Kawasaki GPZ 900 R "The Original"

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fighterthijs

MF veteraan
7 apr 2008
1.184
0
Mijn eerste 'echte' project!
De motor is er nog niet, maar de ideeën wel!

Wat een beetje de bedoeling is:
De gpz 'origineel' houden met een aantal nieuwe dikke onderdelen, zoals een ZZR1100 achterbrug (misschien ook wiel), usd voorvork en de originele kont wil ik aanpassen.

Niet teveel poespas en alles clean zoals kleine schakelaars en tellers ed.

Maar om te beginnen zoek ik nog:

- een GPZ 900 r voor weinig, als iemand iets weet hoor ik het graag!
- ZZR 1100 achterbrug (plus wiel)
- Nette usd voorvork

Als iemand nog ideeën of handige adresjes heeft (Ron?) hoor ik het graag!

Groeten en tot snel!

Matthijs


Nog enkele pics waar ik mijn inspiratie vandaan wil gaan halen, het moet een racy uiterlijk worden met originele elementen en geen kuip(je)
GroteFoto-EMXZRGVM.jpg


GroteFoto-QTWXKNJC.jpg


Zo moet de kont er ongeveer uit komen te zien, na aanpassing originele
GroteFoto-ZMTPHHEF.jpg


Kont plus subframe heb ik alvast binnen, van Ron gekregen. Bedankt Ron! :} Deze is aangepast en enkele cm hoger.
GroteFoto-CRFVPPSS.jpg


Dit is de bewuste achterbrug (staat ook op eerste foto), er zal wel in gezaagd moeten worden.
Foto-GYZ6U677.jpg
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel een gpz 750 R te koop voor je, Motor rijd egt super heeft 38000 km gelopen

En een mooi setje gestraalde en geprimde velgen heb ik ook :)
 
Laatst bewerkt:
ik heb wel een gpz 750 R te koop voor je, Motor rijd egt super heeft 38000 km gelopen

En een mooi setje gestraalde en geprimde velgen heb ik ook :)

Hey Joon,

Bedankt voor het aanbod, maar zoek toch echt een 900!

Zou ook zonde zijn van de voorbereidingen... ;)
:W
 
Vandaag na de garage opgeruimd te hebben, maar ff met de kont aant stoeien geweest.

Vant weekend maar ff shoppen voor een leuk project motortie, de vrouw weet nu ook dat er 1 bij komt... B| _O-



Paar gaten dicht 'gelast', zwarte had Ron al gedaan :W
GroteFoto-3MHR8AXR.jpg


Alleen nog wat plamuur op de buitenkant.
GroteFoto-3FV46SAB.jpg


extra boutje en popnageltje zodat de delen niet loskomen.
GroteFoto-FJKVYDU6.jpg


Nieuw ideetje voor de kont, ga waarschijnlijk t subframe hier afzagen, zodat ik de kont aan de achterkant smaller kan maken.
GroteFoto-O6KZRKDW.jpg


kont wordt dan ongeveer hier doorgezaagd. Iemand een goed idee hoe ik de gaten aan de zijkanten (van de knippers) netjes dicht krijg?
GroteFoto-TSJCRSLO.jpg


Groeten Matthijs
 
ik heb met m'n oude gpz 900 kont gedaan, k*t karweitje. ik had het met glasvezelmatten gedicht met een metalen mal erachter.

succes Ro
 
ik heb met m'n oude gpz 900 kont gedaan, k*t karweitje. ik had het met glasvezelmatten gedicht met een metalen mal erachter.

succes Ro

Probeer t aan de binnenkant zoveel mogelijk met plastic op te vullen denk ik, net als de andere gaten.


En dan lekker plamuren
Ben benieuwd wat je van deze fiets weet te tovere Matthijs ;)

Ben zelf ook zeer benoid! :P
 
Heb geprobeerd een aantal gpz's te bezichtigen, maar bij één de was het telnummer niet goed en de anderen reageren niet op hun mail.... :N

Wacht maar ff af, geen overhaaste dingen doen... O-)

Nog maar ff aan de kont gewerkt, heb de zijkanten dicht gemaakt. Alleen nog ff plamuren en aan de binnenkant komt uiteraard een laagje polyester voor de stevigheid.

Zit er over te denken om het subframe in de lengte door te zagen zodat ik hem iets smaller kan maken. Want als ik hem alleen korter maak, moet ik de kont er omheen buigen en da kan nie... B|

groet Matthijs :W

GroteFoto-Z3MF6RBF.jpg

GroteFoto-MWQVDGK8.jpg

GroteFoto-37QC6UYV.jpg
 
ej, ik heb de indruk bij de laatste foto dat de 2 plastics niet in mekaar smelten, maar je het er gewoon hebt opgeplakt, zou toch net iets langer smelten om goed te zijn..

en echt geen kuipje? de eerste motor is echt vet, kunt het kuipje altijd kleiner maken ;)

succes, ga het volgen
 
Het is een beetje een vertekend beeld denk ik. Het zit er deze kant gezien achter en ook met lijm vast. Het wordt ook nog verstevigd met polyester natuurlijk.

Ik zit te denken om het kuipje wel te maken maar dan demontabel. Lijkt me wel geinig!

Groeten en bedankt!
 
Vind onderstaande topkuip (met Luxaflex) erg mooi voor een GPZ. Heb een tijdschrift uit Japan vol met getunde 'oldtimers' waar ik hem in gevonden heb. Die mannen kunnen er wat van!

full



T.G.Nakagawa
 
Laatst bewerkt:
Gisteravond gekeken bij mooie spulletjes voor de 900, en uiteraard met een volle kofferbak weer terug! *O* *O* *O*

Ed bedankt! :W


Zxr 750 usd vorkie
GroteFoto-XWHWWWBD.jpg


De lekkere dikke zzr1100D achterbrug, gestraald
GroteFoto-LNM3F37S.jpg


Waar natuurlijk een velgje bij hoort, nog netjes in de poeder en alleen ff oppoetsen!
GroteFoto-DBPN7D6G.jpg


Met lekkere 180 erop, nog in prima staat.
GroteFoto-V4K6O34D.jpg


Ook nog een gestraald zzr voorwiel erbij gekregen, achterremklauw (+ houder) en 2 remschijven! Hoezeee!
GroteFoto-F7VEU7M6.jpg


Nu de motor zelf nog... De meesten wonen te ver weg en degenen die wel in de buurt wonen reageren niet..... :(

Ff afwachten nog maar. :+
 
Ook maar even in je topic posten na alle PBtjes :P

:W

Lekker bezig man!
Ik zou de kuip erop houden..

Ik heb bij mijn turbo ook heel lang getwijfeld, maar ik vind het juist echt het karakter van de fiets versterken.
Kuip weglaten is net zoiets als een gepimpte Katana zonder kuip; niet bijzonder meer.
Juist die diep-liggende vierkante koplamp ben ik echt van gaan houden zeg maar *D
Let wel; dit is mijn mening, het staat je natuurlijk vrij om te doen en laten wat je wil ;)

Even voor de rest nog (en omdat ik er graag mee loop te patsen):
Mijn GPz 810 (origineel: 750) Turbo uit '84
P1100251-1.jpg

large

large

large

Brug en achterwiel uit een ZZR1100C1 (zelfde wiel dus als TS)
Vork, voorwiel en remmerij ook uit een ZXR750 (net als TS), alleen dan nog net de laatste right-side-up.
Buddy is door hawk_gt (MFer) bekleed trouwens, mag best gespamd worden 8-)

Edit; ik zie trouwens dat er op jouw velg ook een BT54 ligt. Die lag er bij mij ook op toen ik de velg kocht. Echt heel tevreden was ik er echter niet mee. Geen idee hoe jij rijdt, maar echt lekker gummen was behoorlijk spannend met die band. In de regen ook echt wielspin in zn 2 en volgens mij zelfs ook 3 nog). Heb er nu een pilot road 2 om liggen (en voor power 2ct) en dat gaat veel beter.
BT54 oogt wel superbreed (en is ook echt iets breder dan PR2) 8-)
 
Laatst bewerkt:
Hey kerel,
Bedankt voor de ideeën en pics he! Spam away! :Y

Zit er wel steeds meer over te denken om de kuip te houden, maar dan alleen de topkuip. Dus zoals de fietsen uit de eerste post. 8-)

Trouwens voor de goede orde: Alleen voorvork is van ZXR750RR, rest van ZZR1100D ;)

Kan bijna niet wachten tot ik die dikke slof onder mn kont heb! })
 
edit
Wielen leken me niet standaard, maar zijn ze dus wel. Ik had het 84model in mn hoofd en deze is natuurlijk van 90.
Mogelijk klein nadeeltje; voorlopig niet wegenbelastingvrij/oldtimer-verzekering.

Wat betreft km-stand; 74k is in ieder geval wel geloofwaardig.
En bij fietsen van die leeftijd bepaalt het onderhoud volgens mij meer dan de kmstand.
Gewoon kritisch bekijken/luisteren/testrijden.

Met zo'n kmstand kan hij nog heel goed zijn en totaal f*cked up, net afhankelijk van hoe hij behandeld is volgens mij.
 
Laatst bewerkt:
Ziet er niet verkeerd uit Mathijs prijs is ook niet gek denk ik dus al zou je wat exstra onderhoud hebben aan het blok dan kan dit de moeite waard zijn,hij ziet er goed uit vind ik.
 
Ik ben het met je eens; hij oogt prima op de foto's.

Je kan de verkoper natuurlijk altijd vragen om de originele (hoge resolutie) foto's en wie het onderhoud heeft gedaan (en wanneer er nog wat gedaan is (en wat dan) etc etc, beetje peilen of het een beunhaas is of iemand die zn spullen met liefde en gevoel onderhoudt). Reden van de verkoop.. dat soort dingen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan