Woon<-->Werk 74km Welke Motorscooter?

Burger

Die hard MF'er
10 jul 2008
465
0
Ik ga binnenkort in een andere plaats werken.
Mijn werk afstand wordt enkele reis 37 km (totaal dus 74km)
15km daarvan is snelweg en de rest 80km weg.
Welke motorscooter adviseren jullie?
 
yamaha xmax of een honda forza (250cc)
als je echt nog veel power over wil hebben boven de 120 zou ik voor een 400cc of een yamaha tmax gaan
 
Laatst bewerkt:
Jep die Beverly 500 van mats is ook een aanrader. Ruim 1 op 26 en altijd voldoende power voor de snelweg.
 
Ik ga binnenkort in een andere plaats werken.
Mijn werk afstand wordt enkele reis 37 km (totaal dus 74km)
15km daarvan is snelweg en de rest 80km weg.
Welke motorscooter adviseren jullie?
Burger vul even het lijstje aan, dan is het meer "maatwerk".

Wil je: Veel bagage meenemen?
Wat is meestal je kruissnelheid op de snelweg?
Moet je veel fileverkeer doen?
Liefst comfort of meer sportief onderstel?
 
Ik heb een Burgman 125 en een Majesty 250 gehad.
Een 125 valt sowiezo af. De 250 beviel op zich wel. Maar ik zit zelf te denken aan de 400 Majesty.
Het type met dubbele schijven lijkt mij ideaal.
 
mijn beste vriend,
ik leg 21km enkel voor na het werk en dit binnen door.
dus 42km per dag.

om meer dan 70km per dag waarvan en deel op snelwegen kan ik maar een ding zeggen.
als je niet na een korte tijd opnieuw van scooter wil veranderen ,

een maxi-scooter is wat je nodig heb!

minimum een burgman 400 maar liever de 650.

ze biden een voldoenden bescherming , zijn snel genoeg(650) en zuinig genoeg.

minder is bij de korste keer snel niet meer fijn. '(

le sage
 
als je dan ook nog aan het verbruik moet denken, ga dan voor een 400-der( heb zelf de majesty08abs en deze verbruik gem. geen 4liter) ik vind deze modellen qua kosten(onderhoud,aanschaf,verbruik) logischer dan zwaarder(t-max,sw600,burman650 ed) waar toch meer de passie voor iets tss zit
grtz
tom
 
Ja het moet minimaal een 400 zijn.
Mats1, helaas valt de Beverly af. Ik ben niet zo gek op retro.
De 650 Burgman is ook een optie, hoewel ik deze wat uiterlijk betreft erg lomp vind.
Ja, daar heb je gelijk in. Een 400 verbruikt minder dan de grotere jongens. En persoonlijk lijkt mij 400cc meer dan genoeg. De 400 Burgman vind ik lelijk. Verhouding voor- en achterkant klopt niet. Voor erg mager en achter dik.
Daarom denk ik dat het een Majesty 400 wordt. Frame is ook grotendeels van aluminium.
 
Laatst bewerkt:
Wat mag het kosten?
Welke eisen stel je aan comfort en bagageruimte?
Welke kruissnelheid wil je op de snelweg rijden?
Ik zou zeggen, ga eens een proefrit maken, met een 400 moet je aardig uit de voeten uh wielen kunnen.
 
Het mag 4 tot 5000 kosten.
Kruissnelheid 120, maar moet vlot een auto kunnen inhalen.
Bergruimte, tja ik was de heerlijke bergruimte gewend van de Burg125 (net als jouw 200).
Maar met de bergruimte van een 250 Majesty neem ik genoegen.
Heb je voor dat geld ook een T-Max?
 
