john shaft
Die hard MF'er
Verbazingwekkend eigenlijk dat er nog geen topic is voor deze fantastische motor. Heb van de week m'n oude RT teruggekocht K75RT/1995/91.000 km en nog steeds lopen als een naaimachine. Ok koppeling lijkt wat minder en de kuip heeft ook nog wat TLC nodig maar verder lopen als vanouds. Olieverbruik nihil, starten in 1 keer. Remmen is even wennen t.o.v. de GT net als het vermogen trouwens is 50% van de GT. Van een monteur van BMW begrepen dat de K-motorblokken eigenlijk de beste zijn die ze ooit hebben gemaakt, zelden problemen en altijd lopen.
Wat ik vergeten was dat via de kuip de warmte van het blok omhoog komt zodat je met dit weer je handvatverwarming iig niet nodig hebt! Echt bloedheet.
Iemand ervaring met het krasvrij krijgen van de ruit. Vorige eigenaar heeft denk ik met JIF geprobeerd de vliegen er af te krijgen. Heeft poetsen met commandant zin of een ander polijstmiddel? Kan er ook ventureshield overheen?
Maar goed, wat mij betreft ideale motor voor zoonlief om de eerste km motorervaring op te doen (mits hij slaagt natuurlijk!)
Cu
Peter
Wat ik vergeten was dat via de kuip de warmte van het blok omhoog komt zodat je met dit weer je handvatverwarming iig niet nodig hebt! Echt bloedheet.
Iemand ervaring met het krasvrij krijgen van de ruit. Vorige eigenaar heeft denk ik met JIF geprobeerd de vliegen er af te krijgen. Heeft poetsen met commandant zin of een ander polijstmiddel? Kan er ook ventureshield overheen?
Maar goed, wat mij betreft ideale motor voor zoonlief om de eerste km motorervaring op te doen (mits hij slaagt natuurlijk!)
Cu
Peter