Gaat Rintje Ritsma hard?

Matn

MF veteraan
24 jun 2007
2.538
34
Rotterdam
Rintje Ritsma gaat meedoen aan het ONK Superbike:

Motormeuk Nieuws: Rintje Ritsma gaat motorracen

Ik wist dat hij motorrijden leuk vond en dat hij wel eens een circuitdagje had meegedaan.
Maar om in het ONK te kunnen meedoen moet je wel serieus hard kunnen.

Weet iemand wat voor rondetijden hij doet op bijvoorbeeld Assen?
Kan hij meer dan aan de staart van het veld hangen?
Of wordt dit een afgang en kunnen we hem beter welkom heten in de S0 van de ZAC?
 
Laatst bewerkt:
het is een sporter pur sang, en volgens mij wil hij in alles wat hij doet presteren ik heb hem op cpz gezien, en hij reed al vrij vlot lekker in de rondte, en hij heeft natuurlijk ook al wat ervaring met auto`s, ik denk niet dat ie in de S0 gaat rijden :)
 
S0 zou die wel op z'n sloffen winnen denk ik .... maar ik gok dat die de staart van de superbikes niet bij gaat kunnen houden :P
 
Laatst bewerkt:
Uit ervaring kan ik melden dat hij niet hard gaat...
Of hij moet heel veel progressie hebben geboekt.

Afgelopen jaar op zandvoort reed hij met een GSX-R 1000, samen met
Gerard van Velde op een 999 in TVM kleuren.

Nu ben ik zeker geen talent, maar kwam hm met mn '02 R6je makkelijk voorbij
in Bos-uit. En heb hm daarna niet meer gezien.
 
Nu ben ik zeker geen talent, maar kwam hm met mn '02 R6je makkelijk voorbij
in Bos-uit. En heb hm daarna niet meer gezien.

Haha! daar was ik al bang voor...
Vorige week in Val de Vienne zag ik Bob Withag rijden.
Daar wil je toch echt niet mee in de baan zitten dan :N

Ben je weer begonnen met racen V-Strommer? Je was toch gestopt?
Ik ben nog steeds heel blij met je regenbandjes :}
 
Haha! daar was ik al bang voor...
Vorige week in Val de Vienne zag ik Bob Withag rijden.
Daar wil je toch echt niet mee in de baan zitten dan :N

Ben je weer begonnen met racen V-Strommer? Je was toch gestopt?
Ik ben nog steeds heel blij met je regenbandjes :}

Bob en consorten gaan echt heel hard, respect voor die lui :}

Nee ik heb mn racehelm aan de wilgen gehangen :P
Maar dit soort momenten (Rintje voorbij steken, en ervan wegrijden!) vergeet je nooit meer })

Ben blij dat je gelukkig bent met je regenbandjes!!
 
Bob en consorten gaan echt heel hard, respect voor die lui :}

Nee ik heb mn racehelm aan de wilgen gehangen :P
Maar dit soort momenten (Rintje voorbij steken, en ervan wegrijden!) vergeet je nooit meer })

Ben blij dat je gelukkig bent met je regenbandjes!!

Nou , als dat je hoogtepunt van je race carriere is dat je rintje ritsma hebt ingehaald :+
 
We zullen het morgen zien, morgen rijd Rintje tijdens de CRT dagen voor z,n A licentie.
Als iemand niet snel is waarom zou die dan überhaupt mee gaan doen aan het ONK?
 
We zullen het morgen zien, morgen rijd Rintje tijdens de CRT dagen voor z,n A licentie.
Als iemand niet snel is waarom zou die dan überhaupt mee gaan doen aan het ONK?
:^


vindt 't niet zo interessant wat vor tijden ooit heeft neergezet,eerst ff zijn A ( :9 )halen en dan door de kwalificatie voor de paasreces zien te komen.
geloof niet dat hij een heel seizoen zich als 50ste gaat kwalificeren ,zonder progressie zal ie best wel zo verstandig zijn om iets anders te gaan doen.

hoop btw wel dat ie lekker mee kan rijden :Y
 
:^

vindt 't niet zo interessant wat vor tijden ooit heeft neergezet,eerst ff zijn A ( :9 )halen en dan door de kwalificatie voor de paasreces zien te komen.
geloof niet dat hij een heel seizoen zich als 50ste gaat kwalificeren ,zonder progressie zal ie best wel zo verstandig zijn om iets anders te gaan doen.

hoop btw wel dat ie lekker mee kan rijden :Y

Ik heb van Bertus begrepen dat die prima mee kan komen. en heeft een hoop progressie geboekt dankzij leermeester Folkertsma :)
 
Uit ervaring kan ik melden dat hij niet hard gaat...
Of hij moet heel veel progressie hebben geboekt.

Afgelopen jaar op zandvoort reed hij met een GSX-R 1000, samen met
Gerard van Velde op een 999 in TVM kleuren.

Nu ben ik zeker geen talent, maar kwam hm met mn '02 R6je makkelijk voorbij
in Bos-uit. En heb hm daarna niet meer gezien.


zou dat misschien ook iets te maken hebben met het aantal circuit kilometers wat jij hebt gereden en wat hij heeft gereden?
 
Overigens gun ik het hem van harte hoor!
Wat mij betreft mag ie mooie prestaties neerzetten in het ONK.
Ik ben alleen verbaasd dat iemand die soms een circuitdagje pakt ineens zo'n stap maakt.
En als je dan ook nog bekend bent houden ze je op allerlei fora ook zo irritant in de gaten ;)

Die 2.07 op CPZ rij ik ook, maar ik moet er niet aan denken in het ONK mee te rijden...
 
Buiten het feit of die snel genoeg is of niet .... voor hoever ik weet heeft hij nog nooit uberhaubt een wedstrijd gereden ...

Een wedstrijd rijden is wel ff wat anders als een dagje vrij rijden .... en een wedstrijd in de superbikes helemaaaaal ... als ik hem was zou ik eerst een paar cup wedstrijden gaan doen

Maar waarom die voor het onk kiest kan ik wel begrijpen , hij hoeft waarschijnlijk niets te betalen omdat het team hem graag ziet komen als publiciteits stunt
 
denk ik ook, zou nog leuker zijn om als tweede man iemand op een nichterig roze gespoten motor mee te laten rijden ofzo :P
 
Maar waarom die voor het onk kiest kan ik wel begrijpen , hij hoeft waarschijnlijk niets te betalen omdat het team hem graag ziet komen als publiciteits stunt

Het zit iets anders hoor ;) ritsma neemt gewoon een zak geld mee dankzij zijn sponsoren. In ruil daarvoor krijgt hij ondersteuning van het team van Folkertsma.

Publiciteit is leuk maar levert niet direct geld op. En geld heb je heel hard nodig voordat het seizoen begint. Ik geloof niet dat Bertus eventjes een zak geld heeft liggen om RR gratis te laten rijden, in de hoop dat hij dit dubbel en dwars terug verdiend door de enorme publiciteit.
 
Buiten het feit of die snel genoeg is of niet .... voor hoever ik weet heeft hij nog nooit uberhaubt een wedstrijd gereden ...

Een wedstrijd rijden is wel ff wat anders als een dagje vrij rijden .... en een wedstrijd in de superbikes helemaaaaal ... als ik hem was zou ik eerst een paar cup wedstrijden gaan doen

Maar waarom die voor het onk kiest kan ik wel begrijpen , hij hoeft waarschijnlijk niets te betalen omdat het team hem graag ziet komen als publiciteits stunt

Het team ziet hem graag komen ja, maar het ligt iets genuanceerder hoor zoals ferry al zei :+
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan