Het Honda cbr600f/fs topic 44 "Tandjes wisselen topic"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michiel Jansen

MF veteraan
4 jun 2007
19.671
25
Klundert
de snelste van MF :}
(Met het langst lopende T-shirt topic van MF :+ )​

DEEL 44
Tandjes wisselen topic


*O* OFFICIEEL HET GEZELLIGSTE TOPIC VANAF 2006 *O*



2vv4c9y.jpg
Wat gebeurde hiervoor?




Wij hebben ook hyves: [NORML]http://mfcbr600f.hyves.nl/[/NORML]
Als je je aanmeld, meld dat dan ook even in het topic zodat je toegevoegd kan worden :Y



Voorgaande Meetings

Hoe was het op 20 april 2008 > toertocht honda cbr 600 f/fs topic 20 april
Hoe was het op 20 juli 2008 > cbr600f/fs (m)eating? / toertocht brabant 20 Juli
Hoe was het op 28 juli 2008 > CBR 600F/FS Circuit Meeting
Hoe was het op de 30 augustus 2008 DE wereldrecordpoging
Hoe was het op 10 januari 2009 > CBR600F/FS topic kartmeeting / nieuwjaarsborrel
hoe was het op 19 april 2009> toertocht honda cbr600f/fs 19 april

Gaat er nog ge'meet' worden?
vast wel... ooit... ;)



De 'Hall of (SH)/Fame' der verdwenen spiegels
  • 1. Schwenneh
    - Spiegel kapot tegen tuinhekje ouders...
  • 2. PJ
    - Spiegel afgebroken bij Gelderse Valley Route door arm van Royboy...
  • 3. Maybabe
    - Spiegel afgebroken door schuivertje...
  • 4. LeonCBR
    - Spiegel 1: Was al stuk bij aanschaf.. maar daar bleef het niet bij
    - Spiegel 2: Een week na aanschaf: Duimpje door spiegel door eigen brute kracht...
    - Spiegel 3: 2 weken naar aanschaf: Spiegel zat vast in de schutting en brak
    - Spiegel 4: Is besteld, dus tot nu toe nog heel... en inmiddels gemonteerd en nog steeds heel
  • 5. Kir
    - Spiegel dood na asfaltknuffel.. Spiegel nog heel, pootje afgebroken...
  • 6. Michiel
    - Spiegel afgebroken door bijdehande collega...
  • 7. Del Boske
    - Motor mistte 1 spiegel bij aankoop...
  • 8. CBRrider
    - Spiegel 1+2: Vliegen met een CBR is geen strak plan.
    - Spiegel 3: Iets te plat gegaan in een bocht...
  • 9. Voo-Doo
    - Spiegel heeft een aanrijding niet overleefd
  • 10. Gh0st
    - Spiegel gesneuveld bij een ongeluk
  • 11. Ferrariman
    - Spiegel gebruikt als sneeuwschuiver
    ]
  • 12vincent
    -dankzij modder en een te grote kneedown
  • 13jellert
    -spiegel door een debiel in kermismercedesbak
  • 14dutchground
    -verkeerd inschatten bochtje




De nodige geschiedenis:

Een korte geschiedenis van de HONDA CBR 600F

Honda’s eerste generatie CBR600F richtte in 1987 een nieuwe standaard in voor de middengewicht klasse. Het unieke volledig bedekkende bodywork van de Hurricane, zoals de motor in eerste instantie genoemd werd, gaf ontwerpers de kans om het dure motorblokuiterlijk te verwerpen en het geld te stoppen in ontwikkeling van de binnenkant van het motorblok. Het resultaat was een klassenleidende 83 PK uit de CBR’s vloeistofgekoelde DOHC (Double OverHead Camshaft oftewel een dubbel bovenliggende nokkenas) vier cilinder. Met een drooggewicht van 396,8 pond (180 kilo), was het de lichtste 600 op dat moment verkrijgbaar. De Hurricane blies de competitie weg maar bleef staan voor de ontwerppsychologie door een veelzijdigheid te bieden die perfect paste bij de geweldige prestaties.

Voor de eerste makeover van de 600’s in 1990, focuste Honda zich op de motor. Gereviseerde aansluitingen en een nieuw RVS uitlaatsysteem gaf de motor de mogelijkheid makkelijker te ademen, en gaven veranderde nokkenafstellingen, gereconfigureerde zuigers en verbrandingskamers, een licht hogere compressie ratio en kwamen er nieuwe ontbranding- en carbsinstellingen die de lucht/brandstof mix tot het beste maakten. Deze zeer zorgvuldige samengestelde motorveranderingen leverden 10PK meer op en maakte daarmee de CBR600F nog moeilijker te kloppen zowel op straat als op het circuit.

Honda veranderde de CBR in 1991 van de contactstoppen af om de klassenleidende F2 de creëren. Een lichtere en meer compacte vier cilinder motor pompte er een verbazingwekkende 100PK uit, te danken aan meer kwadratische dimensies, grotere carbs, hogere compressie en belangrijke reducties in inwendige wrijvingen. Een stijver frame, kortere wielbasis, ophanging, sterkere remmen en RC30-stijl wielen gaven de fiets bijpassende, te hanteren eigenschappen. En weer was de CBR600 de lichtste, snelste en meest krachtige middengewicht die de wereld ooit had gezien.

De verbetering van geavanceerdheid en geraffineerdheid markeerde de 1995 gepresenteerde vierde variatie van Honda’s middengewicht kampioen. De F3 werd sterker door een Dual-Stage Ram luchtsysteem, compactere inlaatkanalen met een wederom vergrote compressieratio, een computergestuurde ontsteking en een royaal programma om interne wrijvingen te verkleinen. Wederom, een herzien onderstel, inclusief een vers geijkte ophangingsysteem en grotere remmen, hielpen de F3 zijn handelbaarheid te bewaren maar er nog steeds voor te zorgen dat de motor zijn leefbaarheid van een klassenleider behield.'

Compleet herzien voor 1999, is de CBR600 F4 nog steeds in staat de grenzen voor 600’s prestaties op de te zoeken en te verhogen. Lichter, compacter en met aanzienlijk meer vermogen is de F4’s nieuwe viercilinder motor gebruikt om Honda’s laatste ontwikkelingen te huisvesten, inclusief op RC45 geïnspireerde uit aluminium samengestelde cilinderkappen en LUB-gecoatte zuigers en een nieuw Dual-stage RAM luchtsysteem waarmee de motor in staat is er een ongelooflijke 110PK uit te persen.

Deze nieuwe motor zat vast aan een aluminium Pro Frame – voor de eerde keer voor de CBR600 – en was daarmee stijver dan het voorgaande stalen frame, en daarmee ook 15,4 pond (7 kilo) lichter en zorgde voor een vederachtig totaalgewicht van 372,6 pond (169 kilo). Nieuwe ophangingsystemen, inclusief vol aanpasbare Honda Multi-Action Suspension onderdelen, race-specs remmen, grote driespaaks velgen en low-profile banden ronden het totale, exceptionele en handelbare F4 pakket af. Het enige wat niet veranderde, waren de all-round capaciteiten van de CBR, wat hem net zo comfortabel op de weg, als competent op het circuit maakt. Precies geschetst naar gedachten en verwachtingen van motorrijders voor vele komende jaren.



En dan nu: Posertijd! *D

ALEXXX_THE_ONE
full

Specs:
- DoubleBubble spiegel ruitje
- Undertail met ingebouwde knippers
- Dragon Supercorsa Pro
- Verwijderde passagierstepjes
- Zwart gepoedercoate velgen
- Tyga MotoGP uitlaat
- Dynokit
- K&N luchtfilter
- NGK iridium bougies
- Stalen remleidingen
- Progressieve voorvering (Showa of Wilbers)
- Seatcover
- Andere tandwielverhouding (achter +2)
- Valblokken
- Racekuip met ingebouwde knippers
- Olietemperatuur meter

To do:
- Tailrisers (afhankelijk van de ervaring van de eerstvolgende circuitdag)
- Andere stuurgewichtjes
- Bi xenon
- Laptimer
- Camera
- Andere kettingbeschermer


Deze motor staat te koop!



alferinkie
dsc0024w.jpg

Specs:
- 25 KW
- MF sticker
- Alarm
- Kleine knipperlichten voor/achter
- Mivv GP Titanium


To do:
-Stalen remleidingen voor
- Hotbody's voor
- Xenon




bas600
P1000214.JPG

Specs:
- Platte kuipknippers
- LED achterlicht incl knippers
- Blue vison koplampje
- Ingekorte viper demper
- Custom hugger (lees stuk)
- Undertail
- Wheelstriping




CBRTWEETY [X]
[img=400]Motor-Forum

Specs:
- special paint
- Yoshi demper.
- stalen remleidingen
- k&n luchtfilter
- MRA db-ruitje
- LED achterlicht
- titax hendels
- rem/schakel setje gepoedercoat




DANPY

Specs:
- alarm :P
- HotBodies knipperlichten
- Stalen remleidingen
- LeoVinci Carbon Oval
- MRA Double Bubble smoked kuipruitje




DAROS

Specs:
-Tuned @ 25KW Volvermogen
- Fabbri Dark Smoke ruitje
- BOS blaaspijp
- Black seat cover
- K&N Luchtfilter
- Wilbers voor veren
- 12V aansluiting
- Rimstriping
- Led achterlicht met blinkers.
- LED blinkers voor
- Vernieuwde spiegels
- Custom kentekenhouder




DENBOET

Specs:
- Miniblinkers carbon
- Spiegels carbon
- Bos Carbonuitlaat


To do:
- Undertail
- Donkere kuipruit
- Hugger




dj-bt
o7mx5i.jpg

Specs:
- Superpole demper
- Kleine knipperlichten voor
- Rimstriping
- Banden letters gewit
- undertail


To do:
- ander kuipruitje
- andere luchtfilter




DOELWIT

Specs:
- Donker DB ruitje
- Carbon fuel cap en kroonplaat sticker
- Remvloeistof deksel, stuurgewichtjes en olievuldop met cbr logo
- Rode rimstriping
- Kleine knippers
- Bos Oval Carbon


To do:
- Taartschep inkorten
- Bi-Xenon
- Stalen remleidingen
- Hugger




Dragon's tail



dutchground
full

Specs:
- Iridium Bougies
- Kleine knippers
- Donkere DB-ruit
- Laser Pro d'or
- Witte Rimstriping
- Special paint en stickers
- seat-cover
- andere spiegels



FERRARIMAN

Specs:
- MF sticker
- MPP2CT banden
- LED achterlicht met helder glas en geïntegreerde knippers
- Sebring sportuitlaat
- Duo-steppies verwijderen
- Middenbok verwijderd
- kleine knippers voor
- 8000 bi-xenon
- Dark-smoke DB-ruitje


To do:
- kph inkorten



flensje
dscn8317.jpg

Specs:
- Achterlicht met geïntregeerde knipperlichten
- Hugger
- Ander kuipruitje
- Velgenlint
- En hij is iets verlaagd
- Voor kleine knippers
- Bagster


To do:
- Soloseatkapje
- Ander kentekenplaathouder
- Undertail
- Logo stickers op de velgen
- Nieuwe spiegels (waren al kapot voor wij hem kregen)




JELLERT

Specs:
-CBR 600 F 1993
-Zwart gespoten
- Micron open uitlaat
- Zwart kuipruitje.




KINAN ELDARI
[img=400]Photobucket



KIR

Specs:
-25 KW
- Donker dubbelbubble kuipruitje
- Kleine knipperlichtjes voor
- LASER Pro d'Or
- Snelle carbon sticker op mn tank
- Kleine carbon-look spiegels met geintegreerde knippers
- Hugger




LEONCBR

Specs:
- Laser uitlaat
- MF Sticker
- 'Mooie' Roze stickers verwijderd
- Kleine knipperlichten achter
- Taartschep ingekort
- Carbon kroonplaat cover




Michiel Jansen
s5v9kw.jpg

Specs:
- Powerbronze kuipruit
- Laser Works demper
- Seatcover
- Pit eck undertail
- Pazzo rem & koppelings hendel


To do:
- Velgstriping
- Stalen remleidingen


racer:
ru60hz.jpg
Specs:
- Programmeerbare ontsteking en Injectie van Carmo
- CloseRatio versnellingsbak
- Race-radiateur & extra olie-koeler
- Instelbare WP voorvork
- Instelbare WP achterveer/demper
- Instelbare WP stuurdemper
- Stalen remleidingen
- Galfer Wave Breaking remschijven voor en achter
- Volledig Laser uitlaat systeem
- Demper Titanium Laser hotcam
- ten kate rem schakelset




MITCH

Specs voor MITCH
- Bi-Xenon 8000 Kelvin koplamp
- Micron carbon demper
- LED stadslicht
- LED knippers carbon voor
- zwart DB ruitje
- Rimstriping (in het geel... )
- LED knippers carbon achter
- Carbon hugger
- Carbon tankpad
- LED achterlicht


To do:
- seatcover
- taartschep inkorten
- stalen remleidingen
- zwarte voetsteunen
- zwarte koppelings- en remhendel
- wave remschijven (verre toekomst)




NorthSider [XXX]
badperson.jpg

Specs:
- zwarte voorpoten, passagiers steps, passagiers handgreep & carter deksel
- gravity hubbel bubbel race kuip ruit
- stalen remleidingen voor
- bos race demper
- led achter licht met wit glas
- kleine stale knippers voor & achter
- ingekort nummerplaat houder
- bmc race filter
- tfi module
- titax rem en schakel hendels
- gepollijste velgranden
- alluminium remvloeistof cover
- xenon
- stalen remleiding achter




P@UL!

Specs voor P@UL!:
- Laser Hotcam Exhaust (no db-killer)
- Light smokey MRA kuipruit
- Arrow led-knipperlichten
- Tankpad
- Rimstriping
- Xenon
- Spy alarm
- Hugger (in kleur gespoten)
- Seatcover (in kleur gespoten)
- Taartschep ingekort




-PJ-

Specs:
- Rode (reflecterende) wheelstriping
- Light smoke DB kuipruitje
- Carbon hugger
- Matzwarte seatcover
- Zwarte voetsteuntjes (voor & achter)
- Kleine knipperlichtjes (voor & achter)
- Micron carbon demper
- Taartschep ingekort
- MF-sticker
- Rood aluminium achtertandwiel


To do:
- Kroonplaat sticker



SCHWENNEH

Specs:
- LeoVince SBK EvoII Alu demper
- K&N luchtfilter
- NGK iridium bougies
- Ruud Fredericks Dynokit stage 1
- RVS uitlaatbochten/collector
- Undertail
- Rizoma kentekenplaathouder
- LED achterlicht
- LED knippers voor/achter
- special paint
- seatcover
- hugger
- MRA DB-ruitje
- witte reflecterende rimstriping
- zwarte stepjes
- harri's handvaten
- kleine stuurgewichtjes
- MF-sticker :9




STEPHANE



Testastretta
full

Specs:
- Stalen remleidingen
- Monoseat
- Aangepaste kentekenplaathouder
- 25 kilowat KW aandoening




TNECNIV
dsc0051bewerkt.jpg

Specs:
- 25 KW -O-
- Mivv Oval Carbon uitlaat (zonder db-killer *O*)
- Hotbodies knipperlichten voor
- MF sticker
- Stalen remleidingen voor+achter
- Kleine knipperlichten achter
- Carbon tankpad
- titax hendels


To-do:
- Zwart kuipruitje
- Rode rimstriping
- Xenon




UKKI
full

Specs voor UKKI:
- mivv uitlaat
- undertail van ermax
- seatcover
- ermax hugger




VIP3R
IMG_1133.jpg


Specs:
- Smoking joe's uitvoering
- 25kw
- Carbon Tankpad
- Barracuda Slip on Carbon Oval
- Kleine knipperlichten
- Spatbord ingekort
- Rimstriping
- Nickname op kuipruit


To do:
- Stickers op achterkap



Sta je nog niet of niet meer in de OP, laat het even weten. Zet even een foto en je specificaties in een post in het topic of PM de TS, en dan komt het wel goed! :)



Behalve CBR600F/FS eigenaren posten hier natuurlijk nog meer mensen. De vaste gasten worden toch nog even vernoemd in de OP.

DAAN#1
huidige motor:Honda cb600f Hornet -O-


CAPACTUS
Huidige motor: Honda CBR 929RR


GhOst
Huidige motor: Honda CB600F Hornet
Waarom geen CBR600F/FS?
Gestolen en half gedemonteerd terug gevonden :(



De ‘Altijd Handig’ afdeling

How to 'Gaten in je kuip dichtmaken' van Michiel
How to 'verplaats mijn buddyslot, zodat ik een undertail kan monteren' van Michiel

Voorvork keerring vervangen

Hoe kan ik foto's uploaden via Tinypic en op het forum posten??
Tests van alle modellen
PC31 test
Alle kleurstellingen
PC35 test en vergelijkingstest
Werkplaatshandboeken
digitale werkplaatshandboeken van alle f'jes
Werkplaatshandboek voor PC35 en nieuwer
Info link voor alle basischecks




~
Het weer voor vandaag en de vooruitzichten:
mdmidden.gif



Waar woont iedereen?
(Klik op de kaart om te openen. Daarna op een marker om de naam te zien)
Wil je ook op deze kaart, of wil je er juist vanaf gehaald worden, stuur een PM naar LeonCBR :)
 
Laatst bewerkt:
zo ff wat foto's van vandaag:

waar is het blokje gebleven :?
egveaf.jpg

ah daar is ie, net als het blokje wat ooit een donorcordicilformulier heeft ingevuld
2qx22ww.jpg

tja tis een omgekeerde wereld, op deze manier hoeven de cilinders er niet af en kunnen de zuigers aan de krukas blijven (met andere woorden:"scheeld een hoop tijd")
adoqh5.jpg

onderblok eraf gelicht
289yzq.jpg

dit heeft geen uitleg nodig denk ik
10gfe3c.jpg

die doet het niet meer :X
345fpfq.jpg


volgende week maar even met ten kate bellen of er nog aan onderdelen is te komen voor deze bakken (tis geen std bak maar een close ratiobak)
als er nog aan onderdelen is te komen even uitzoeken hoe het met de kosten verhouding is, als de tandwielen voor een versnelling duurder zijn als een gebruikte bak dan komt de bak van het donorblok erin, en ga ik eens op zoek naar een goedkope 2e hands bak om het donorblok compleet te houden :)
 
zo ff wat foto's van vandaag:

waar is het blokje gebleven :?
[afbeelding]
ah daar is ie, net als het blokje wat ooit een donorcordicilformulier heeft ingevuld
[afbeelding]
tja tis een omgekeerde wereld, op deze manier hoeven de cilinders er niet af en kunnen de zuigers aan de krukas blijven (met andere woorden:"scheeld een hoop tijd")
[afbeelding]
onderblok eraf gelicht
[afbeelding]
dit heeft geen uitleg nodig denk ik
[afbeelding]
die doet het niet meer :X
[afbeelding]

volgende week maar even met ten kate bellen of er nog aan onderdelen is te komen voor deze bakken (tis geen std bak maar een close ratiobak)
als er nog aan onderdelen is te komen even uitzoeken hoe het met de kosten verhouding is, als de tandwielen voor een versnelling duurder zijn als een gebruikte bak dan komt de bak van het donorblok erin, en ga ik eens op zoek naar een goedkope 2e hands bak om het donorblok compleet te houden :)

Zoo, die 's kapot

Balen zeg, maar volgens mij had het er nog veel slechter uit kunnen zien, met zulke grote stukken :X :?
 
zo ff wat foto's van vandaag:

waar is het blokje gebleven :?
[afbeelding]
ah daar is ie, net als het blokje wat ooit een donorcordicilformulier heeft ingevuld
[afbeelding]
tja tis een omgekeerde wereld, op deze manier hoeven de cilinders er niet af en kunnen de zuigers aan de krukas blijven (met andere woorden:"scheeld een hoop tijd")
[afbeelding]
onderblok eraf gelicht
[afbeelding]
dit heeft geen uitleg nodig denk ik
[afbeelding]
die doet het niet meer :X
[afbeelding]

volgende week maar even met ten kate bellen of er nog aan onderdelen is te komen voor deze bakken (tis geen std bak maar een close ratiobak)
als er nog aan onderdelen is te komen even uitzoeken hoe het met de kosten verhouding is, als de tandwielen voor een versnelling duurder zijn als een gebruikte bak dan komt de bak van het donorblok erin, en ga ik eens op zoek naar een goedkope 2e hands bak om het donorblok compleet te houden :)
Tering das nie zo best nie
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?
 
gaaf man :Y , aan de linkerkant te zien waren de originele een stukje groter of je bent een stukje vergeten te poetsen :+
Ik en iets vergeten te poetsen? :?
Nee man idd waren de oude een heel stuk groter
Motor is meteen 2 kilo lichter
Zijn zegmaar hele units met passagiers stepjes en al
Van die lomp grote dingen :Y
 
zo ff wat foto's van vandaag:

waar is het blokje gebleven :?
[afbeelding]
ah daar is ie, net als het blokje wat ooit een donorcordicilformulier heeft ingevuld
[afbeelding]
tja tis een omgekeerde wereld, op deze manier hoeven de cilinders er niet af en kunnen de zuigers aan de krukas blijven (met andere woorden:"scheeld een hoop tijd")
[afbeelding]
onderblok eraf gelicht
[afbeelding]
dit heeft geen uitleg nodig denk ik
[afbeelding]
die doet het niet meer :X
[afbeelding]

volgende week maar even met ten kate bellen of er nog aan onderdelen is te komen voor deze bakken (tis geen std bak maar een close ratiobak)
als er nog aan onderdelen is te komen even uitzoeken hoe het met de kosten verhouding is, als de tandwielen voor een versnelling duurder zijn als een gebruikte bak dan komt de bak van het donorblok erin, en ga ik eens op zoek naar een goedkope 2e hands bak om het donorblok compleet te houden :)
Het is in ieder geval duidelijk wat het probleem is :P
 
Tering das nie zo best nie
Hoe heb je dat voor elkaar gekregen?

dat er een tik in het blok zat merkte ik al de eerste keer dat ik de 3e versnelling in ging op zandvoort, omdat ik verder niets merkte tijdens het rijden besloten om er ook mee te rijden op assen (zaten 13 dagen tussen) om daarna te onderzoeken wat het was. Maar donderdag op assen hoorde ik ook een tik in de eerste versnelling dus toen heb ik besloten om niet meer te rijden.

als ik zo het tandwiel zie ben ik heel blij met die beslissing en nog blijer dat er niets ernstigs is gebeurd door deze versnellingsbak :X

maar tis dus iets wat bij de koop zat inbegrepen B| niets aan te doen, en kan er lang boos over zijn maar daar gaat het niet van over, dus gewoon repareren en weer gaaaan :]
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan