Het tweede TDM 850/900 topic

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kala

MF veteraan
14 mei 2008
4.382
0
Arnhem
Het tweede TDM Topic.

Yamaha%20TDM850%2096%20%201.jpg
Yamaha%20TDM%20900%20abs%2005.jpg



BHRacing
zijkant-re.jpg


kawaidioot
GE1.jpg

full


kawa met z'n meissie ;)
large


Naam: kawaidioot/Gerard
Motor: italiaanse import TDM850 uit 1997.(start-32.000km)
Woonplaats: Zevenhuizen
Niet vies van off-road....
:P

met:
**stuur-risers
**ander stuur
**hoog Ermax-scherm(smoke)
**valbeugel
**Givi-topkoffer
**Garmin voorbereid voor Zumo550
**stebel-herrie

Event. nog te doen:
#carterbescherming
#enduro-stuur
#stalen remleiding
#vario-screen


daim
full


RonaldTDM900
full


botje
full


XRBIKER-R
full


JAMF
Naam: Jeroen
Leeftijd: 34

Motor:

full


TDM 4tx - 1998 Duitse import (2003)
49 k op de teller gekocht met 23 k

Mods

- Gefreesde alu-steps vóór
- LED pinkers
- LED stadslicht
- Xenon
- Intercom (incl. Handsfree bellen, mp3/radio , navigatie via telefoon) (met draadjes)
- Stebel luchthoorn
- Rimstriping

To do
- ruit aanpassen (hoger/lager/spoiler)
- bagarek / duohandgreep renoveren
- andere spiegels
- 12 volt stopcontact - met ontstoring - in de kuip
- Kattenstaart verplaatsen van achterwiel naar spiegel })
- veel rijden :]


VaraVriend
full



Hansss....rijdt nu Tiger1050....

Snarfy
47ba99986eb80c361c72ecb6299391b5


full


Naam: Ard
Leeftijd: 42
Motor: BMW GS
Gekocht: Augustus 2009
Woonplaats: Rotterdam

TeDeuM
TDM_actie.JPG


CBFox
477595625_6_8jpG.jpeg

Naam: Armand
Leeftijd: 37
Motor: TDM900ABS GT bj.2009
Gekocht: 0km nu 8500km
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Modificaties:
- Middenbok
- Osco oiler
- Stebel toeter
- Givi topkoffer

XoReP
large


TDMuts

meik de beik
full


tdemmer
635816849_5_Xunf.jpeg


mods:
- luchtklep afgedopt.
- laser oval titanium uitlaten.
- k&n luchtfilter.
- indien nodig een 3 delige givi kofferset, meestal echter alleen de topkoffer in gebruik.
- Xenon koplamp.
- Suzuki handkappen.
- 12 volt aansluiting voor domdom of iets dergelijks.
- indien gewenst een renthal stuur.
- Pro oiler kettingsmeersysteem.
- Soms m'n verhoogde ruit erop (lees bij veel en vaak snelweg rijden)

willi Alfredo
full

Helaas overleden.

De nieuwe aanwinst:
full


Joris85
P10304361.jpg

Naam: Joris
Leeftijd: 24
Motor: TDM 900 uit 2002
Gekocht februari 2009 44.000 km op de teller, inmiddels 55.000 km


Modificaties:
- Middenbok
- Puig zwart kuipruit (verhoogd) en Yamaha Touringscreen
- Givi Valbeugels
- Handvatverwarming (Hein Gericke)
- Scottoiler
- DL- 650 handkappen
- retro reflectiestickers (zwart, 3M) rondom

Ollie
full


Yamaharrrumpie
DSC01286.jpg


Kala
542398473_5_3B5c.jpeg


713772793_6_F73r_1.jpeg

Naam: Kala
Leeftijd: 25
Motor: TDM 900A uit 2005
Woonplaats: Arnhem

Modificaties:
- GPS (van mij)
- Verder heb ik geen idee...

Wensenlijstje:
- Topkoffer
- Middenbok
- Hyperpro vering (voor en achter)
- Xenon verlichting
- Dubbel setje lampen voor (zodat beiden lampen branden)
- Permanent kettingsmeer dingetje (geen idee hoe dat heet)
- Rijden in nat weer zonder gezeik..

TDMprutser
full

Naam: Piet
Leeftijd: 37 (nog even)
Woonplaats: Monster

Motor: TDM 850 4TX, 1997, rood/zwart

Modificaties:
- Laser Prostocks
- Bjoetiekees, maar alleen als het moet
- Ouwe lullensteun
- Scottoiler
- Zumo 660

Wensenlijstje:
- Een echte toeter, in plaats van die schorre kikker die nu achter de topkuip zit
- Hoger of lager ruitje. Moet nog uitzoeken wat voor mij lekkerder is

motorduiveltje
full



vonketrekker
large

large

Naam: Vonketrekker
Woonplaats: Den Hoorn
Type: TDM 850 uit '99

Modifcaties:
Handkappen
Xenon
Kleinere Knippers
GPS
Kofferset
EC-oiler
Verlengt spatbord

Wishlist:
Oliedruk sensor
Middenbok
Carter beschermer


Naba
full


Naam: Naba
Leeftijd: 32
Motor: TDM 850 4TX uit 2000
Gekocht sept. 2008 met 8400 km op teller :P *D
Woonplaats: Venlo

Modificaties:
- Middenbok

Wensenlijstje:
- Xenon verlichting of - Dubbel setje lampen voor
- Kofferset
- Valbeugel

Proosst
31032009467.jpg


Bogus
full

Naam: Tijmen
Leeftijd: 23
Motor: TDM 850 uit 1997 gekocht met 35000 km.
Woonplaats: Badhoevedorp

Wenslijst: Xenon
Middenbok

b08eef09563d23dda36584df1455c3bc


HansVanNetten
d1b84ca902810117f81eaf5847064cb3


Naam: Hans
Woonplaats: Delft
Motor: TDM 900A van juli 2006. Per 1 aug 2009 op NL kenteken
Per 1 aug 2009 van mij met 1700 km op de teller :}
Aanpassingen: Givi topkoffer~[/quote]

Peku Esu
Afbeelding210.jpg


Andy67
full

TDM 900 uit 2002

Wat er nu extra op zit:
- Middenbok
- Power-commander
- Alarm
- 12volt aansluiting

LeonS
LeonSTDM.JPG

TDM 850 3VD uit 1994

Naam: Leon
Leeftijd: 43
Woonplaats: Hendrik Ido Ambacht

Stoelmans
Mooizwartisnietlelijk004.jpg

TDM 850 1992
Kleur: zwart

- Geslepen nokkenassen met los verstelbare tandwielen.
- Arrias sportzuigers 858 CC moet nog groter
- LSL stuur
- Zelf gemaakte gear selector in het dashboard.
- Dubbellicht met booskijkers.
- Gaas in de zij panelen.
- Corbin zadel.
- Flatslide carburateurs
- Ixill Extreem shorts color black uitlaten.
- Alarmverlichting
- Afgezaagd spatbord achter.
- Osco smeersysteem
- Blauwe klauwen met wave disks voor en cevlar blokken.
- Achter band BT016 maatje groter
- Voor BT021 maar die bevalt niet.
- Achter schokker veranderd incl. veer
- Voor Hagon progressieve veren
- Uitgezaagde ruit ivm turbulentie
- Speciale spiegels voor meer zicht met knippers.

Culater
Burn1.jpg

[omg]http://i2.photobucket.com/albums/y47/Suniquesu/CU0406.jpg~[/img]

Yamaha TDM (model 3VD) Bouwjaar 1992

OMBOUW:
850 motorblok vervangen door 900 blok bij km. stand 92.000
TDM 850 CDI unit vervangen door TRX 850 CDI unit i.v.m. T.P.S.
Injectiesysteem vervangen door Mikuni TDMR Flatslide Carburateurs
K&N losse luchtfilters
OVER Racing RVS Voorbochten
Ixil Euroline Conical Underseat dempers (voor Yamaha R1 met E-keur 8-) )
Motorsteunen gefreesd uit massief Dural aluminium
Frame aangepast en verstevigd en daarna gepoedercoat
15 tands voortandwiel
FZR 1000 17 inch voorwiel
Triumph Sprint ST enkelzijdige swingarm (compleet incl. velg, schokdemper,tandwielopnemer, remklauw etc.)
Subframe achter aangepast voor R1 (model 2001) monoseat, custom made buddyseat
Zijkanten tank glad gemaakt (laswerk)

