22mm bars vastzetten in 1'' risers?

wpjvdelzen

Rookie
27 jan 2022
2
1
Dag mede-rijders,

Ik heb een vraag;

Ik ben bezig met het ombouwen van mijn '86 Virago naar een bobber. Nu wil ik ook mijn stuur vervangen. Voorheen zaten er 22mm dragbars op in 1'' (harley) risers. Deze zaten geklemd in reducer sleeves (zie onderstaande afbeelding). Nu wil ik er een half hoog 22mm Keystone stuur op zetten, maar doordat deze een stuk hoger zijn vraag ik me af of dit wel veilig is in diezelfde risers, ik moet niet hebben dat mijn stuur tijdens het rijden naar voor of achter klapt. Kan iemand hier antwoord op geven? Heeft iemand een beter idee? Bij voorbat dank.

Met vriendelijke groet

WPJ

1643280381164.png
 

Bijlagen

  • 1643280354596.png
    1643280354596.png
    49,5 KB · Weergaven: 1
Ook gehad met van die pisbakken risers van Highway Hawk.
Remtest gedaan, maar ook door het gewicht van de duo wat extra op je rug komt, ging het stuur naar voren.
Toen heb ik de boel geborgd met een "madenschraube".
1643286143722.png


Later toch maar goede risers gekocht.
 
Dag mede-rijders,

Ik heb een vraag;

Ik ben bezig met het ombouwen van mijn '86 Virago naar een bobber. Nu wil ik ook mijn stuur vervangen. Voorheen zaten er 22mm dragbars op in 1'' (harley) risers. Deze zaten geklemd in reducer sleeves (zie onderstaande afbeelding). Nu wil ik er een half hoog 22mm Keystone stuur op zetten, maar doordat deze een stuk hoger zijn vraag ik me af of dit wel veilig is in diezelfde risers, ik moet niet hebben dat mijn stuur tijdens het rijden naar voor of achter klapt. Kan iemand hier antwoord op geven? Heeft iemand een beter idee? Bij voorbat dank.

Met vriendelijke groet

WPJ

Bekijk bijlage 1720710
Kan, maar door de grote hefboomwerking van een hoog stuur is er kans dat hij alsnog verdraaid, als dat zo is kan er nog zo'n pin of schroef in.
Zelf zou ik voor bijpassende risers gaan, vind ik het netste.
 
Bedankt voor de correctie 1 1/8" inderdaad. Ik dacht dat er maar 2 gebruikelijke maten waren: normaal 22 en fat/tapered, maar schijnbaar is er dus ook een 26 mm tussenmaat
Voor zover ik weet heb je alleen 7/8” 1” en 1-1/8”, geen van alle is 26 mm 😁

1 Inch is 25.4 mm, misschien als je met op de ribbeltjes bij de stuurklemmen dat je richting de 26 mm gaat, dat wel.
 
Laatst bewerkt:
Ook gehad met van die pisbakken risers van Highway Hawk.
Remtest gedaan, maar ook door het gewicht van de duo wat extra op je rug komt, ging het stuur naar voren.
Toen heb ik de boel geborgd met een "madenschraube".
Bekijk bijlage 1720741

Later toch maar goede risers gekocht.
Op zich goed idee.
Ik zou geheel door borgen, in dat geval.

En indien mogelijk: juiste maat risers, of juiste maat stuur.

Dat laatste maakt t lastig, want ook controls en handvatten moeten dan weer nieuw.
 
ik zou die sleves gewoon met groene locktite aan het stuur of in de risers plakken (net wat makkelijker is) dan is de maat permanent verandert naar de maat van je stuur. wi je dat weer loskrijgen moet je het serieus heet stoken. die groene locktite is bedoel om lagers vast te lijmen en normaal moet je het roodheet (letterlijk) sloken voordat je het weer los krijgt.
 
Op zich goed idee.
Ik zou geheel door borgen, in dat geval.

En indien mogelijk: juiste maat risers, of juiste maat stuur.

Dat laatste maakt t lastig, want ook controls en handvatten moeten dan weer nieuw.
Er zijn sturen die 28 mm in het midden zijn en aan het uiteinde 22 mm, ook inch sturen zijn zo verkrijgbaar.
LSL en Magura
 
Terug
Bovenaan Onderaan