Bunnybeaters ZX-12R straatvechter :)

Bunnybeater

Rookie
16 apr 2009
24
0
Hola vechters :W

Eind juni 2007 heb ik een ZX12R uit 2004 gekocht, maar erg lang heb ik er helaas niet van kunnen genieten :X Vanwege wat krasjes in het kuipwerk heb ik toen besloten dat een motorzaak het kuipwerk mocht weggooien en er wat moois van mocht maken (in de vorm van een streetfighter natuurlijk :Y )

September 2007 werd mijn motor ter plekke afgeleverd en nu 1,5 jaar later :+ is het moment gekomen dat ie eigenlijk klaar is. Eerder wilde ik het topic niet openen omdat er veel vertraging en pech was, maar ik kan nu toch een korte fotoreportage laten zien in chronologische volgorde.

Hieronder de foto's (groter worden ze niet :P ).

De Aanloop:
001.jpg

De ZX-12 zoals ik hem destijds kocht.

002.jpg

De ZX-12 waar ie voor gemaakt is.

003.jpg

De ZX-12 in z'n natuurlijke habitat.

004.jpg

Het begin van een mooi (langslepend) project. :+

005.jpg

Laden richting NL.

Eerste indrukken:

006.jpg


007.jpg

Overbodig kuipwerk weg.

008.jpg


009.jpg


010.jpg


Hierboven zijn de eerste basis aanpassingen gedaan, er is een bellypan opgekomen, ramair covers, waterslangen vervangen, superbikestuurtje erop, KOSO teller, het subframe alvast eengepast en gekleurede kleuterhandvaten erop. :P

011.jpg


012.jpg


MV Agusta kont erop gezet en het originele voorspatbord aangepast en teruggeplaatst.

013.jpg

Het voorspatbord :)

014.jpg

Extra power flesje aan de zijkant samen met het contactslot waarna alle overbodige bekabeling is opgeruimd en weggestopt achter een mooi plaatje.

Paintjob:

Hier hebben de meeste maanden in gezeten B| Alles is in beginsel helemaal vlak geschuurd, wit gemaakt en kant en klaar afgeleverd. Helaas hebben de 2 verschillende spuiters waaraan dit werkje werd uitbesteed beiden gefaald en is het spuitwerk dus nog steeds niet zoals het hoort. Maar dit zie je niet van ver, dus het spuitwerk wordt verplaatst naar de wintermaanden en voorlopig wordt er zo op gereden :P

015.jpg

Lijntjes trekken.

016.jpg

Kont.

017.jpg

Bellypan.

018.jpg

Voorspatbord & Undertail.

019.jpg

Belettering tankcover & ramair covers.

Het Resultaat:
applaus-smiley.gif


020.jpg


021.jpg


022.jpg


023.jpg


024.jpg


Betere foto's kan ik helaas niet maken omdat het LCD scherm van mijn camera het niet doet, dus gedetailleerder dan dit worden ze (nog) niet. :$ Het idee, de opbouw, de indeling, de kleuren en onderdelen zijn allemaal in overleg gedaan en het werk is uiteindelijk uitgevoerd door Motomaat :}

025.jpg

:9 Don't worry, sticker is alweer weg. :P

In tussentijd heb ik gereden op ... :N

026.jpg

De BMW dus ;)

De motor is uiteraard nog niet helemaal klaar, maar het idee staat en ik ga er nu op rijden (even de tellers alleen nog afstellen). Ik zal in 1 van mijn volgende berichten nog een opsomming maken van wat er is weggehaald, wat erbij is gekomen en wat nog gaat komen. :Y Het wordt nu grotendeels het afwerken van het geheel en vervolgens extra's toevoegen. Ook moet er nog een mooiere lamp op de voorkant komen.

Ik heb eerder een Corsaro voorkant besteld, en die bestelling staat nu precies 1 jaar :N :') Maar daar ben ik tevreden mee, omdat ik toch liever geen extra kuipwerk meer aan de voorkant wil. Bij veranderingen zal ik de foto's hier plaatsen :)

Gaarne uw inbreng, opmerkingen, ideeën etc.!
StupidPompons.gif

Tegen negatieve reacties zal keihard opgetreden worden
3dbril.gif


:+
 
Ziet er goed uit hoor :} , ik had alleen de kapjes of wat het ook zijn, die onder het zitje, zwart ipv wit gemaakt, en ook de hugger zwart. maar dat is natuurlijk mijn smaak. Verder is gaaf, echt wel :Y

Ohja en nog welkom hier *O*
 
Laatst bewerkt:
is dat in de jan rebelstr gedaan?

ja dus!

Vette fighter geworden.
 
Laatst bewerkt:
Heey Bunnybeater ! Istie eindelijk zoals je 'm wilt ?!!

Gaaf geworden - vooral die MV kont staat vééééél beter dan de originele kont van de ZX12R (wat ik ook het lelijkste stuk van de hele motor vind).
Leuke oplossingen gevonden voor praktische dingen, zoals je nummerplaat.

Ook die kleine koplampjes staan hem goed, en dat is altijd erg bepalend voor de look van de hele motor. Ik wilde destijds mijn Naked 12 wat meer nadruk op de voorkant geven, door het grotere kuipje en vooral de radiateurkappen met knippers:

full


Uiteindelijk vond ik er zelf niet de goede 'lijn' inzitten en dat komt (in mijn ogen) vooral door de standaard kont van de 12. Dat heb jij weer mooi opgelost !!

Ik ben benieuwd of je er nog meer aan gaat doen, maar tot zover - knap gedaan !

groeten, Frank / doc Kawa 8-)
 
Ziet er al geweldig uit, super!
suc6 met de 12 zet hem daar maar goed op slot ,als je tenminste daar woont, op de rand van een no go area!

Grtz ed.
 
mag ik vragen wat er dan niet goed is gegaan met het spuiten van je bike???

zitten er veel stofdeeltjes in of iets in die richting omdat je zegt dat t van ver niet opvalt??

ziet er indd op de foto's wel vet uit met die lijnen zo, mooi hoe t doorloopt van de belly op achter
spatbord enzo...

succes met deze mooi bike!
 
De scooter ziet er vet uit .Bunny waar heb je die onder en de zijkapjes gekocht ? , als ik het mag vragen .
 
suc6 met de 12 zet hem daar maar goed op slot ,als je tenminste daar woont, op de rand van een no go area!
Inderdaad, al die enge mocro's daar. :+

Mooie fiets bunnybeater, de voor foto's lijken erg op die van een ander forumlid. :')
 
Tnx allen voor de reacties
nerdthumbs.gif
:P

Ziet er goed uit hoor :} , ik had alleen de kapjes of wat het ook zijn, die onder het zitje, zwart ipv wit gemaakt, en ook de hugger zwart. maar dat is natuurlijk mijn smaak. Verder is gaaf, echt wel :Y

Ohja en nog welkom hier *O*
Dat is de tank die doorloopt tot over het motorblok en daar naar buiten komt als overhangend vet :P Maar het was wel even een punt idd, maar uiteindelijk gekozen dat ie toch echt mee gespoten moest worden. :Y

Had m nog zien staan vorige week, bij Motomaat :+

lolz
lulz :+

Heey Bunnybeater ! Istie eindelijk zoals je 'm wilt ?!!

[afbeelding]
Ik ben benieuwd of je er nog meer aan gaat doen, maar tot zover - knap gedaan !

groeten, Frank / doc Kawa 8-)
Hij's zeker aardig geworden zoals ik wilde, de kappen zijn er pas onlangs (in deze vorm) opgezet en werd toen pas duidelijk waar alle tijd & moeite in was gestoken en was er zeer tevreden mee :} Meteen ook een aardig rondje mee gereden en toen toch besloten dat ie maar gauw geheel rijklaar gemaakt moest worden.

Van die radiator kappen zocht ik in het begin ook nog allemaal, gelukkig dat ik die uiteindelijk niet gevonden heb zoals ik ze wilde want het staat hem goed zo naakt. 8-) Alhoewel, wilde je nog nadoen met die ER kapjes, maar werd me te duur. :+

Wat zie ik daar nu voor blauw/roods vaag onder je zadel op dat stukje tank, sticker? :P

suc6 met de 12 zet hem daar maar goed op slot ,als je tenminste daar woont, op de rand van een no go area!
Tnx _O- Valt wel mee denk ik, maar ik woon er niet meer in de buurt nee. Ga er alleen nog wel regelmatig langs om de zooi aan me motor gedaan te krijgen natuurlijk. :]

mag ik vragen wat er dan niet goed is gegaan met het spuiten van je bike???

zitten er veel stofdeeltjes in of iets in die richting omdat je zegt dat t van ver niet opvalt??
De eerste spuiter heeft het volgens mij een keer of 2/3 gedaan om hem vervolgens alsnog met vingervlekken en stofdeeltjes af te leveren, terwijl het maanden heeft geduurd en het werk normaal altijd aardig strak was. |( Toen hebben we het geheel aan de 2de spuiter meegegeven die wist van het lange oponthoud.

Vervolgens heeft ie het (naar eigen zeggen) ook meerdere keren gedaan zonder succes om hem vervolgens zo af te leveren :X ... de lijnen e.d. kloppen wel, maarals je van dichtbij kijkt zie je langs de lijnen kleine vlekjes en hier en daar ook een verdwaalde groene stip (een beetje zoals het lettertype van de tekst op de tank). De verf is dus gewoon onder de afgeplakte gedeeltes gekropen. -O- Maar dat zie je dus niet als ik met 200 km/u op mijn achterwiel langskom ;)

Er zit nu dus geloof ik ook geen blanke lak overheen geloof ik, het is gewoon lekker rijden nu en de rest een zorg voor later.

De scooter ziet er vet uit .Bunny waar heb je die onder en de zijkapjes gekocht ? , als ik het mag vragen .
Scooter? WTF, waar? :P

Een van de weinige onderdelen die passend voor de ZX12 zijn gemaakt komen van GSG Mototechnik. Ik weet alleen dat ik ze destijds niet direct via de website uit Duitsland heb besteld, maar een Nederlandse site. Ik zal nog eens zoeken in de facturen om te kijken waar ze vandaan komen.

Je kunt googlen op GSG Moto + ZX12 en dan kom je eigenlijk op de onderdelen die allemaal van de site van GSG Mototechnik vandaan komen, dan kun je daartussen misschien nog een andere site vinden waar je de onderdelen het snelst kunt bestellen.

Misschien dat Dr. Kawa je nog aan de site(s) kan helpen ;) ik heb alle sites weer uit mijn favorieten gehaald omdat het een jaar geleden wasofzo. Behalve de onderdelen van GSG Mototechnik voor de ZX12 was er nog wat plastic hier en daar te vinden die past op de ZX12, maar je zult niet veel anders vinden geloof ik.

edit:

De originele website is GSG Mototechnik, maar zie dat Goparts bijvoorbeeld ook de onderdelen aanbied alleen dan een stuk duurder ... dat was hem dus niet B|
 
Laatst bewerkt:
Tnx allen voor de reacties [afbeelding] :PDat is de tank die doorloopt tot over het motorblok en daar naar buiten komt als overhangend vet :P Maar het was wel even een punt idd, maar uiteindelijk gekozen dat ie toch echt mee gespoten moest worden. :Y

Ja, ik zag het later toen ik nog eens keek :+
Maakt niet uit is toch gewoon een vette fighter, :} overhangend vet of niet _O-
 
De vragen die bij me op komen zijn, van wie is die MV op De Ring?
En ik zie een B12 staan. Schijnt een snelle fiets te zijn. :}
 
In het kader van de goede smaak :+ voor jou gratis af te halen bro.
wigger.gif


full
 
Wat zie ik daar nu voor blauw/roods vaag onder je zadel op dat stukje tank, sticker? :P

(.....)

Een van de weinige onderdelen die passend voor de ZX12 zijn gemaakt komen van GSG Mototechnik. Ik weet alleen dat ik ze destijds niet direct via de website uit Duitsland heb besteld, maar een Nederlandse site. Ik zal nog eens zoeken in de facturen om te kijken waar ze vandaan komen.

Je kunt googlen op GSG Moto + ZX12 en dan kom je eigenlijk op de onderdelen die allemaal van de site van GSG Mototechnik vandaan komen, dan kun je daartussen misschien nog een andere site vinden waar je de onderdelen het snelst kunt bestellen.

Misschien dat Dr. Kawa je nog aan de site(s) kan helpen ;) ik heb alle sites weer uit mijn favorieten gehaald omdat het een jaar geleden wasofzo. Behalve de onderdelen van GSG Mototechnik voor de ZX12 was er nog wat plastic hier en daar te vinden die past op de ZX12, maar je zult niet veel anders vinden geloof ik.

edit:

De originele website is GSG Mototechnik, maar zie dat Goparts bijvoorbeeld ook de onderdelen aanbied alleen dan een stuk duurder ... dat was hem dus niet B|
Dat rood-blauwe is een Troy Lee Design stickertje, met wapperende vlag van de USA.
wist ik veel dat dat die Amerikanen de hele wereld in een financiele crisis zouden meetrekken ...

Ik heb de kappen over de Ram-Air openingen besteld bij Schepers www.motorendesign.nl , ze kwamen in carbon uit op zo'n 189 euro geloof ik. Van GSG inderdaad, geen geweldige kwaliteit qua pasvorm en afwerking, maar hee - een streetfighter bouwen betekent alles zelf beter willen doen he .. ;)

full


Carbon is met heel weinig matten ingelegd; je kijkt er bijna doorheen, daarom is de achterkant mat zwart gespoten, wat er al afbladderd als je er maar te lang naar kijkt. Pasvorm van de bevestigingsgaten was ook knudde, maarja - na wat vijlen enz. paste het er wel op.
 
Terug
Bovenaan Onderaan