Probleem Fireblade 900rr uit 1993

Status
Niet open voor verdere reacties.

Pretender

MF veteraan
8 nov 2008
5.831
0
Stadskanaal
Facebook
Hallo mensen.

Ik ben vandaag met mijn fireblade bezig geweest.
nou wat heb ik gedaan.

Ik heb de spanings regelaar vervangen voor een nieuwe.
Ik heb de tank er afgehaald plus luchtfilter om bij de bougies te komen.
1 maal alles er van af, heb ik de bougies er uitgehaald en schoongemaakt met een roest borstel.

1 maal alles schoon, heb ik alles terug gezet zoals het hoort.
dus ik de motor gestart en hoorde mijn brul geluid weer, en de motor liep weer.

nu ben ik een stuk gaan rijden, maar wat is nu het probleem.
als ik ongeveer 60 KM per uur ga rijden of harder, trilt mijn motor.
hoe harder ik ga hoe meer die trilt, dit voel ik aan de handvat, rem en koppeligshendel en aan mijn voetsteps.

ik heb nu alle bouten bij na gelopen en vast gedraaid, en de bloksteunen ook.
maar hij blijft trillen, en je merkt het ook heel erg als je het gas los laat.

Wie kan mij hier misschien mee helpen of heeft bruikbare tips.

alvast bedankt
 
Laatst bewerkt:
Ik zou niet weten wat, want veel heb ik niet gedaan.
tank los gemaakt van 2 schroeven, die zitten weer vast.
4 schroefen bobine lost gemaakt en weer vast gemaakt.
en de bougies er uit gehad, en weer vast gemaakt.

dus snap het echt niet meer
 
ja de bougies kabels hebben wij 1 voor 1 gedaan. dus eerts 1 kabel los bougie er uit en de kabel er weer in.

tot dat we ze allemaal hadden gehad, toen hebben we weer 1 voor 1 in gedaan en handvast er in gezet.
 
Laatst bewerkt:
Sjuust, je moet echt zorgen dat deze tussen tank en frame zitten. Zitten de rubbers aan de voorzijde (bij het balhoofd) en aan de achterzijde er nog op buiten die van aan de zijkant van de tank?
 
De losse rubbers zitten op de bijde zijkant van de tank.
en de rubber voor er achter zitten er ook op.

en ik zou van de week is laten testen als ie niet op 3 pitten loopt.

bedankt voor jullie mee denken
 
Ik ga morgen alles weer los halen, want vermoeden is dat de motor waarschijnlijk wel op 3 poten loopt.

Maar ik heb net een maand geleden 4 nieuwe bougies in gekregen, als er 1 stuk is.
moet ik ze alle 4 vervangen of gewoon 1.
 
Als hij op 3 poten loopt dan hoor je het direct, ook is de gasrespons niet meer ok. Met bougies en kabels is het meestal zo, hij doet het wel of niet. Dit uit zich dan vaak door op 3 cilinders lopen, soms afgewisseld met knallen.

Bougiekabel kan, lijkt mij dat een motor met een ontstekingsprobleem ook niet gewoon goed stationair loopt.

Kan ook zijn dat je per ongeluk aan de syncronisatie van de carborateurs hebt gezeten. Bij twijfel de vacuum meter er aan om dit te controleren.

Dergelijke vage klachten wel serieus nemen, zeker niet zomaar mee doorrijden. Slechte afstellingen kunnen grote schade tot gevolg hebben.
 
Oke dankje wel voor de goede tips.

Ik ga vandaag op 2de paasdag even sleutelen met de motor.
ga vandaag de bougies weer controleren en de kabels ook.
en zal voor de zeker heid de vacuum controleren.
 
Ik heb alles naar gekeken, en het licht niet aan de bougies en kabels.
hij loopt niet op 3 poten, maar nu hoor je een tik in het blok als ie koud is.

vermoedelijk de nokkenasketting in het blok.

hebben jullie enig idee.

mijn motor heeft 40 duizend nu gelopen en volgens mij is de nokkenasketting nooit vervangen.
 
Laatst bewerkt:
nokkenasketting bij 40.000 km versleten echt niet :N moet je meer denken aan +75000 km , denk meer de nokkenaskettingspanner dat is wel een zwak euvel van de blade.
Maar vind het erg sterk dat jij na vervanging van de bougies ineens dit hebt. :?
 
Laatst bewerkt:
oke, want ik dacht dat je de nokkenasketting bij 40 duizend moest vervangen worden.

want het getik hoor je boven in het blok, zou het ook niet kunnen zijn, dat de kleppen gesteld moet worde. dat daar door het zo trilt en tikt als ie koud is.

want als ie warm is en ik laat het gas los trilt ie ook als een gek.

dus ja ben een beetje einde raad.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan