RD 400

cb4ever

Die hard MF'er
28 nov 2005
709
15
beveren-leie
Jop,

Vandaag gaan halen

25012009.jpg

25012009001.jpg


yamaha rd400 uit '78.

bedoeling: opblinken!

hier nog 'n fotootje van m'n resem moto's.

25012009002.jpg


rechts de rd400 als donor, ernaast yamaha wr 450f, ernaast cb 350 four en als linkse de zwarte rd400 om op te blinken
 
Laatst bewerkt:
en wat zijn de plannen met het spul?

apparte pijpjes en bling DG kopjes, tis wat :)

leuk hoor, hoop dat je d'r wat mooi's van fabriekt!
 
Weer 2 RD's vanonder het stro getrokken 8-)
Die 'donor' zitten wel leuke onderdelen op zo te zien, DG cilinderkoppen zijn hier vrij zeldzaam. Uitlaatjes konden ook wel eens DG zijn.
Wat ga je dr mee doen? Één origineel opbouwen en de ander 'caferaceren'?
 
Om te beginnen ga ik de zwarte opblinken en mee rond snorren!

de rooie zou ik ook willen opdoen want vind die ubergeil met z'n witte velgen en zadel!!

Maar dg onderdelen?? Iemand beetje meer uitleg hierover?
 
DG is een bedrijf, dat tuningsonderdelen maakt(e). Ik heb er zelf uitlaten van gekocht in de USA voor mn projekt "de natte droom van G.Vijs (oftewel 2-takt caferacertje) "
Zo te zien zitten er bij jouw speciale cilinderkoppen op met speciale uitlaten. "
Als je dit machien klaar hebt, zou ie wel eens kunnen gaan als de brandweer. *O*
We gaan het volgen.
Groet

Gijs :W
 
Laatst bewerkt:
Allright! ik heb iets unieks met DG onderdelen :+

nu, de DG onderdelen blijven onder de rooie zitten omdat deze ook het sportiefst oogt.
Eerst de zwarte in orde brengen en dan de rooie en dan hupla *D

Ff update:
vandaag de tank gepolierd en gesimoniseerd... ==> terug babyvelleke

ook de batterij er vlug uitgehaald want deze was zuur aan het verliezen... ==> verf aangetast van batterijhouder, oliereservoir en beetje chassis.

Ff sporadisch gekeken naar de elektriciteit en deze ziet er nog bien uit!
 
leuk project! :)
Maar ben wel benieuwd, wat heb je nou met die tank gedaan?
(gepolierd=gepolijst, maar gesimoniseerd?)
 
DG is een bedrijf, dat tuningsonderdelen maakt(e). Ik heb er zelf uitlaten van gekocht in de USA voor mn projekt "de natte droom van G.Vijs (oftewel 2-takt caferacertje) "
Zo te zien zitten er bij jouw speciale cilinderkoppen op met speciale uitlaten. "
Als je dit machien klaar hebt, zou ie wel eens kunnen gaan als de brandweer. *O*
We gaan het volgen.
Groet

Gijs :W


Goeie info Ief en Gijs, weer wat geleerd!!
 
polieren heb ik gedaan met commandant 4 en simoniseren met autoglym.

commandant4.gif


en

Super_resin_polish500.jpg


Strax nog beetje doordoen. de blok eens gaan ontvetten :)

En gijs: idd! ik wist niet dat ik zo'n onderdelen had zitten. Hebben deze speciale eigenschappen? Ik denk meer koeling voor de kop en betere uitlaat
 
Je zou hier (usa) of hier (uk) is navraag kunnen doen naar de uitlaatjes, op het usa forum is ook wel eea te vinden over de DG kopjes, zouden idd wat beter moeten koelen, iets betere verbrandingsruimte hebben en wat meer compressie maar er word ook gezegt dat het nog een stuk beter kan, vooral bling dus :)
(maar beter als origineel)
 
Laatst bewerkt:
en zo is het inderdaad! *D

vandaag nog beetje door gedaan.

stukkie laten ontroesten 8)

27012009.jpg

27012009011.jpg


de uitlaat er van onderuit gehaald
lekker dirty
27012009001.jpg

27012009002.jpg

27012009003.jpg

beetje opgeblonken
27012009004.jpg

27012009005.jpg

plekken van batterijzuur er niet uitgekregen :cry:
27012009006.jpg


wiel ook lekker vuil

27012009007.jpg

en een remklauw die vast zit
27012009009.jpg

hier nog 'n foto van 'n vuil blokkie...

27012009013.jpg
 
doe je dat ontroesten met caustic soda en zo ja, werkt dat een beetje?

(een x geprobeerd maar dat was geen suc6 > tips? )
 
Ik heb die cilinderkoppen toevallig een paar weken geleden nog, voor het eerst in 4 jaar, op Ebay.usa zien staan. Heb niet onthouden, waarvoor ze weggingen, maar er werd wel op geboden alsof ze van goud waren. :Y
Ik zou zeggen lekker houden (of ze natuurlijk stiekum aan Gijs verkopen voor een vriendenprijsje!! _O- )

:W
 
Ja, of dit dezelfde aanbieder is, weet ik niet zeker, maar het idd ff interessant om te kijken wat ze gaan opbrengen. :Y

:W
 
Olala, die gaan inderdaad de lucht in 8-)

het ontroesten heb ik gedaan met sodakristallen maareuh... dat werkte niet al te goed hoor. had er veeeeeeeeeel meer van verwacht -O-

Ik ga hem dit weekend proberen terug leven in te blazen *O* Als dit lukt, dan kunnen we verder! Mss dat ik de kopjes overbouw. Weet 'k nog niet echt.

Kan ook zijn dat ik de wielen overbouw, zwart chassis met zwarte tank en witte velgen zal wss nog lekker zijn :]
 
Ontroesten werkt goed met:

1 bak zoutzuur.
1 bak loog.


5 uurtjes in het zoutzuur, en hélemaal blank.

Uurtje in het loog, om het zoutzuur te neutraliseren, en je hebt een stuk ijzer als nieuw uit de fabriek. :).


Zo doe ik het altijd bij de oldtimers.
Maar spul is nog van vroegáh, dus hoe kom je aan 50 liter zoutzuur en loog? Géén idee!
 
Ik denk dat als je je karretje volstopt met 50 flessen HCl mensen wel gaan fronzen bij de kassa. _O-
 
Zou eerst even kijken of je em origineel aan de loop krijgt, met een beetje mazzel is alles op je witte goed op elkaar afgestemd dus dat zou ik bij elkaar houden, misschien leuk om is te kijken of er in gevijld is (?) (inlaat traject kun je bijv. eenvoudig bekijken)

En goed opletten of je keeringen er niet uitliggen want zo te zien hebben ze wel ff stilgestaan. (valse lucht en/of olie uit je blok die verdwijnt) Zou lullig zijn als je de boel meteen in elkaar draaid -O-
 
stond inderdaad 3 jaar stil...
De witte zit niet vast. de bouten van de cilinder zitten er gewoon los in -O-
En in gang lopen zal ook niet lukken want de ontsteking is met een elektromagneet. dubbel -O-

Ik ga wachten tot ik 'n nieuwe batterij heb voor te starten. + ik zal ze beiden proberen te starten. Normaal draait de witte maar draait hij hoog in stationair (uitgeboorde carbu wss)
 
Terug
Bovenaan Onderaan