24 uur masters of endurance

weet er iemand of dit doorgaat of niet. Ik ga reeds 15j naar dit spektakel maar heb opgevangen dat dit nimeer zou doorgaan.

3-4 augustus is de 24 uurs van Spa, die gaat waarschijnlijk niet door omdat Spa de homologatie is kwijt geraakt :( Weg = weekje vakantie

Ik heb vorige woensdag op Francorchamps zelf gehoord van een endurance team dat het niet zou doorgaan

Zonde, mooiste circuit ter wereld

Hoorde ook verhalen dat het te maken zou hebben met de laatste chicane in de Bus Stop. De bandenstapels die midden op de weg stonden. Dat is inderdaad niet erg veilig... :X

Al jaren een van de leukste happenings op een prachtig circuit en dan nu ineens geen licentie meer? Kan het niet zo goed volgen. :?
full

Gaat dit over de 24 uur van luik? (wordt gereden op Spa). Die valt toch in het weekend van 3 en 4 juli?

Want op de website staat er niks over dat het niet door zou gaan. Gaan hier ook al wat jaartjes naar toe. En hadden nu ook al weer een gezellig groepje klaarstaan...

ik heb ook al caravan gehuurd zoals ieder jjaar, is inderdaad het eerste weekend van julie, hoop dat het nog doorgaat want was voor mij en zovele anderen ieder jaar partytime

Volgens organisator R.A.C. junior is de reden van de afgelasting het niet uitvoeren van werken aan het circuit die nodig waren om de homologatie te bekomen. Volgens RAC ging de wedstrijd misschien toch door op een andere plaats op een ander tijdstip. Zo lang de werken niet uitgevoerd worden kan het niet in Franchorchamps. (info van 04/06/04)

Ik heb gelezen op "Diary2004" dat de Bol d'or nu verschoven is van 11 & 12/09 naar 26 & 27 juni.
Weet er iemand hier meer over? Klopt dit?

Gelezen op cybermotard.com:

The 33rd edition of the 24H of Spa, that had to take place July 3 and 4 next, won't take place. Jean Patinet, promoter of the 24H of Liege (Spa-francorchamps) should announce the annulment of the test officially Friday June 4. The reason is simple of it, the circuit is not ratified for the motorcycles, because of the bad clearing on the right part of the circuit, to the level of " the bus stop" before the big straight line of the stands.

Voor 2005 wil men misschien uitwijken naar Duitsland, maar daar hebben we voor dit jaar niets aan. '(

Bij het uitkomen van bus-stop chicane, dus voor de Formule 1 pitsboxen, is het erg gevaarlijk voor motorrijders. Tijdens races voor het Belgisch/Nederlands kampioenschappen wordt daar altijd een chicane v an stapels banden gemaakt. Dat laatste is waarschijnlijk niet acceptabel voor een evenement als de 24 uur.
Het is jammer, maar met die 200 pk kanonnen moeten circuits nu veiliger zijn als een aantal jaren terug.

Er is nog een bocht die gevaarlijk is, bij het kart/SM circuit de rechter bocht. Die is erg hobbelig en de muur aan de linkerkant staat erg dicht op de baan.

Terug
Bovenaan Onderaan