Banden:
Bridgestone BT014 - 120/70/17 voor en 180/55/17 achter

Accessoires:
Hyperpro voorveren en achterveer
LSL Streetbar stuur incl. Crashball stuurgewichten,
LSL Crashpads.
Ariette "TDM" handvatten
Kleine spiegels
LSL "Racing" Voetsteunen
R1 Blauwe Remklauwen
Moto Master "Flame" remschijven voor
Staal omwikkelde remleidingen voor en achter
Kuipruitje kleiner gemaakt
Eigen gemaakte aluminium kettingbeschermer
Carbon Fiber tankdopcover
Carbon Fiber dashboard paneel
Carbon Fiber FZR1000 voorspatbord (in kleur gespoten)
Hyperbolt Aluminium geanodiseerde bouten in o.a. motorblok, kuip en frame.
Wielen gepoedercoat
TDX logo op radiateurbeschermer gespoten
Racegaas in de luchtopeningen aan de zijkanten van de kuip
LED knippers voor, mini Arrow knippers achter
Super White H4 lampen 100/90 Watt
Booskijkers

Gepolijste onderdelen:
Schetsplaten voetsteunen
Schetsplaat achterrempedaal
achterwiel naaf
Motorsteunen
Bovenste kroonplaat

Alle typeaanduidingen, merknamen etc. zijn gespoten
(behalve de stemvorken op tank dat is een originele Yamaha accessoire)

Vermogen:
ca. 100 PK. (92 pk gemeten aan het achterwiel)
ca. 110 Nm. (103 Nm. gemeten aan het achterwiel)

Prevaes
tdm.JPG

TDM 850
Bouwjaar: 1997
Kilometers: 38.000
Opties: bagster tanktas, Renthal crossstuur, GIVI kofferrek, verhoogd zadel.
De groeten,
Prevaes Luc, Lanaken (B)

Type>>R
704861184_6_V4Gm.jpeg


704861189_6_W5ua.jpeg


748604976_6_Dpxy.jpeg


Sylvan08
full

full


ondertussen erop:
- pro-oiler
- hot grips
- shad topkoffer rekkie

3LDré
full


Nomiis
full

full


TDM 900 uit 2003
KM stand: 37000
Accesoires:
- MRA vario screen
- Handkappen
- Osco - oiler
- Garmin zumo 550
- 5cm loos zwart plastic afgezaagd onder de nummerplaat
- LSL stuur: streetbar high titanium anodised (85 cm)
- LSL Risers 35 mm (en een bietje naor vore)
- LSL crash ball stuurgewichtjes
- Handvatverwarming daytona hotgrips
- MIVV GP carbon dempertjes

wensen:
- Dubbel Xenon

Wiper
full

Motor: TDM 850 3VD uit 1993 rood
25000 km.

Naam: Wiper
Leeftijd: 43
Woonplaats: Hoorn

Mods:
- Dynokit
- K&N filter
- 2 brandende koplampen.

Wishlist:
- Koffer achterop.
- Ander ruitje.


- Deel 1

In deel 1!
- Scottoiler monteren van Joris85!

In deel 2!
- Oliewissel van een 850.
- Dropveter in de band
- Als je nieuwe bekleding op je zitting wilt
- Hoe je een Stebel Nautilus monteert
 
Laatst bewerkt:
ZO!
Ben ik een keer degene die als eerste post ;)

Ik zou het leuk vinden om van de volgende leden nog een leuke (motor)foto erbij te hebben:
- JAMF
- TDMuts
- TDemmer
 
Even weer het lijstje ophalen!
18-7 Rondje Utrecht en eten!

1. Bogus (kan)
2. Varavriend (kan) (Koprijder 1)
3. Willie Alfredo (kan)
4. Vonketrekker (kan ovb) (Achterrijder)
5. Ollie (kan)
6. Snarfy (kan!)
7. Kala (kan)
8. TDMprutser (kan) (Koprijder 2)
9. JAMF (kan)
10. Bijrijdster JAMF (kan)
11. Motorduiveltje (kan)
12. TDMuts (kan)

En wat betreft het restaurant:
Restaurant d'Arthuizen.

Bij deze gereserveerd voor 13 personen op 18-7.
Staat op mijn naam gereserveerd. En we kunnen gebruik maken van de kaart.
Iedereen rekent apart af!
 
ZO!
Ben ik een keer degene die als eerste post ;)

Ik zou het leuk vinden om van de volgende leden nog een leuke (motor)foto erbij te hebben:
- TDemmer

Ik zal even een up to date foto moeten maken, maar daar gaat aan gewerkt worden.
 
KALA schreef:

TPS is Throttle Positioning system. Oftewel de gasklepsensor. Doet precies wattie zegt dattie doet ...

--------------------------------------------------------------
Volgens mij is het een Sensor. Maar weet nu nog niet wat ie sensort en dus doet... ;)
Weet ook niet wat er gebeurt als ie het niet doet.
Wie weet het wel??
 
KALA schreef:

TPS is Throttle Positioning system. Oftewel de gasklepsensor. Doet precies wattie zegt dattie doet ...

--------------------------------------------------------------
Volgens mij is het een Sensor. Maar weet nu nog niet wat ie sensort en dus doet... ;)
Weet ook niet wat er gebeurt als ie het niet doet.
Wie weet het wel??

The TPS does just what its name implies; it provides input to the engine management computer regarding the position of the throttle. How the computer processes that data depends on other prevailing conditions: engine speed, load, vehicle speed, engine and ambient temperatures, and so on. This information from the TPS is especially critical for proper startup and idle, as well as smooth throttle response.

Ow en uit ervaring, als van nu op dit ogenblik, weet ik dat wanneer hij verkeerd staat dat hij minder lekker loopt. Kijken of hij goed staat en eventueel goed zetten is voor de 850 een fluitje van een cent
 
Laatst bewerkt:
KALA schreef:

TPS is Throttle Positioning system. Oftewel de gasklepsensor. Doet precies wattie zegt dattie doet ...

--------------------------------------------------------------
Volgens mij is het een Sensor. Maar weet nu nog niet wat ie sensort en dus doet... ;)
Weet ook niet wat er gebeurt als ie het niet doet.
Wie weet het wel??
Ja idd, sensor. Mijn excuse.
Maar zou goed kunnen dat die alleen op de 900 vervangen is.

Wie zoekt, zal vinden:
Gasklepsensoren zijn verbonden met de gasklepas en meten de openingshoek van de gasklep. Vanuit deze waarde berekent de motorelektronica de hoeveelheid te injecteren brandstof, afhankelijk van overige factoren.

Weliswaar voor de FJR, Maar mss haal je er wat info uit: Klik!
 
Laatst bewerkt:
Hallo Allemaal,

Ik ben nu al een tijdje dit forum aan het volgen, aangezien ik het idee heb zelf een TDM aan te schaffen. Voor komende zaterdag een afspraak bij Mamola in Laren voor een testrit: http://www.mamola.nl/?page=occasion_show&html=0&motor=359&sort=&fotoTonen=1&asc=

Is er toevallig iemand die de historie van deze fiets kent, of goede / slechte ervaringen met deze dealer? Ik heb nagevraagd, maar ze hebben deze zelf ingekocht, dus geen inruil en dus ook niets van bekend bij hun.

Denken jullie dat het verstandig is om hem nog te laten keuren op eventuele gebreken als hij mij bevalt?

Groeten, Hans


Ik ken Marius van Mamola (MArius MOtoren LAren) al een jaar of 15. Heb ik mijn tdm in onderhoud. Is absoluut een betrouwbare zaak. Eigenaar Marius is erg goeie monteur, pietje precies en beetje van het oude stempel alhoewel ie nog niet zo oud is.
Helaas sleutelt ie zelf niet meer zoveel maar heeft een paar jonge jongens rondlopen die hun werk vast ook heel goed doen maar toch even net wat minder feeling hebben.... (kan natuurlijk ook zijn dat ze mij een ouwe zeikerd vinden ;) )

Hij doet wel het een en ander met importfietsen uit duitsland en italie(?) maar volgens mij alleen met hele nette en weinig gebruikte. Doet veel met bmw.

Ik zou er blindelings een motor kopen ware het niet dat hij helaas niet de goedkoopste is... Ben ook heel benieuwd of er onderhandelingsruimte op de tdm zit...

doe m de groeten,

Michel


nb niet zeggen dat ik m duur vindt, moet ik de volgende keer nog meer betalen ;)
 
Ow...? :?

En waarom lijkt jou dat een mooie job voor mij... :P
Heel simpel... Wat Vonketrekker al zei in t vorige topic, en vanwege het feit dat jij een van degenen bent die dit topic weer leven ingeblazen heeft ;)

Zag trouwens dat er over mij nog geen info in de startpost staat. Logisch ook, had ik nog niet doorgegeven O-)
Bij deze dus even mijn lijstje:

Naam: Piet
Leeftijd: 37 (nog even)
Woonplaats: Monster

Motor: TDM 850 4TX, 1997, rood/zwart

Modificaties:
- Laser Prostocks
- Bjoetiekees, maar alleen als het moet
- Ouwe lullensteun
- Scottoiler
- Zumo 660

Wensenlijstje:
- Een echte toeter, in plaats van die schorre kikker die nu achter de topkuip zit ;)
- Hoger of lager ruitje. Moet nog uitzoeken wat voor mij lekkerder is
 
@ Piet, daar zit ik ook over na te denken een hoger of lager ruitje. Mijn tdm is uit hetzelfde bouwjaar als de jouwe :). Met mijn lengte (1.87) heb ik al snel last van een turbulentie stroom op mn keel en bovenste deel van mn borst. Ik hoorde dat andere spiegels ook veel oplossen. Iemand mischien tips?
 
Zag trouwens dat er over mij nog geen info in de startpost staat. Logisch ook, had ik nog niet doorgegeven O-)
Bij deze dus even mijn lijstje:

Naam: Piet
Leeftijd: 37 (nog even)
Woonplaats: Monster

Motor: TDM 850 4TX, 1997, rood/zwart


:W móge Piet...
...deeltje 2 alweer.....met dat handjevol TDM'ers.... :P 'tgagoe

Ik rij de laatste maanden dagelijks ri. Monster (haagweg)
...maar nu ff nie... 8-)
...lang weekend..... *O*
 
Heel simpel... Wat Vonketrekker al zei in t vorige topic, en vanwege het feit dat jij een van degenen bent die dit topic weer leven ingeblazen heeft ;)

Zag trouwens dat er over mij nog geen info in de startpost staat. Logisch ook, had ik nog niet doorgegeven O-)
Bij deze dus even mijn lijstje:

Naam: Piet
Leeftijd: 37 (nog even)
Woonplaats: Monster

Motor: TDM 850 4TX, 1997, rood/zwart

Modificaties:
- Laser Prostocks
- Bjoetiekees, maar alleen als het moet
- Ouwe lullensteun
- Scottoiler
- Zumo 660

Wensenlijstje:
- Een echte toeter, in plaats van die schorre kikker die nu achter de topkuip zit ;)
- Hoger of lager ruitje. Moet nog uitzoeken wat voor mij lekkerder is

:j

Is aangepast!
 
Dang! Net een belletje gekregen van de dealer. Bij het kleppen stellen moest het kleppendeksel eraf (duh) maar nou bleek dat de rubbers daarvan en andere rubbers helemaal verteerd waren en dus niet terug plaats baar waren. Ik heb de motor pas een maand of 4 maar de motor is 12 jaar oud en ik denk dat dit de eerste keer is dat het blok zo open lag. Nou komt het vervelendste, de rubbers zijn besteld maar ik moet dus tot dinsdag/woensdag wachten tot de rubbers binnen zijn en ik de motor op kan halen. *boehoehoe*
 
Dang! Net een belletje gekregen van de dealer. Bij het kleppen stellen moest het kleppendeksel eraf (duh) maar nou bleek dat de rubbers daarvan en andere rubbers helemaal verteerd waren en dus niet terug plaats baar waren. Ik heb de motor pas een maand of 4 maar de motor is 12 jaar oud en ik denk dat dit de eerste keer is dat het blok zo open lag. Nou komt het vervelendste, de rubbers zijn besteld maar ik moet dus tot dinsdag/woensdag wachten tot de rubbers binnen zijn en ik de motor op kan halen. *boehoehoe*
Was wel een beetje te verwachten... Was bij mijn vorige TDM ook zo. Helaas hebben ze toen bij MotorCentrum West de nokkenasketting niet goed terug gezet, en draaide de hele boel in de soep...
 
Was wel een beetje te verwachten... Was bij mijn vorige TDM ook zo. Helaas hebben ze toen bij MotorCentrum West de nokkenasketting niet goed terug gezet, en draaide de hele boel in de soep...

Schade vergoed gekregen of is het een groot tranendal geworden?
 
Schade vergoed gekregen of is het een groot tranendal geworden?
Van allebei een beetje. Heb een andere TDM gekregen, maar moest daarvoor wel bijbetalen. Nieuwe TDM was jaartje ouder, maar iets minder kilometers. Heb het maar geaccepteerd omdat ik van het gezeik af wilde zijn, maar mij zien ze daar niet meer!
 
ZO!
Ben ik een keer degene die als eerste post ;)

Ik zou het leuk vinden om van de volgende leden nog een leuke (motor)foto erbij te hebben:
- JAMF
- TDMuts
- TDemmer


Nick: JAMF
Naam: Jeroen
Leeftijd: 34

Motor:

full


TDM 4tx - 1998 Duitse import (2003)
49 k op de teller gekocht met 23 k

Mods

- Gefreesde alu-steps vóór
- LED pinkers
- LED stadslicht
- Xenon
- Intercom (incl. Handsfree bellen, mp3/radio , navigatie via telefoon) (met draadjes)
- Stebel luchthoorn
- Rimstriping

To do
- ruit aanpassen (hoger/lager/spoiler)
- bagarek / duohandgreep renoveren
- andere spiegels
- 12 volt stopcontact - met ontstoring - in de kuip
- Kattenstaart verplaatsen van achterwiel naar spiegel })
- veel rijden :]
 
Ik zou er blindelings een motor kopen ware het niet dat hij helaas niet de goedkoopste is... Ben ook heel benieuwd of er onderhandelingsruimte op de tdm zit...

doe m de groeten,

Michel

Bedankt voor de reactie Meik, nu ga ik in ieder geval met een (nog beter) goed gevoel die kant op.

Wel spannend, het wordt mijn eerste motor en eigenlijk de eerste keer dat ik echt serieus ga kijken en proberen. Hopelijk rijdt het goed en heeft vriendin ook voldoende ruimte achterop, die heeft namelijk nog nooit achterop een TDM gezeten....
 
Bedankt voor de reactie Meik, nu ga ik in ieder geval met een (nog beter) goed gevoel die kant op.

Wel spannend, het wordt mijn eerste motor en eigenlijk de eerste keer dat ik echt serieus ga kijken en proberen. Hopelijk rijdt het goed en heeft vriendin ook voldoende ruimte achterop, die heeft namelijk nog nooit achterop een TDM gezeten....
Ik heb al verschillende malen tijdens ritten mensen achterop gehad, en nog nooit iemand horen klagen. Heb zelfs wel eens achterop mijn eigen motor gezeten... Zit prima, maar ik zit toch liever voorop!
 
Hoi Kala,
Kan mijn gegevens ook anpassen:

Naam: Armand
Leeftijd: 37
Motor: TDM900ABS GT bj.2009
Gekocht: 0km nu 8500km
Woonplaats: Krimpen aan den IJssel

Modificaties:
- Middenbok
- Osco oiler
- Stebel toeter
- Givi topkoffer
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan