GPS op scooter

eddydendaddy

Rookie
16 aug 2008
7
0
Beste scooterrijders, ik beschik over een GPS TOMTOM 710 voor de wagen, maar wil die graag op de scooter monteren( Honda Silverwing ). Alleen vind ik niet de gepaste accessoire om deze te monteren.
Een tweede vraag, bestaat de mogelijkheid om een GPS op te laden vanaf de motor?
Hebben jullie ervaring of kennen jullie artikelen die hiervoor gebruikt kunnen worden dan had graag jullie mening vernomen?
Vriendelijke groeten
Eddy
 
Je kunt een voeding laten monteren op de motor net als in de auto zit.
 
Er zijn veel montagemogelijkheden waaronder Ram Mount Motorcycle Mounts for phones, gps, cameras and more | RAM Mounts Voor de voeding kun je een gewone auto cigarettenaansterstopcontact monteren. (wel afzekeren)

10032919_880_FR_06.JPG


Hou er wel rekening mee dat die TOMTOM niet waterdicht is. Ik heb zelf een hele tijd met een PDA op de motor gereden, maar met regen moest die er echt af.

Nu een Garmin nüvi 510 gekocht, die is wel geschikt voor de motor en heeft als voordeel dat de batterij tot 8 uur meegaat. Bij de Garmin nüvi 510 zit er standaard al een scootermount bijgeleverd.
 
Laatst bewerkt:
@ Eddy,

Zie bijgaande foto, zo was het door de vorige eigenaar uitgevoerd op mijn Silverwing, met een aangepaste autohouder op het midden van het stuur geschroefd, de voedingskabel tussen de bovenste en onderste kap van de stuurbekleding door geleid (rechts op de foto) en dan onder de beplating door naar de 12 V aansluiting in het linker opbergvak.
Afgebeelde houder is trouwens voor een Navigon Navi,

Gr Rene
full
 
Eddy, ik heb de TT720 voor de auto en wil die op een T-Max 2009 plaatsen. Ben al een tijdje met het zoeken naar een mount en dat is niet zo een groot succes. Moet bereid zijn ofwel veel van het dashbord of stuurcovers af te breken Of met een archie lelijke constructie te zitten. Ben nu bij een dealer van Garmin geweest en die krabben met twee serieus in hun haar. Hopelijk heb je met de SW meer mogelijkheden.
Vriendelijke groeten
Jos
 
Voor 42 euro heeft givi de waterdichte universele oplossing. De klitteband sluiting past bijna op ieder stuur en je kunt er nog meer spullen instoppen zoals paspoort, kleingeld etc. Meer info op www.givi.fr of hier of hier .

Op givi.co.uk kost hij 38 pond. Ik heb hem in NL nog nergens gezien

5u44rc.jpg
 
Laatst bewerkt:
Pas zo'n silverwing 600 zien en horen wegrijden, loopt wel erg mooi met een diepe en stevige brom.
 
Voor 42 euro heeft givi de waterdichte universele oplossing. De klitteband sluiting past bijna op ieder stuur en je kunt er nog meer spullen instoppen zoals paspoort, kleingeld etc. Meer info op www.givi.fr of hier of hier .

Op givi.co.uk kost hij 38 pond. Ik heb hem in NL nog nergens gezien

[afbeelding]

Dit ziet er inderdaad handig uit. Ga eind April naar de Vogezen en ga daar eens kijken.
Of een alternatief hier in België.
 
Of je stopt hem gewoon in je zak en je doet een oordopje in en volgt de gesproken aanwijzingen.
 
Al geprobeerd maar dat vind ik niet zo ideaal. Is een heel gedoe om de aansluiting op het toestel te behouden. Spant er niet zo goed in.
 
Ik heb op mijn Silverwing 600 een Futsji-Siemens LOOX N100 bevestigt, ook op het middenstuk van het stuur. De stroomdraad loopt langs het stuur naar het linkerdashboardkastje waar de 12V aansluiting zit. Ik heb ooit foto's op het forum gezet, maar weet niet meer in welke rubriek.
Bij regen klik ik hem er ook af, hij is tenslotte niet waterdicht.
Bij onze reis naar Duitsland heeft hij probleemloos 5 uur aan één stuk gewerkt, aan de 12V stekker gekoppelt natuurlijk. Bovenaan de rand van het kastje is een opening waar juist de draad doorkan zodat het deksel op slot kan. Wel voldoende draad vrijhouden buiten zodat het stuur vrij kan bewegen. Logisch uiteraard...
 
Hallo Eddy..

Voor een paar 10-en heb ik een Garmin i3 op MP gescoord, zit gewoon met de zuignap op de ruit geplakt.
Omdat ik nog geen zin heb om overal gaten te boren heb ik een klein spanriempje (nog niet op de foto) om het ruitje gespannen om het geheel te zekeren. Tijdens een testrit bleef alles prima zitten en met lagere snelheden is het apparaatje ook nog goed te verstaan. Alleen met regen zal ie er wel af moeten.
Werkt volgens zeggen meer dan 6 uur op een paar oplaadbare penlights, dus ik heb ook geen stroomkabeltje nodig. Zonodig neem ik wel een extra setje mee. Ik kan ze evt. wel onder weg opladen.
Simpel ding en simpel opgelost.
full

Groet, Yskonijn.
 
jawel zo een tachje van givi is een goede oplossing!

ik ga er ook 1 halen , dan kan ik mijne tomtom meenemen .

onderkant een gaatje maken vcoor de voeding kabel en hup alles top.


fijn gezien,dank u laagvliet
:]

le sage
 
ben deze week al bij rad willebroek gaan horen achter zo een tasje, maar ze hebben ze niet in belgie op stock( moeten overkomen van frankrijk) en zijn niet geneigd deze te bestellen, wegens te grote bestelhoeveelheid. ze hadden er wel van "held" en deze waren 22.95euro( helaas paste deze niet op de mijne)
grtz
tom
 
Voor degenen die de RAM-mount oplossing nog niet kennen (voor Burgman 400/650 zijn speciale plaatjes voor het remvloeistofreservoir verkrijgbaar):

TomTomMount.jpg

Ik heb de spullen destijds besteld bij www.motorcyclelarry.com

Een voordeel van deze oplossing is dat de TomTom snel te raadplegen is omdat hij dicht bij de normale zichtlijn zit. Bij regen doe ik er een plastic zakje over heen. Je kunt de TomTom op deze manier snel, stevig en trillingsvrije monteren en na demontage blijft alleen het RAM-bolletje achter. Dat heb ik vastgezet met lijm (tegen evt. grijpgrage vingers), omdat steeds erin/eruit draaien mij teveel werk leek.

Het is mij en de dealer niet gelukt om mijn Cardo headset via bluetooth te pairen met de TomTom. Na tig pogingen en allerlei updates/herinstallaties heb ik dat maar opgegeven. Bij een recent gekochte cardo helmset met lange arm (www.louis.de onder camping & reisen > gegensprechanläge > zubehör) was er tot mijn vreugde opeens een line-in toegevoegd, zodat ik nu de TomTom met het meegeleverde krulsnoertje kan verbinden met de Cardo-helmset. Er zijn nog wel wat overkomelijke probleempjes met de volumeregeling.
 
Laatst bewerkt:
@1paul: ben niet zo'n "held" met computers, dus ik weet niet hoe je een link hierop zet
ben juist op rad-site gaan kijken en als je bovenaan "held" ingeeft, vindt je het wel
hij noemt "held tiny" en heeft een heupgordel die je mits wat creativiteit wel ergens aan je stuur kan bevestigen. bij mij ging dit, maar dan zag ik niets meer van men dashboard
suc6
tom
 
Terug
Bovenaan Onderaan