Dashboard werkt niet meer (CBR 900RR uit 2000)

Mengor

MF'er
1 okt 2004
121
0
Ook ik heb de lente kriebels weer te pakken en haalde vandaag de motor uit het stof vandaan. De optimate had z'n werk gedaan en de motor sloeg gelijk aan en pruttelde blij. We konden beiden niet wachten om een stukje te gaan :] .

Helaas vond ik het volgende probleem. Mijn toerenteller deed het niet, en ik kon m'n snelheid en km-stand niet zien. Alles deed het voor de rest, licht, toeter, indicatie lampjes op m'n dash, knippers enz....

Heeft iemand een idee waarom m'n toerenteller, klokje en digitale kmstand + snelheidsmeter het niet doet? Ik heb de zekeringen onder het zadel nagekeken en die leken allemaal in orde.
 
Slecht accu contact zou weleens kunnen...

Maar meten is weten. Kan op zoveel plekken zitten. Zou eerst eens je accupolen nakijken/schoonmaken en dan wat schudden aan de aansluitingen achter je tellers.

Overigens, geeft hij toevallig met het rode lampje op je dashboard een bepaald aantal knippers of is die helemaal dood?
 
Laatst bewerkt:
Als eerste zou ik alle aansluitingen eens controleren en er wat contactspray opspuiten.

Tien tegen één heb je last van vocht.
 
Slecht accu contact zou weleens kunnen...

Maar meten is weten. Kan op zoveel plekken zitten. Zou eerst eens je accupolen nakijken/schoonmaken en dan wat schudden aan de aansluitingen achter je tellers.

Overigens, geeft hij toevallig met het rode lampje op je dashboard een bepaald aantal knippers of is die helemaal dood?

Rode lampje heb ik idd niet zien branden... ik zal eens naar de accu aansluitingen gaan kijken bedankt!
 
Vandaag de accu aansluitingen gereinigd en een beetje contact spray gebruikt. Vervolgens aan de kabel boom gerommeld en de aansluiting achter het dash aangedrukt, helaas .. niets mocht baten. Alles functioneerd behalve de digitale delen van het dash.

Iemand nog een idee?
 
Bij mij deed de kilometerteller (digitaal) het t laatste jaar wat minder, cijfertjes die niet meer zichtbaar waren enz. Nu had ik laatst de kuip eraf en heb ik de connectoren nageken. Ja hoor, vol oxidatie. Mooi in een badje ammoniak (lost het groene op) gezet en ingevet met dielectic grease en voila, dashboard doet het weer
 
Gisteren even het dashboard losgehad en wat aan de kabelboom zitten rommelen, toen deed hij het weer even.
Maar toen ik alles weer gemonteerd had, deed hij het niet meer.

Er is nu een ander stuk kabelboom onderweg, even kijken of ik dat uit kan sluiten.
 
Nou, Dash naar Carmo gestuurd. daar deed hij het opeens weer.
Dus net de stekkers even schoongemaakt, ingespoten met wd40 en de kabels nagekeken.
Eigenlijk niks geks kunnen vinden, op 1 aansluiting na die een heeeel klein beetje groen was.. Maar dat heb ik nu netjes weggehaald.
Dash aangesloten, en hij deed het weer!
Stuk wezen rijden, even weggezet.. en toen resette hij zichzelf weer, maar ging wel weer aan.
Tot ik thuis was deed hij het prima, maar toen ik de motor uitgezet had en vervolgens het contact weer aanzette deed hij het niet meer.

Ik snap het niet meer..
 
Ik heb nog even zitten denken.
Lijkt mij dat het bijna alleen in het dashboard kan zitten.
Als het een draadbreuk of massa probleem zou zijn, zou hij tijdens het rijden toch ook uit moeten vallen? Maar als hij het eenmaal doet, blijft hij het ook doen.
Gisteren had ik het contact best lang aan laten staan, en op den duur ging hij aan. Maar was hij weer gereset.

Ik hoop dat ik hier in de buurt een keer een dash van iemand kan lenen, zodat ik kan kijken of hij het dan wel doet.
 
*Schop*

Dashboard is teruggestuurd naar Carmo, daar is de fout gevonden en gerepareerd.
Dash kreeg ik vandaag binnen, heb hem gelijk gemonteerd en getest. En hij doet het gelukkig weer :)

Dus even een tip voor mensen die dit probleem met hun Blade hebben, Dash naar Carmo sturen. Kost wat, maar het is goedkoper als een nieuw dashboard kopen..
 
iemand die dit goedkoper kan/weet?

vandaag zelfde probleem met mijn cbr900rr sc44 uit 2000

van de week bleef het klokje al knipperen en vandaag helemaal niets meer.
Licht, groot en dim,knipperlichten,claxon en het displayverlichting werkt allemaal wel behalve het digitale gedeelte. ( km teller,dagteller,temp toerenteller)

toen ik vanmiddag wat aan de kabelboom zat zag ik wel de F en C van de graden heel lichtjes tevoorschijn komen en daarna weer verdwijnen.

zal dit stiekem toch een slechte accu zijn???? vanmiddag wel als een malle gereden
 
iemand die dit goedkoper kan/weet?

vandaag zelfde probleem met mijn cbr900rr sc44 uit 2000

van de week bleef het klokje al knipperen en vandaag helemaal niets meer.
Licht, groot en dim,knipperlichten,claxon en het displayverlichting werkt allemaal wel behalve het digitale gedeelte. ( km teller,dagteller,temp toerenteller)

toen ik vanmiddag wat aan de kabelboom zat zag ik wel de F en C van de graden heel lichtjes tevoorschijn komen en daarna weer verdwijnen.

zal dit stiekem toch een slechte accu zijn???? vanmiddag wel als een malle gereden

Heuj.. check deze link ook maar even: http://www.motor-forum.nl/forum/lis...lade-SC44-uit-2000-met-leeg-LCD-scherm-1.html

Beste en makkelijkste lijkt mij om de unit direct naar Carmo te sturen.. formuliertje downloaden en invullen en bij de tellerunit doen.. daar laten repareren, kwaaltje eruit halen dus.. en dan minstens een jaar onder garantie weer rijden met dat ding..

Hoewel ik best eens zou willen weten wat er nu aan mankeerde ben ik blij dat de mijne het in ieder geval weer doet.

Suc6.
 
Terug
Bovenaan Onderaan