Cbr 893t

fastbastard

Die hard MF'er
3 apr 2005
283
0
Omg Alkmaar
Hallo,

Ik wil mijn fiets hier ook even kwijt, ook al heeft hij nog een vollekuip vind ik toch dat hij hier hoort.

Hier begon het mee dyna 2000, dynojetkit en een sport uitlaat, want ik vond de fiets saai. had een Tl1000 hiervoor en die wheeliede al bij 2000toeren.
13095.jpg


Was nog niet wat me bang maakte dus verdere ingreep was nodig
Ik heb al eerder turbos op suzuki swiftjes gebouwd dus waarom niet op de cbr.

links de turbo die ik ga gebruiken, rechts een impreza turbo

13218.jpg



Plenum had ik laten maken door een oudeklasgenoot van me Niels vd hurk.

Zo zie je de turbo en plenum/chargecooler, even passen.

13091.jpg
 
Laatst bewerkt:
Wat een joepert zeg! Tering!
Laat maar komen die pics

Leuke wagens die swift gtitjes! ach die goeie ouwe tijd.....
 
De motor rijdt al, dus misschien klinkt t allemaal erg makkelijk maar geloof me ik heb af en toe gevloekt dat t tegen zat.

Olie drain gemaakt zodat de olie het blok ingezogen wordt.
13331.jpg

13459.jpg

13723.jpg

resultaat
13725.jpg


compressie is niet echt heel hoog van de sc28 fireblade (11:1) maar toch,
14514.jpg
compressie gaat met deze pakking naar 8.5:1 gewoon veilig.

hopa blok eruit.
15248.jpg
en koppen snellen
15266.jpg
ik ben een chaot dat zie je wel aan de puinhoop rondom het blok. ahumm...

radiateur paste niet meer omdat ik een externe wastegate heb... dus nieuwe radiateurtjes met meer koelcapaciteit gemonteerd.
De kuip moest er weer op kunnen dus goed uitmeten.
15008.jpg

15007.jpg

15006.jpg


kuip pasmaken
14544.jpg

14689.jpg



Hks Filter erop
13728.jpg


Lambda en afr meter
13430.jpg

13429.jpg




Ik wil Marco vd Velde nog bedanken voor de tips die hij gegeven heeft. En Niels vd Hurk voor het maken van de plenum, en m'n ouwe voor het nodige draai en frees werk.

Ik heb nog geen vermogens uitdraai, dat komt nog. Hij heeft toch erg veel power dat de koppeling het laat afweten.. dus wacht ik op een paar spulletjes om de koppeling te versterken.
 
Laatst bewerkt:
En ff 'n non-turbo vraag tussendoor: Jarno , waar heb je die carbon framestickers vandaan als ik vragen mag?
Groet , Fred.
 
ik zal wel even een filmpje posten.


Hier reed ik hem voor het eerst.. even rustig aan gedaan. overlast in de straat te voorkomen.

Er komt nog wel een ander filmpje, moet deze alleen nog even maken. moet t wel mooi weer worden



full
 
Leuk dat je er een topic voor hebt geopend :). Mooi werk :}.
Gelijk maar een reeks vragen: Wat is het type turbo, wanneer word het beest wakker en hoeveel druk draai je?
 
Laatst bewerkt:
Leuk dat je er een topic voor hebt geopend :). Mooi werk :}.
Gelijk maar een reeks vragen: Wat is het type turbo, wanneer word het beest wakker en hoeveel druk draai je?

type turbo t04e
wordt pas laat wakker +/- 5500toeren
draai nu 8psi, en de koppeling slipt. Als het verholpen is, gaat t naar 14.5psi
 
Nee , maatje van me heeft zo'n ding en heeft 'm 'n beeeetje plat gelegd ........... krasje hier en daar , zal ik maar zeggen. 8-)
Ik zal eens even kijken bij die zaak , dank.
Groet , Fred.
 
Nee , maatje van me heeft zo'n ding en heeft 'm 'n beeeetje plat gelegd ........... krasje hier en daar , zal ik maar zeggen. 8-)
Ik zal eens even kijken bij die zaak , dank.
Groet , Fred.

O ik wou al zeggen..

Het zal moeilijk worden om die frame beschermers tevinden... ik kom ze iig nergens tegen. mischien kan je het zelf maken
 
Hey mooi fiets hoor!

Ik had ff een vraagje over je koppakking en de olieafvoer van je turbo, ik heb ook plannen met mijn blade en waarom het wiel overnieuw uitvinden ;).

Is dat een dikkere koppakking die je hebt laten maken bij cosmetic of hebben ze die gewoon standaard in verschillende diktes?

Als ik het goed zie heb je een aansluitpunt gemaakt op je olieaanzuigfilter, ga je dan met een leiding vanaf zijkant carter naar het aanzuigfilter?
En sluit het systeem ook nog op de een of andere manier af zodat de olie niet terug kan lopen?
 
Het duurde even maar ik heb m'n koppeling veertjes binnen.
16637.jpg


Vanmiddag maar even monteren. Ben ook een andere uitlaat aan het fabriceren wat minder herrie maakt, voor dagelijks gebruik. fotos komen nog.
 
Terug
Bovenaan Onderaan