Zachte op maat gemaakte oordoppen: Poll

Welke gebruik jij? en tevreden?

  • Gabriels - Heel tevreden

    Stemmen: 1 1,7%
  • Gabriels - Tevreden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Optisafe - Heel tevreden

    Stemmen: 2 3,4%
  • Optisafe - Tevreden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Alpine - Heel tevreden

    Stemmen: 8 13,6%
  • Alpine - Tevreden

    Stemmen: 31 52,5%
  • Exinore - Heel tevreden

    Stemmen: 2 3,4%
  • Exinore - Tevreden

    Stemmen: 0 0,0%
  • Comfoor - Heel tevreden

    Stemmen: 13 22,0%
  • Comfoor - Tevreden

    Stemmen: 2 3,4%

  • Totaal aantal stemmers
    59

Hanzzzz

MF veteraan
3 dec 2002
5.497
181
Soest
Moet er toch maar eens van komen op maat gemaakte gehoorbescherming. Maar ja ik wil natuurlijk wel de beste en wellicht anderen ook.

Het lezen van oude topics (ja sommigen doen dat ) hierover heeft me al een ding geleerd. Voor de meesten geld zachter is comfortabeler. Dus alleen een poll over zachte.

Aanzien de poll maximaal tien opties ondersteund komt er een tweede deel met de andere merken. O-)
Zachte oordoppen Poll Deel2

Als er een merk niet bij zit even melden dan voeg ik um toe in deel 3


Mag niet moderator heeft Deel 2 op slot gegooit. Dus voor de andere merken graag in de reacties.

Samenvatting andere merken:

Earmo - Zeer Tevreden 1 x
 
Laatst bewerkt:
Alpine - tevreden.

In het begin niet tevreden, want ze leken niet goed te werken. Toen kwam ik erachter dat je ze wat dieper je oren in moet drukken, nu werken ze goed. Verder geen vergelijkingsmateriaal met andere merken dus daarom geen "heel tevreden."
 
Audisafe- Zeer tevreden.

Aan laten meten op de motorbeurs vorig jaar, zitten perfect en dempen goed.
Ben ze tot nu toe 2 of 3x vergeten in te doen, na 2 tellen heb je al zoiets van: Wat een @#%$#Herrie! Dus die keren ook gestopt om ze alsnog in te doen :)
 
Nou eh nog maar een keer dan, ik ben tevreden over mijn Alpine oordoppen. Had wat problemen om ze goed op maat te krijgen, maar na drie pogingen was het toch echt goed ;) Ze hebben dat ook allemaal netjes geregeld met het opnieuw aanmeten en ze bevallen goed. Ik rijd niet meer zonder.
Vraag trouwens wel meteen om minimaal het rode filter, want alles daaronder is niet goed genoeg op de motor.
 
Laatst bewerkt:
en als je nu ontevreden bent ? :o

Het aantal opties in de poll is beperkt. Ik heb zelfs een tweede deel gemaakt om alle gangbare merken te supporten maar dat mag weer niet van de Moderator.

Mijn inschatting is dat weinig mensen echt ontevreden zijn.
 
Ik denk dat een poll zoals deze weinig nut heeft als je naar ervaringen op zoek bent. Ik zou zeggen dat je beter kan vragen welk merk/type de voorkeur heeft. Een ervaringentopic kan wel handig zijn natuurlijk.
 
Ik heb gewoon van die zachte silicone kerstboompjes bij een schietvereniging gekocht :P krijg je dezelfde als bij een motorzaak, maar dan 20 euro goedkoper.
Dingen waren 4 of 5 euro ofzo, en werkt perfekt.


Nouja... werkte... want ik ben er 1 kwijt :(
 
Heb ook op de beurs setje alpine aan laten meten. Uiteindelijk was mijn 3e oordop links goed en na de 2e keer rechts ook. Heeft me aardig wat benzine gekost :( , maar de oordoppen werden wel netjes elke keer gratis vervangen. Heb nu sinds vorige week een set oordoppen die eindelijk echt goed zitten (motorbeurs was in Januari 2008 ;) ) Heb inderdaad ook het rode filter er in. Heerlijk fluisterstil op de motor. :)
 
Ik heb harde Audisafe doppen, vorig jaar op de motorbeurs aangemeten, zitten nog in de buurt bij mij ook. Werkt gewoon goed, waarom zachte confortabeler zouden zijn ontgaat me een beetje
 
Alpine maakt volgens mij alleen nog maar zachte otoplastieken. T voordeel zit hem sowieso in de levensduur. Zachte gaan langer mee. T voordeel tevens is dat als je oren iets veranderen deze nog een beetje mee kunnen buigen en rekken, waardoor ze niet direct gaan lekken/ onprettig zitten. Als je oor bij harde otoplastieken veranderd gaat hij meteen lekken..
 
Heb Alpine's met groene filter en ben zeer tevreden erover, hebben goed hun werk gedaan op weg naar Oostenrijk van de zomer 1200+km, maar zoals het wel begrijpelijk kan zijn, worden je oren wel gevoelig na tien uur rijden... Als ik dan na een stoppie opnieuw de oordopjes indeed voelde je wel enkele minuten een beetje irritatie, maar na die minuutjes, no problem *D en leker verder :]
Daarnaast gebruik ik ze gewoon dagelijks en bevallen perfect en zijn verzekerd enzo, altijd leuk bij dure kleine dingen die je wel gemakkelijk kwijt zou kunnen raken :X
 
Ik heb harde Audisafe doppen, vorig jaar op de motorbeurs aangemeten, zitten nog in de buurt bij mij ook. Werkt gewoon goed, waarom zachte confortabeler zouden zijn ontgaat me een beetje

Ik heb een aantal oude topics hierover gelezen en mijn conclusie is op basis daarvan. Niet iedereen ervaart harde als oncomfortabel maar in de topics waren er wel een aantal die dat wel zo hadden ervaren. Daarbij klaagde niemand met zachte(maat)doppen over gebrek aan comfort en waren een aantal overgestapt van hard naar zacht en hebben die als comfortabeler aangemerkt.
 
Heb ook op de beurs setje alpine aan laten meten. Uiteindelijk was mijn 3e oordop links goed en na de 2e keer rechts ook. Heeft me aardig wat benzine gekost :( , maar de oordoppen werden wel netjes elke keer gratis vervangen. Heb nu sinds vorige week een set oordoppen die eindelijk echt goed zitten (motorbeurs was in Januari 2008 ;) ) Heb inderdaad ook het rode filter er in. Heerlijk fluisterstil op de motor. :)

Haha, ze zeiden tegen mij dat ik behoorlijk uniek was dat ik 3 keer de dingen aangemeten moest krijgen ;) Jij weerhield mij dus van mijn puur unieke status. Ja het was voor mij ook behoorlijk zonde van de brandstof, maar ik heb geen spijt, ik zou niet meer zonder willen.
 
Haha, ze zeiden tegen mij dat ik behoorlijk uniek was dat ik 3 keer de dingen aangemeten moest krijgen ;) Jij weerhield mij dus van mijn puur unieke status. Ja het was voor mij ook behoorlijk zonde van de brandstof, maar ik heb geen spijt, ik zou niet meer zonder willen.

Anders had ik je wel van die unieke status weerhouden :+
Mijn doppen van comfoor waren ook pas na de derde keer goed. Heeft een aardig tijdje geduurd omdat die lui van 'beter horen' alleen tijd hadden op onmogelijke tijden. In mijn zomervakantie kon ik gelukkig makkelijker afspraken maken en ging het dus wat sneller. Anders had ik ze nu nog niet gehad waarschijnlijk B|

Nu ik ze dan heb, heb ik 'heel tevreden' ingevuld trouwens. :) Wel met de zwaarste filters laten uitrusten...

[Bedenk dat een oordopcyclus bestaat uit: laten maken (paar weken wachten), ophalen en lektest doen, indien niet goed nieuwe afspraak maken (niet op zaterdag, want dan zijn ze niet open), enz. Zou het echt in de buurt laten doen dus!]
 
Laatst bewerkt:
Ik heb ze van AudiSafe en ben zeer tevreden zeker ook over de service.

Op de motorbeurs in utrecht aan laten meten vorig jaar en vijf weken later lagen ze op de deurmat. *O* (een week eerder als belooft)

Helaas paste de rechter slecht hij ging zeer doen en na 10 minuten deed me oor pijn,
mailtje gestuurd en ze vroegen of ik langs wilden komen.
Eerst een nieuwe mal gemaakt en daarna de "oude" bijgeschaafd tot die goed zat dit werd echter niets dus kreeg ik een nieuwe opgestuurd en die zat in een keer goed.
 
Terug
Bovenaan Onderaan