Hét pechverhaal van 2009

Dix

Die hard MF'er
1 apr 2006
633
0
Nijmegen

EDIT: Nu inclusief semi schokkende foto's. Zie pag. 6/7


Goedemorgen mede MFers,

Na vier lange en pijnlijke dagen ben ik eindelijk weer thuis uit t ziekenhuis hier in Nijmegen. Ik zal fe vertellen wat dr gebeurd is. Voor mij is het absoluut het grootste pechverhaal van 2009 (tot nu toe.) :N

Afgelopen zondag was ik bezig met mijn mooie Suzuki GS500e. Ik was even wat kleine dingen aan t doen zoals de banden op pompen, poetsen, ketting schoonmaken en wat andere dingen. Ik wou mijn motor op en top in orde hebben omdat ik de dag erna (maandag de 20e) op AVD zou mogen. EINDELIJK zou ik op mogen, na bijna drie maanden te hebben gewacht was bijna het moment daar.. Ik droom al jaren om motor te rijden, al helemaal de afgelopen tijd. :9~
Ik was een hele tijd bezig geweest met het ombouwen van mijn motor ( zie Pimp My Bike; Soes GS500 ) en de motor was klaar, net mn nieuwe helm binnen en mn pak hing klaar in de garage. :}

Op de bewuste zondag was ik dus bezig met wat kleine dingen en onder andere het cleanen van mn ketting. De ketting was erg smerig en dr zat veel rotzooi tussen zoals vet, zand en ijzerdeeltjes van t lassen.
Ik hoorde via een kennis dat je de ketting goed en snel schoon kreeg met diesel. Dus ik aan de gang met een kwast en diesel en al snel was de ketting zo goed als nieuw.
Vervolgens startte ik de motor omdat ik even een rondje wou rijden op t plein van onze garage. De motor stond heerlijk te pruttelen op de bok en ik stond weg te dromen bij de gedachte dat ik morgen (lees afgelopen maandag) op kon en woensdag (lees gisteren) EINDELIJK kon gaan rijden. :]
De motor liep mooi stationair op de bok en ik zag dat mn been, de vloer en de velg nat waren van de diesel die nog op de ketting zat. Dus ik dacht slim te zijn om even een doek tegen de ketting te houden om de diesel er af te halen. Ik zette de motor in zn 1 en hij liep heerlijk rustig en t achterwiel draaide mooi mee. Dus ik de doek beetje om mijn hand gedaan en met t puntje vd doek maakte ik de ketting schoon.
Je ziet hm waarschijnlijk al aankomen.. : Voor dat ik t door had kwam een stukje van de doek tussen de ketting en het tandwiel en ook mijn hand werd dus richting het tandwiel getrokken.
KRAK KRKKKKAKK hoorde ik hard op t moment dat mijn hand tussen de ketting en tandwiel kwam. Mijn duim en een deel van mn hand maakte letterlijk een rondje tandwiel.
Toen ik naar mn duim keek zag ik mijn duim recht staan en het bovenste kootje schuin hangen. Mijn hand was direct door en door rood rood van t bloed en ik zag het bot zitten en mijn pezen hangen.
Ik schrok me wezenloos en ik riep direct mijn pa. Wij als een gek in de auto en scheurde naar t ziekenhuis (voor de Nijmegenaren; St. Maartenskliniek.)

Daar aan gekomen natuurlijk naar de eerste hulp en daar werden we snel geholpen. Ik zag lijk bleek en zweette als een otter. Na wat verdovingen was kon ik na twee uurtjes geopereerd worden. Het was zondag en alle doktoren moesten speciaal voor mij stoppen met t kijken van Studio Sport en naar de St. Maartenskliniek komenfs.
De operatie zou drie kwartier duren maar t duurde een dikke drie uur. Mijn duim gewricht was totaal verbrijzeld en een stukje in mijn hand moest gehecht worden.
Het schijnt zelfs dat ik gevraagd heb of ze niet iets konden fixen zodat ik toc op zou kunnen gaan _O-

Nu is t donderdag en ik ben thuis. Ik heb soms veel pijn maar hoe raar t ook klinkt, ik baal denk ik t meeste van mn rijbewijs; wacht je zo gruwelijk lang en dan krijg je (DE DAG ERVOOR) zoiets.. |(
Ik zal mn duim wel kunnen bewegen in de toekomst maar mn topje waarschijnlijk niet meer maar motorrijden kan wel volgens de arts *D
Ik krijg t examengeld terug vh CBR en dat is natuurlijk mooi maarja ik baal als een stekker :N ..



Is er iemand die mijn pechverhaal kan overtreffen :+ ? Ik nodig je uit om jo :+ uw verhaal hier te vertelen en misschien word jij (of ik ;) ) pechvogel van 2009...





PS, bespaar me aub de reacties met dat ik t anders had moeten doen dat snap ik natuurlijk nu ook wel. Zoals de doktor me zei; ooit gehoord van een slim of uitgedacht ongeluk :+ ?
 
Laatst bewerkt:
Fuck man, pijnlijk!

Soortgelijk verhaal heb ik meerdere keren gehoord dus laat het iig een les voor de medeforummers zijn dit niet te doen. Succes met je verdere herstel.
 
zooo geak! dat is goed klote dan! kan me voorstellen dat je baalt! lijkt me erg kut!
maar motorrijden? hoop dat je snel revalideert en je de lessen/examen weer snel kunt hervatten.

ja, ik zeg het toch: beetje uhm... stom ofniet dan! je bent iig niet de enige op mf!
 
Jezus wat een pech, en tevens veel geluk, had veel erger af kunnen lopen. Succes met de revalidatie, en op het uitgestelde examen.

En ja dat had je inderdaad nooiten moeten doen (sorry ik roep het toch even), en als je het helemaal niet kan laten dan met iets wat je los kan laten (kwast). Een motorketting hoeft ook niet te glimmen.

Welk tandwiel was eigenlijk de schuldige?
 
We hebben vaker van dit soort verhalen hier voorbij zien komen. Je bent niet de eerste, en waarschijnlijk ook niet de laatste. :N

Het is gebeurt, laat het ook een les zijn voor de anderen die dit lezen, en zo hun ketting onderhouden.

Gewoon motor op de bok/paddockstand en aan je band draaien.

Desalnietteplus, heel erg klote voor je. Komt het weer helemaal goed volgens je arts(en)?
 
ik heb soms al dat de doek vast komt tussen de ketting als ik met de hand het achterwiel ronddraai.....

mijn mislukte vakantie is dan gelukkig alleen financieel, lichamelijk heb ik niets (behalve stress :P ) dus van mij mag je je zelfbedachte titel houden ;)

sterkte!
 
Ach ja shit happens. En neem maar van mij aan dat je niet de eerste bent en ook zeker niet de laatste die dit overkomt.

Succes met je herstel en met het opnieuw opgaan voor je AVD.
 
:X Pics or it didn't happen :+
Heb je foto's? Wel even laten zien... wie was het hier nog meer.. ik geloof 'Ohjajoh' met zn hand ook tussen ketting en tandwiel en inclusief foto's meen ik...
 
Slim of uitgedacht ongeluk _O-

't is wel klote.. heb het handmatig wel eens gehad dat ik terug draaide en met mijn hand tegen de tandwielen aankwam... dat voelde al :X


Succes maar ik denk dat er nog lulligere pechverhalen komen... MF kennende 8-)
 
Sterkte er mee! Het zal wel even duren voordat het voldoende hersteld is.
In dit soort gevallen is het verstandiger om niet op eigen gelegenheid naar het ziekenhuis te gaan maar te wachten op de ambu.
 
je bent niet de enige pech vogel paar weken geleden flandria record 4 gekregen ik dol gelukkig :Y blokje er uitgehaald moesten paar tandwielen en veren vervangen worden die avond alles bestelt 2 weken daarna examen waren gedaan ( geslaagd O-) ) ik rustig met vrienden naar het skatepark om wat te skateboarden na 15 min krijg ik berichtje van men pa flandria is klaar ik : " ok ik kom af " maar eerst nog een laatste truckje doen... nja twas rap gebeurt "krrk" ik krijg zo een stekende pijn in men pols kijk iknaar men pols en stond die zo scheef als kweet niet wat gauw 100 gebeld want men hand begon blauw te zien :o in het ziekenhuis geopereerd kreeg ik een metalen plaatje met 6 vijzen in men arm moet nu nog 11 dagen in gips dan zo gauw mogelijk revalideren en flandria afstellen en ketting wassen :X succes met je herstel tis lastig hé maar 1 hand kunne gebruike :(
 
Ai kerel, zuur man!!
Was een pijnlijke les voor je, maar volgende keer denk je wel 10x na bij zo'n "handigheidje".

Sterkte en succes ermee, hoop dat je snel echt mag opstappen!

Nu moet je je ketting nog bloedvrij maken ook :+ Is toch "goed" afgelopen, dan moet een grapje kunnen...
 
Laatst bewerkt:
Hey man echt kut voor je, ik ben diegene stapvoet op plas water was uitgegleden maar dit is toch erger veel sterkte man
 
De motor liep mooi stationair op de bok en ik zag dat mn been, de vloer en de velg nat waren van de diesel die nog op de ketting zat.
bij dit stukje kreeg ik al de rillingen...ik voelde 'm gewoon aankomen :O

heel veel beterschap, ennuh, weer wat geleerd he ;) :+
 
Tja... niet echt slim.. toen ik begno te lezen over die doek en een draaiende ketting kreeg ik het al benauwd. Wel heel veel succes met herstel uiteraard.
 
je bent niet de enige pech vogel paar weken geleden flandria record 4 gekregen ik dol gelukkig :Y blokje er uitgehaald moesten paar tandwielen en veren vervangen worden die avond alles bestelt 2 weken daarna examen waren gedaan ( geslaagd O-) ) ik rustig met vrienden naar het skatepark om wat te skateboarden na 15 min krijg ik berichtje van men pa flandria is klaar ik : " ok ik kom af " maar eerst nog een laatste truckje doen... nja twas rap gebeurt "krrk" ik krijg zo een stekende pijn in men pols kijk iknaar men pols en stond die zo scheef als kweet niet wat gauw 100 gebeld want men hand begon blauw te zien :o in het ziekenhuis geopereerd kreeg ik een metalen plaatje met 6 vijzen in men arm moet nu nog 11 dagen in gips dan zo gauw mogelijk revalideren en flandria afstellen en ketting wassen :X succes met je herstel tis lastig hé maar 1 hand kunne gebruike :(
Ewattes? In ABN kunnen wij neerlanders het wellicht ook verstaan :X :9
 
Dit kan inderdaad in het rijtje met grootste pechvogels.
Succes met het herstel en ja tuurlijk is het logisch dat je alleen maar aan je rijbewijs kan denken op zo een moment. Zou ik ook gedaan hebben.
 
Terug
Bovenaan Onderaan