motor kiezen

Cardo

Die hard MF'er
21 jul 2009
556
0
Papendrecht
goeie dag allemaal,

Ik ben bezig met lessen en hoop eind september oktober te mogen afrijden maar nou ben ik opzoek naar een mooie tour/sport motor waar ik wel lekker mee kan touren maar ook sportief eruitzie(ben van plan om me vriendin achterom te nemen)
Maar nou weet ik niet wat een goeie keuze is het budget is 3000-4000 euro
Naked bike vindt ik mooi bv honda hornet of suzuki bandit maar wat zijn nog meer mooie en goeie motors?
 
mooi is een kwestie van smaak en over goed verschillen de meningen ook wel ;)

Heb al in motorzaken rondgekeken? Er is zoveel moois :9~
 
Laatst bewerkt:
Lekker droog die ene zin.. Tis vast een typefoutje :+

OT: en anders even het internet afzoeken naar modelletjes, als je dan eentje gevonden hebt die je leuk lijkt ergens opzoeken en wellicht een testritje maken :) Nadat je je rijbewijs hebt dan..
 
Laatst bewerkt:
mooi is een kwestie van smaak en over goed verschillen de meningen ook wel ;)

Heb al in motorzaken rondgekeken? Er is zoveel moois :9~~

jah ben toevallig wel paar keer bij motor shop wezen kijken en op internet gezocht maar kan niet kiezen dag misschien hebben jullie tips :)

bv zo suzuki GSX750F is dat nog beetje goeie tour motor? een maatje kwam er mee aanzetten maar heb er geen ervaring mee
 
Laatst bewerkt:
ik snap die mensen nooit die hier gaan vragen welke motor ze moeten kopen...

dat kan je toch gewoon zelf beslissen? ga lekker rondneuzen op motortrader ofzo, kijk wat je mooi vind.. dan waar ie staat en ga dan lekker proefzitten/rijden...
 
Suzuki SV650 misschien?

Zijn er in 2 uitvoeringen. Sport en naked
Sport is met topkuip en naked is uiteraard een naked bike

Zijn er zat te vinden in die prijsklasse. Ook dealer motoren
 
jah ben toevallig wel paar keer bij motor shop wezen kijken en op internet gezocht maar kan niet kiezen dag misschien hebben jullie tips :)
Zoek eens op bijvoorbeeld www.motortrader.nl naar motoren binnen jouw budget en kijk wat je mooi vind en wat niet. Als je een aardig rijtje hebt kan je wat gerichter gaan zoeken.
 
Met 6 minuten op het forum rondgekeken te hebben zal je niet snel een keuze kunnen maken :)

touren + sportieve looks (en voor een beginner);

- Sporttourmotoren; yamaha fazer 600, Suzuki bandit 650s of sv600s, kawasaki versys, Aprilla Shiver, honda cbf 600

- Naked; ducati monster, honda cb500, suzuki bandit, aprilla tuono, yamaha fz

Veel ook op 25kw te krijgen, mocht je dat nodig hebben.

Kijk ook eens in de verkoopsectie rond!!!
Meer je best doen! :(
 
Met 6 minuten op het forum rondgekeken te hebben zal je niet snel een keuze kunnen maken :)

touren + sportieve looks (en voor een beginner);

- Sporttourmotoren; yamaha fazer 600, Suzuki bandit 650s of sv600s, kawasaki versys, Aprilla Shiver, honda cbf 600

- Naked; ducati monster, honda cb500, suzuki bandit, aprilla tuono, yamaha fz

Veel ook op 25kw te krijgen, mocht je dat nodig hebben.

Kijk ook eens in de verkoopsectie rond!!!
Meer je best doen! :(

ondaks dat ik pas 6 min geregistreert ben ben ik al aant zoeken;)
 
ik snap die mensen nooit die hier gaan vragen welke motor ze moeten kopen...

dat kan je toch gewoon zelf beslissen? ga lekker rondneuzen op motortrader ofzo, kijk wat je mooi vind.. dan waar ie staat en ga dan lekker proefzitten/rijden...

Er zijn nu eenmaal mensen voor wie motorrijden NIEUW is, en die het kaf van het koren niet kunnen scheiden.
Je kan je suf zoeken & lezen op het internet en dan weet je nog niets.

Waar dan beter om je te orienteren dan op een ervarings gericht forum.

Ja de vraag is al duizend keer egsteld, en ze is al duizend en een keer beantwoord.
En toch komt de vraag steeds opnieuw terug.
Das teken dat er behoeft is aan simpele een eenduidige antwoorden.

Met antwoorden op het klassieke vraag en antwoord spelletje wie, hoeveel, waarvoor waarom etc .. gaat de TS tenmisnte al een beetje meer georienteerd zijn, en kan ie dan gerichter zoeken ..
 
Ik vind dat hij als nieuwtje minimaal één van de volgende zaken moet doen:
1. Een bijdehandte reactie geven op zijn spelfout
2. Een foto van zijn vriendin posten ;)

Allebei mag natuurlijk ook :+

Ontopic for the sake of it:
Heb zelf een Hornet 600 en bevalt prima. De keren dat ik mijn vriendin achterom neem bevallen haar ook prima, al geeft ze soms aan dat het wat minder comfortabel is :+
 
Bij motor&tourisme hadden ze laatst een hele leuke bijlage. Hoe begin je met motorrijden. Hier stonden bijvoorbeeld ook de motorconfiguraties uitgelegd met hun specifieke kenmerken en ook een uitleg van de soorten motorfietsen.

Als je ze mailt dan willen ze tegen vergoeding dit blad vast wel naar je toezenden. http://www.motoren-toerisme.be/info.asp

Ik heb mijn exemplaar al weggegeven.
 
De Bandit is een érg goede startersfiets. Ook daarvan heb je overigens een naked (N) versie!
Ik heb er twee jaar op gereden toen ik mijn rijbewijs had gehaald. ERG veel op en van geleerd. Bovendien zittie ook confortabel achterop. ;) :Y

Zoals je weet is het een 4-cillinder. Dat maakt em vergevingsgezind. Je kunt nog eens een foutje maken. Ook het sturen op deze fiets is echt super. Ik heb de sport (S) versie gehad. Daar kon je prima op toeren en ook stevig op gasgeven.

Al met al vind ik het een echte aanrader. Voor het budget wat je hebt, kom je een héél eind!!

Mocht je daadwerkelijk een Bandit gaan kopen, let dan wel even op de aansluiting midden in de uitlaat. Waar de 4 buizen overgaan naar de uitlaat, bij de jiffy. Dat is een zwakke plek van de Bandit. Alles is namelijk van rvs, behalve dat stukje.
Verder een mega-betrouwbare fiets!!
 
Ik wil mijn vriendin ook wel eens achterom nemen, moet ik dan ook gelijk een motor kopen? :?
 
Ik wil mijn vriendin ook wel eens achterom nemen, moet ik dan ook gelijk een motor kopen? :?

Nee ... 2 losse wielen zijn genoeg
full
 
Heb zelf naar de suzuki bandit en honda hornet gekeken maar nou kwam een collega met de suzuki gsx 750 F om de hoek ook wel erg mooi , is dat goeie tour motor?( is die zit houding ook niet vervelend als je gaat touren?) en weet dat ik niet zoveel weet en ben echt op internet aant kijken maar denk vraag is aan jullie wat jullie ervaringen zijn





p.s : het was idd een typfoutje;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan