honda cb 750 schakelt niet ???

johnvandeson

MF'er
11 apr 2009
54
0
volkel
hallo iedereen

ik hep een honda cb 750 gekregen en ik hep hem al gemaakt alleen nou wou ik gaan rijden en nu komt die niet voorruit

maar als ik hem op de standaart zet en ik zet hem in zn 2 dan staat die gewoon in zn versnelling en draait het wiel niet mee maar zodra ik hem start en hem in zn 2 zet doet die niks ??( dat is in alle versnellingen )

weet iemand wat het kan zijn en hoe ik het moet maken ?? het liefst met fotos want dan snap ik het beter .

( ps zit er in een honda cb een disteributiriem ?)

alvast bedankt

mvg john
 
er zit een nokkenasketting in, geen distributieriem.
zit er wel een aandrijfketting op?
check het voortandwiel ook even.
als dat goed is, schroef dan even het koppelingsdeksel eraf om de koppeling te controleren.
 
Laatst bewerkt:
Voor dat soort reparaties hebben ze tegenwoordig een schitterende nieuwe uitvinding....... dat noemen ze een werkplaatshandboek. Staan meteen mooie plaatjes in ook nog.

Maar alle gekheid (hoewel, een WPH is nooit weg): breng dat ding weg naar een goede motorboer of haal er iemand bij die er iets van snapt. De fiets zal moeten worden nagelopen, niet alleen op de koppeling, maar ff helemaal. Dan weet je wat er mee aan de hand is.
 
dat ik weet zit er gewoon alles in wat er in moet zitten

die aandrijfketting is dat die naar het achterwiel gaat zo ja die zit er op of bedoel je een anderen ??

en een vraagje waarom moet ik de koppelings deksel er af haalen waarom niet van de versnelling ?




en nu is er nog 1 ding als ik hem wil starten dan hoor ik in dat kasje klik maar de startmotor draait niet rond alleen maar zo klik

heel erg bedankt voor de snelle antwoorden !

mvg john
 
heey

ik hep de startmotor uitelkaar gehaalt er was een kabel los gegaan die hep ik weer vast gedaan en toen starte die weer alleen ik starten hem dus en na een paar seconden begint die te ratelen als een gek en voor dat ik hem uit kon zetten sloeg die vast .... dus morgen de kop er af haalen en hopen dat het niet erg is ..snik snik :(

en als ik de kop er af haal zit er dan veel olie in of niet ??
bedankt voor de reacie!!

mvg john
 
Ik weet het ff niet.
Óf je bent een monteursramp op twee benen, óf je loopt de boel hier op te klooien.......

Ik ga steeds meer uit van het tweede...... :+
 
voor de mensen die denken dat ik hier een beetje zit te "klooten" (wat ik wel snap dat jullie dat denken want wat moet een jongen van 15 met zn motor :P ) een foto er van



wel een foto net gemaakt in het donker helaas
 
Laatst bewerkt:
heey harry

waar kan ik een werkplaats handboek kopen ??

en ik zal als jullie dat willen morgen meer fotos maken want morgen gaat die in de verf (als het motor blok niet helemaal kapot is )

en als ik morgen de kop er afhaal zal ik ook wel fotos maken meschien hebben jullie nog wel tips voor mij ?? hoe ik het besten dat kan doen ??

mvg john :)
 
heey harry

waar kan ik een werkplaats handboek kopen ??


en ik zal als jullie dat willen morgen meer fotos maken want morgen gaat die in de verf (als het motor blok niet helemaal kapot is )

en als ik morgen de kop er afhaal zal ik ook wel fotos maken meschien hebben jullie nog wel tips voor mij ?? hoe ik het besten dat kan doen ??

mvg john :)
zomaar een wilde gok, motorzaak ?
 
Laatst bewerkt:
Dat is een 750Kz als ik me niet vergis in Enduro uitvoering, Cool.
Zwarte cross???

Alleen in de kop zit wat olie, maar je moet behoorlijk wat losgooien om die kop eraf te krijgen.
En je MOET een momentsleutel hebben om het ding weer in elkaar te schroeven.
Ten eerste haal dat motorblok er maar onderuit, werkt praktischer en ik weet trouwens niet of het wel gaat met het blok in het frame.
Let op, blok is niet licht, kilotje of 90.
Onder voorbehoud:
Carburateurs aftappen (schroefjes onderaan de vlotterbak).
Tank en zitje eraf.
Accu afkoppelen. Eerst de Min dan de plus (kun je in ieder geval geen sluiting met de plus maken naar massa).
Ketting eraf. Evt voortandwiel eraf, vergeet niet de bout terug weer terug te zetten, anders lekt er een partij olie uit de as.
Klemmen op de carburateurs lossen. Bout boven op luchtfilterhuis lossen, luchtfilterhuis naar achter schuiven en de bout weer handvast zetten (nu heb je ruimte voor de carburateurs).
Carburateurs eraf.
Uitlaat incl bochten eraf. Aansluitingen van de bekabeling loskoppelen: Rode stekker links en witte stekker rechts tussen de accubak en luchtfilter.
Rempedaal eraf. Koppelingskabel, bougiedoppen ed los.
Alle moeren van de bouten waarmee het blok vastzit verwijderen.
Motor plat neerleggen, bouten eruittrekken en het frame van het blok afhalen (moet kunnen geziende staat van de motor.
Als je met een paar man bent , dan kun je het rechtop ,met wat blokken hout en veel voorzichtigheid.

Motorcycle service manuals for download, free!


Edit:

Nu ik het verhaal nog een keer lees. Tap eerst de olie af, draai de carterpan er onderuit.
Als daar al een berg los gruis in ligt,dan is het misschien niet meer nodig om de zaak verder uit elkaar te trekken. Contrleer ook de koppeling voordat de kop eraf gaat.
Koppakking ed zijn nogal kostbaar (+/- 80 euro), zeker voor een 15 jarige.
 
Laatst bewerkt:
Terug
Bovenaan Onderaan