Zxr 750 verbouwing!

Hugo1988

Die hard MF'er
14 dec 2008
266
0
Budel
Kort gezegd

hugo, 22jr en hardstikke gek van motors auto's brommers, kortom alles waarmee je niet veel hoeft te doen om vooruit te komen

Mijn historie:

heb 17 bromfietsen gehad
de snelste liep 115 (zundapp 50cc 284 5bak), waarmee mijn autorijbewijs werd ingevorderd..

Heb een Ford puma 1.7 uit 1998 (4wieler dus)
De motor is een zxr 750 uit 1989, welke ik echt (heel) lelijk vond zoals hij orgineel was

hij zag er zo uit
full



tot slot ziet hij er nu zo uit!

full

full

full

full

full





wat is er allemaal al kapot geweest:

Voorvork keerringen (wederom 1 kapot?)
Temperatuursensor
Luchtfilter was het blok in gezogen (schuimstuk van 10cm)
Bougies kapot
Carburateurs verstopt omdat ik slechte benzine getankt had (dus alles uit elkaar gehaald
Knipperlichtrelais
Bobine
Pick-up gedeelte op krukas
Ontstekingsmodule

(leuk zo'n oude fiets *D )

Hij is tussentijds compleet gesynchroniseerd en afgesteld

ik hoop dat ik nu meer interesse heb gewekt dat ik wat reacties krijg
(heb er vrij weinig gekregen :X )
weet wel dat het niet iedereen zijn smaak is, maar ik probeer mezelf tevreden te stellen, niet jullie :+
 
Laatst bewerkt:
welk type is dit?
als het een h serie is doe je nog iets met de voorste kuipgedeelte?(waar de koplampen in zitten
 
welk type is dit?
als het een h serie is doe je nog iets met de voorste kuipgedeelte?(waar de koplampen in zitten
de slangen zitten rechtop op de tank, dus is het een H type ;)
aan de achterbrug kan je zien of het een H1 of H2 is, dit is een H1, aangezien hij een "rechte" achterbrug heeft
 
alvast veel sterkte met je project

ik zat tekijken wat voor voorkap je wil gaan gebruiken en kweet niet of je m al heb maar ik heb er toevallig net dezelfde van me motor afgehaald er zit wel een klein beetje werk aan maar je kan m eventueel van me kopen als je interesse heb moet je het maar laten weten kan ik wat foto's naar je sturen in wat voor staat ie precies is

succes en ik hoor het wel
 
Laatst bewerkt:
alvast veel sterkte met je project

ik zat tekijken wat voor voorkap je wil gaan gebruiken en kweet niet of je m al heb maar ik heb er toevallig net dezelfde van me motor afgehaald er zit wel een klein beetje werk aan maar je kan m eventueel van me kopen als je interesse heb moet je het maar laten weten kan ik wat foto's naar je sturen in wat voor staat ie precies is

succes en ik hoor het wel

hej chris

dat is ideaal! is het precies dezelfde met koplamp en al?

wat is er kapot aan dan? krassen oid maakt niet uit, moet zowieso achterkap etc plamuren

op wat voor motor heeft hij gezeten? voeg me maar toe op msn (als je het hebt?) hugo_de_greef@Hotmail.com


update trouwens, ben flink aan de gang geweest, heb stukke van mn subframe op maat gezaagd, alles bij elkaar gezocht, en nu word het deze week helemaal gelast met alle ophangpunten erbij etc

dit word gedaan door mn maat wesley (actiefotos :Y )

:W
full
 
Laatst bewerkt:
ja volgens mij is het exact dezelfde als je mij nou ff een mailtje stuurd heb geen msn chrisouwehand@hotmail.com dan stuur ik een paar goeie foto's op over de staat
hij zat trouwens op een R1

mvg Chris
 
ho beetje suf had je al gedaan haha
gelukkig heb je m nou gezien op een motor en nog niet besteld zou zonde van je geld zijn geweest
 
@hugo 1988:
doe je nog iets met je bovenste voorkuip?de mijne is stuk en ben dus op zoek naar een vervanger
 
@hugo 1988:
doe je nog iets met je bovenste voorkuip?de mijne is stuk en ben dus op zoek naar een vervanger

hee bas,

ik doe er niks mee, heb er 2 toevallig! 1tje die op de andere motor zat
er is niks mis mee dus je kunt hem zo monteren

kun je misschien nog meer onderdelen gebruiken? (cockpit met kmteller in mph of kmh, koplampen 3 stuks etc etc

wil je het kuipruitje er ook bij of niet?
groetjes hugo
 
ohja zocht je ook nog een krukas of niet? ik heb namelijk er nog 1, zit alleen nog wel in het blok;)

dat andere blok repareer ik niet meer (die zxr is niet compleet en er is een klep kapot) maar gebruik ik voor onderdelen als er iets kapot zou gaan aan de mijne
 
@HUGO1988


hey mag ik ook wat onderdeeltjes kopen van je blok ..
die krukas kan ik wel gebruiken met nog wat deeljes


gr
 
Succes met de verbouwing!
Heb in het verleden ook een ZXR omgebouwd.
Net nadat ik hem in de primer had gezet, werd die verkocht.
full
 
Gho bekende zxrén heb je ze in Almere gekocht...... :?

Groet Dave Nada
veel rijplezier met de zxren


jup die heb ik in almere gekocht! ken je de oude eigenaar? of heeft hij hier ook een account?

ja het was prcies wat ik zocht, sportief, veel onderdelen vet geluidje en moest nog wat aan gedaan worden 8-)

sta er wel nog steeds elke dag van te kijken dat ik dit mocht van mijn ouders :}
ohja als iemand tips heeft ofzo over iets hoor ik het echt graag!

was trouwens een tijdje terug bezig met een koplamp van een andere motor in mn voorkap te maken, alleen de afwerking wil niet echt lukken, zal morgenavond eens fotos maken ! *O*

ohja, betreft die motorblok onderdelen, als je msn hebt voeg me maar toe op msn
heb alleen echt geeeeeeeeeen zin om dat motorblok uit elkaar te schroeven :+

hugo_de_greef@hotmail.com

adios :W
 
Succes met de verbouwing!
Heb in het verleden ook een ZXR omgebouwd.
Net nadat ik hem in de primer had gezet, werd die verkocht.[afbeelding]

wat is dit een geile zxr 8-)
die achterkant is echt te vet voor woorden!hoe heb je die voorkap zo gemaakt?

zo wil ik het namelijk ook, een racer van maken naar eigen smaak
 
De achterkant komt van een RR. De gehele voorkuip is van een SRAD. Beetje aanpassen en hij past.
Het geluid uit de open seatpipes was anbormaal! De orginele ZXR kopampen zitten achter plexiglas.
Ben nu met een nog extremer project bezig. Binnenkort begin ik een topic bij "sport".
 
hee bas,

ik doe er niks mee, heb er 2 toevallig! 1tje die op de andere motor zat
er is niks mis mee dus je kunt hem zo monteren

kun je misschien nog meer onderdelen gebruiken? (cockpit met kmteller in mph of kmh, koplampen 3 stuks etc etc

wil je het kuipruitje er ook bij of niet?
groetjes hugo

ok joe have meel
 
Terug
Bovenaan Onderaan