Laatst bewerkt:
hoi burger een overjarige model majesty 400 koop je al nieuw voor 5800 euroheb je niets in te ruilen kun je een mooie deal maken en neem je hem eigenlijk mee voor de prijs van een 2de handse.
bij arie molenaar staat er een van 2007 met 23000 km voor 5250 euro.
bij gebben motoren in rogat staat er een van 2005 met 1750 op de klok voor 4950 euro.
dan vind je bij arie molenaar ook nog eens een piaggio x9 6020 km van 2007 VOOR 4990.
MAAR zoals ik al zei voor een overjariege model met 0 op de teller leg je gewoon hetzelfde neer.
 
Dag Burger,

Kijk ook eens naar de Gilera Nexus, is voor wat betreft de vormgeving wat minder oubollig dan de meeste andere . ( zeer persoonlijk natuurlijk...)

Heb hem zelf vorige week uit Duitsland opgehaald, afgelopen maandag fluitend door de rdw. Stelt werkelijk niets voor en bespaart je ruim 1000 tot 1500 euro !
 
Laatst bewerkt:
Het mag 4 tot 5000 kosten.
Kruissnelheid 120, maar moet vlot een auto kunnen inhalen.
Bergruimte, tja ik was de heerlijke bergruimte gewend van de Burg125 (net als jouw 200).
Maar met de bergruimte van een 250 Majesty neem ik genoegen.
Heb je voor dat geld ook een T-Max?

overigens heb je voor 5450 bij rogat ook een tmax van 2001 18700 km.
of voor 4950 van 2002 22140 km bij kuinder motor ook en tmax.
en afdingen he.
bedenk wel dat er in april de japanse merken hun prijzen verhogen dus is de kans groot dat dit ook invloed op het 2de handse segment heeft.
niet te lang wachten dus.
 
Nee ik verlang zeker niet naar meer. Kon van de week een tmax kopen van 2007 voor 6000 euri. Zie er van af, want toeren ga ik toch niet doen en voor mijn gebruik is de sh300 ideaal
 
Waarom gaan de Japanners hun prijzen verhogen?
De Nexus, vind ik prachtig, maar volgens mij is die nog te duur.
Ik heb net op MP enkele T-Max gezien voor onder de 3500. Maar ik zag ook dat die weinig bagage ruimte heeft. In vergelijking met een Majesty. En een 2 cylinder vebruikt meer.
Ik heb een Fireblade (zie mijn topic) maar het is geen pretje om elke dag opgevouwen in een strakke leren pak naar je werk te rijden. Dus de Blade ga ik verkopen en er komt wederom een motorscooter voor in de plaats.
Ik heb ook eens een Runner 180vxr geïmporteerd uit Duitsland. Keuring stelt niets voor, maar is geen motor voor iets langere afstanden. Leuk ding voor in de stad.
 
Het mag 4 tot 5000 kosten.
Kruissnelheid 120, maar moet vlot een auto kunnen inhalen.
Bergruimte, tja ik was de heerlijke bergruimte gewend van de Burg125 (net als jouw 200).
Maar met de bergruimte van een 250 Majesty neem ik genoegen.
Heb je voor dat geld ook een T-Max?

burger, is dit iets voor je......misschien gaat er nog iets van af, of anders een 2de hands hier
 
Ik heb een Fireblade (zie mijn topic) maar het is geen pretje om elke dag opgevouwen in een strakke leren pak naar je werk te rijden. Dus de Blade ga ik verkopen en er komt wederom een motorscooter voor in de plaats.
Mmm, wil je een scooter als serieuze vervanger van je motor laten zijn, zou ik het toch bij de "dikke"scooters zoeken als ik jou was. Anders is de kans groot dat je snel teleurgesteld zult raken, lijkt me.

Ik ben het niet altijd met de Buikschuiver eens op dit punt, maar in jou geval...hier komt ie:

*O* ZO GROOT MOGELIJK! *O*

(Yamaha t max/Beverly 500/Atlantic 500/Burgman 650/Silverwing 600 oid)


(Zelf doe ik zeer vaak de afstand die jij noemt en net zo vaak ritten van in de 50 kilometer en geloof me dat is met een 300 al goed te doen. Maar ik heb niet zo'n motorverleden als jij, vandaar mijn advies)
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan