motoradvies voor lange vent gevraagd

microkid

MF'er
16 mrt 2003
73
0
veenendaal
Ik ben 2.01 meter lang, en heb ondertussen al 3 motoren "versleten": een Suzuki GS850, een Yamaha FJ1200 en nu een Honda Pacific Coast 800. De PC800 is voor mij een lekkere fiets omdat ik behoorlijk rechtop kan zitten. Ik heb er ook een ruggesteuntje op. Met mijn lengte wel zo prettig. Maar ik merk toch bij lange tochten dat ik te veel op mijn stuitje zit, en mijn lichaam niet volledig ondersteun met de bovenbenen (ze zitten niet horizontaal, maar wijzen te veel omhoog). Daardoor zijn echt lange ritten uit den boze.
Nu zoek ik dus zo langzamerhand een andere fiets, met een zithoogte en zadel dat mij goed ondersteund. Nu ken ik niet alle motoren, dus wellicht zijn hier ook van die lange gasten die wat merken/types kunnen noemen.
M'n voorkeur gaat uit naar een toermotor, dus iets in de trand van Pan European, R1100RT e.d. Als het maar goed hoog zit en goed ondersteunt. Oh ja, en liefst cardan aandrijving. Lekker schoon :)
Dus? iemand een suggestie?
 
Laatst bewerkt:
Is een allroad nix voor je. Die hebben altijd een hoge zit.
 
Als ik jou was ging ik zeer zeker (zeker en vast) een proefritje maken op de onvolprezen, sublieme, heerlijke, zalige, prachtige, etc. etc. VARADERO (Honda Xl 1000 V). :+ :+ Maar kijk uit !!! Je bent er zo aan verslaafd O-)
 
Als ik jou was ging ik zeer zeker (zeker en vast) een proefritje maken op de onvolprezen, sublieme, heerlijke, zalige, prachtige, etc. etc. VARADERO (Honda Xl 1000 V). :+ :+ Maar kijk uit !!! Je bent er zo aan verslaafd O-)
En je portemonnaie ook. Zuipt als een ketter.
 
Ik zou zeggen Goldwing, maar dan wel een kale, niet zo een met koelkast en aanrechtblad :+

Ik ben zelf 1.92 (nog net niet jouw hoogte, maar zeker geen kleintje :) )en rijd al een paar jaartjes naar volle tevredenheid op een GL1000, maar de latere versies zijn ook errug confortabel.
 
Thanks mensen. De Varadero is mij iets te veel sport. Een Goldwing is ook iets te veel van het goede. Een R 1150RS of RT klinkt zeer interessant. Heeft volgens BMW ook een flinke zithoogte. Ga ik eens naar kijken.
 
Op donderdag 27 maart 2003 23:47 schreef Skwefje het volgende:
Ik ben zelf 1.92 (nog net niet jouw hoogte, maar zeker geen kleintje :) )en rijd al een ..1.. jaartjes naar volle tevredenheid op een ..2..
1 -> tiental
2 -> cb400f-je

;)


Volgens mij zou een dikke honda cb (of andere naked met zonder inhammen voor de knieën) prima moeten passen voor iemand van 2m. (CB1000 ofzo *D )

Oh & cardan & toer & 2meter -> CX500. (serieus, heeft maat van me die is ook ongeveer 2 meter & past prima)
 
Goed, ik ga volgende week een proefritje maken op een R1100 RT. Zit lekker hoog en rechtop. Cardan, ABS, de hele ratteplan.
Kunnen de R1100 rijders wellicht aangeven of de 1100RT zwakke plekken heeft waar ik op moet letten bij aankoop?
 
Microkid,

Wanneer je toch bij BMW gaat kijken, vergeet dan niet de R1200C. Een heerlijke toerfiets. Ben zelf 1.92 m en zit er heerlijk op. Het is echt een geweldige motor!
 
Mijn vriend rijdt een Yamaha FJR 1300 en is 1.94 meter lang. Heb hem nog nooit horen klagen over het vervelende zitten!

Dit in tegendeel over de Div 600 :+ , die overigens nu van mij is *D
 
Goed, ik ga volgende week een proefritje maken op een R1100 RT. Zit lekker hoog en rechtop. Cardan, ABS, de hele ratteplan.
Kunnen de R1100 rijders wellicht aangeven of de 1100RT zwakke plekken heeft waar ik op moet letten bij aankoop?

Ja, kijk bij de aankoop of je in Duitsland zit. Dat scheelt je 1000 euro, maar kost je 2 weken moeite. Kijk voor je juiste BPM op www.vwe.nl, als je gaat keuren bij de RDW. Suc6
www.mobile.de
 
Als je een iets sportievere fiets dan een RT wilt is de R11xxRS een aanrader. Zithouding is ietsje sportiever dan op een RT. Ik ben zelf 193 cm en zit er prima op. Zithoogte is in 3 standen in te stellen. Ben er zelf helemaal verslaafd aan geraakt :)
 
Heb een K1200RS gekocht, wereldfiets en ben zelf ook geen kleintje, 1m90. Is goed op te rijden zowel korte snelle als lange langzamere stukken. zadel is in te stellen op verschillende hoogten...

Ben verliefd en verslaafd :] :}
 
Goed. Zojuist 2 uur rondgetuft op een 1100RT. Nooit geweten dat er zulke heerlijke fietsen bestaan! :) Wat rijdt en stuurt dat ding zalig zeg. Ondanks dat ie zelfs zwaarder is dan m'n huidige PC800, gooi je hem zo alle bochten in. De anti duik installatie is ook heerlijk, en de motor snort als een poesje bij 80km ofzo. Uitmuntend. Enige nadeel zijn de vreemde knipperlicht schakelaars, da's effe wennen. Maar wat echt irri is, is dat de knipperlichten niet automatisch uitgaan. Zo rij je zonder het te weten soms kilometers met een knipperend lampje rond. Maar goed, dat mag de pret niet bederven ;)
Nu maar eens kijken wat er in m'n spaarpot zit.... :9
 
Je kunt een "automatische richting aanwijzer uitzetter" kopen bij Touratech.

Of je koopt voor 11 euro een piepertje bij Hein Gericke De eerlijkheeid gebiedt te zeggen dat zo'n pieper behoorlijk irritant is en bij hogere snelheden hoor je hem niet.

Spaarpot legen en kopen die fiets !
 
De K serie rijdt ook goed, ik ben 1.91. en die richting aanwijzer, dat went wel. Alleen als het koud is kan ik mijn duim niet meer indrukken, no-body is perfect... en terug halen lukt dan helemaal niet meer. maarre de mijne gaat automatisch uit. Ik dacht dat dat standaard was bij BMW.
 
De K serie rijdt ook goed, ik ben 1.91. en die richting aanwijzer, dat went wel. Alleen als het koud is kan ik mijn duim niet meer indrukken, no-body is perfect... en terug halen lukt dan helemaal niet meer. maarre de mijne gaat automatisch uit. Ik dacht dat dat standaard was bij BMW.

Ach, de 1100RT heeft handvat verwarming. Vandaag maar meteen uitgeprobeerd. Zo warm was het nou ook weer niet, en het werkt idd prima :)
 
Terug
Bovenaan Onderaan