bewerkt:
Das inderdaad een mooi kontje :Y heb zelf een *93 blade met de zelfde kleurstelling,ben ook op zoek naar een ander kontje voor de bike.
Als je wat adresjes weet roept u maar *O*

Hou dit topic wel in de gaten

greetz van Limbo :+

Ik heb hier mn 2003 600RR kontje incl voorste zadel en achterlicht weer te koop. Heb mn plannen gewijzigd en ik moet ook teveel verzagen aan het kontje om het mooi te krijgen, dat is gewoon jammer want het kontje is zgan.

Als je interesse hebt dan moet je maar ff mailen, dan zet ik je wat foto's op de mail.
 
De kleur wordt wit! Maar met een stripping en zelf ontworpen logo en type aanduiding. Beetje retro

Een ander kont monteren is zeker niet "FF" gedaan. Maar een 600RR kont kan ook erg mooi staan op de fireblade, is net even slanker. Voordat ik met deze kont ook maar enigsinds in buurt kwam was ik al wat uurtjes verder (maar goed, er zijn hier mensen bezig met het bouwen van frame´s, dus ik mag niet klagen).

Maar de 1000RR kont moest en zou erop komen. En dan moet je meer tijd in ander dingen steken om het passend te krijgen, zoals het subframe. Een groot deel van het sub frame is ook nog eens zichtbaar, dus het moest ook nog eens netjes. Bedrading komt geheel "binnendoor" te lopen, tussen zadel en suframe.

Ff een foto van het geknutsel... ;)
full
 
ziet er nu al strak uit kontje erg mooi op deze bike en wit doet het erg goed heb me motor net trug is ook wit maar met een dun laagje parelmoer erover krijg je soort metallic effect wilde eigelijk gewoon wit metallic maar blijkt niet te bestaan omdat het metallic in het wit verzinkt(is zwaarder als wit) maar het gewenste resultaat is er gelukkig
sterkte met je bike en blijf het volgen
 
Hee,

Nog een witte klant. Wat voor fiets?
Echter in het wit van mij zit een goud metallic. Is alleen zichtbaar als de zon erop staat. Ik moet zeggen dat een van mijn beste vrienden autospuiter is, en veel ervaring heeft, en veel geduld....:) ;)
Hij kwam zelf met dit idee, en ik moet zeggen: helemaal top.

p.s. nooit geweten dat je maar 100 verschillende tinten wit heb...handig als je kleurendoof bent..... :N

Helemaal toen ik ook de rode en blauwe tint nog moest uitkiezen :? ;)
 
klinkt goed wit met goud metallic ben benieuwd wanneer is de planning voor het spuiten??

Bij mij gaat het om een YAMAHA R1 ben ook een topic gestart hier een link Face-lift(project)YZF-R1 bj.99
foto's van de bike met ze nieuwe huidje komen eind van de week....eerst nog wat foto's van het sloop en pas werk ;)
SUCCES nog en neem af en toe nog wel een kijkje.....
 
Terug
Bovenaan Onderaan