Ducati aankoop tips

emporionelis

MF'er
11 aug 2009
34
0
Eindhoven
Heren,

Ik sta op het punt mijn motorrijbewijs te halen en zou graag op een DUC mijn motor carriere willen voort zetten. :]
Omdat ik zelf geen bal verstand van motors heb, maar wel een petrol head ben (auto's).
Vraag ik jullie advies in het kopen van een Ducati.
Ik heb wel redelijk verstand van techniek, maar weet niet waar ik op moet letten bij een motor.
Tevens weet ik dat een Ducati iets anders werkt dan de meeste fietsen.

Mijn voorkeur gaat uit naar een 996.

Ik hoop dat jullie mij verder kunnen helpen.

Groet

Niels
 
Onderhoud onderhoud onderhoud.

En dan wel allemaal netjes genoteerd in het onderhouds boekje :+

Zonder onderhoudshistorie zou ik m niet van een particulier kopen, bij een dealer alleen met garantie.

Voor de rest, fantastische keuze *D :Y
 
Probeer GScorse is een pm te sturen.. hij kan je er een hoop over vertellen.
Verder hoop ik dat je weet dat je voor een excotische karakteristieke motor gaat dat het 1 en ander aan onderhoud verdient, voor de rest de beste keus die je kan maken! :]
 
Ik heb een hele goede aankooptip voor je! Koop er geen.

Ducati Stukgaatie en je betaald je blauw aan onderhoud. Ik heb er ook eentje van de dealer en ging er mee naar frankrijk, één regenbuitje, kortsluiting en het was over met de Ducati. Het bedrijf wat me wegsleepte liet nog een foto zien van een 1098 die ze de dag daarvoor weg hadden moeten takelen.

Als je alleen wat in de buurt bochtjes gaat pakken en bij mooi weer zou ik zeggen koop er eentje, maar wil je echt gaan motorrijden, bijv lange vakanties of woon/werk dan zou ik het absoluut afraden.
 
Ik heb een hele goede aankooptip voor je! Koop er geen.

Ducati Stukgaatie en je betaald je blauw aan onderhoud. Ik heb er ook eentje van de dealer en ging er mee naar frankrijk, één regenbuitje, kortsluiting en het was over met de Ducati. Het bedrijf wat me wegsleepte liet nog een foto zien van een 1098 die ze de dag daarvoor weg hadden moeten takelen.

Als je alleen wat in de buurt bochtjes gaat pakken en bij mooi weer zou ik zeggen koop er eentje, maar wil je echt gaan motorrijden, bijv lange vakanties of woon/werk dan zou ik het absoluut afraden.
blablabla, wie weet had jij wel een maandag morgen geval.. overkomt elke fabrikant wel.

en waarom rij ik dan al een km of 81350 (er staat nu 104350 op e teller) , zonder (echt grote) problemen?.. oke, ze hebben wel eens karakter.. maarja dat heeft elke fiets.
 
Ik heb een hele goede aankooptip voor je! Koop er geen.

Ducati Stukgaatie en je betaald je blauw aan onderhoud. Ik heb er ook eentje van de dealer en ging er mee naar frankrijk, één regenbuitje, kortsluiting en het was over met de Ducati. Het bedrijf wat me wegsleepte liet nog een foto zien van een 1098 die ze de dag daarvoor weg hadden moeten takelen.

Als je alleen wat in de buurt bochtjes gaat pakken en bij mooi weer zou ik zeggen koop er eentje, maar wil je echt gaan motorrijden, bijv lange vakanties of woon/werk dan zou ik het absoluut afraden.

:^



Het merk moet wel exclusief blijven.... :+







_O-
 
Laatst bewerkt:
Koop eentje die aantoonbaar goed is onderhouden en zorg na je aankoop zelf ook dat hij netjes zijn beurtjes krijgt en dat die rustig wordt warm gereden.

Verder, fantastische keuze!!
 
Ok om te beginnen is het een goede keus!! Het is wel een motor waar je mee moet leren rijden, het is niet zoals een Honda waar elke aap op stapt en mee wegrijdt.

De 2-kleppers zijn stukken goedkoper in onderhoud, ik heb met de mijne nog geen enkel probleem gehad! De 7xx/9xx series zijn wat gevoeliger (op 998 na)...

Om te beginnen zal ik een lekker goedkope Duc kopen waar je mee durft te rijden. Als je direct een dure aankoop doet ben je toch banger om onderuit te gaan. Eerst vertrouwen en ervaring op doen en dan lekker je droom kopen.

Ik heb deze weg ook bewandeld, daarom staat mijn Supersport 750 nu te koop en ben ik op zoek naar 7xx/9xx..

En idd, goed warmrijden!
 
Laatst bewerkt:
Onderhoud onderhoud onderhoud.

En dan wel allemaal netjes genoteerd in het onderhouds boekje :+

Zonder onderhoudshistorie zou ik m niet van een particulier kopen, bij een dealer alleen met garantie.

Voor de rest, fantastische keuze *D :Y

:Y En het liefst van een dealer die verstand heeft van Ducati's.
 
Ik heb een hele goede aankooptip voor je! Koop er geen.

Ducati Stukgaatie en je betaald je blauw aan onderhoud. Ik heb er ook eentje van de dealer en ging er mee naar frankrijk, één regenbuitje, kortsluiting en het was over met de Ducati. Het bedrijf wat me wegsleepte liet nog een foto zien van een 1098 die ze de dag daarvoor weg hadden moeten takelen.

Als je alleen wat in de buurt bochtjes gaat pakken en bij mooi weer zou ik zeggen koop er eentje, maar wil je echt gaan motorrijden, bijv lange vakanties of woon/werk dan zou ik het absoluut afraden.


Verder ben je wel tevreden over je eigen fiets..???? :/
 
blablabla, wie weet had jij wel een maandag morgen geval.. overkomt elke fabrikant wel.

en waarom rij ik dan al een km of 81350 (er staat nu 104350 op e teller) , zonder (echt grote) problemen?.. oke, ze hebben wel eens karakter.. maarja dat heeft elke fiets.

ik heb mijn 851 nu 110000 km, bij 100171 km een blokrevisie van 1100 euro en voor de rest het gewone onderhoud.
vakantie op een Duc is ook geen probleem, de 851 is 3 * Italië rond gestuurd en 1 * Spanje en dan nog een heel stel kleinere vakanties.
nadeel: alle andere motorrijders willen gereedschap van je lenen :)
 
Het onderhoud is idd bekend.

@ Arie68: is Biggelaar zo te vertrouwen? punt is dat hij geen 996 heeft (momenteel) misschien is het ook verstandiger om met een 748 te beginnen?! Daar heeft hij nog een mooie van staan :-)

Verder iedereen bedankt voor de info, ik heb idd geen zin in gezeik met mijn eerste motor en wil wel voor safe gaan, dus hoe meer info hoe beter.
 
Het onderhoud is idd bekend.

@ Arie68: is Biggelaar zo te vertrouwen? punt is dat hij geen 996 heeft (momenteel) misschien is het ook verstandiger om met een 748 te beginnen?! Daar heeft hij nog een mooie van staan :-)

Verder iedereen bedankt voor de info, ik heb idd geen zin in gezeik met mijn eerste motor en wil wel voor safe gaan, dus hoe meer info hoe beter.

Biggelaar is de allerbeste keuze die er is. Ze weten daar meer van ducati dan alle andere NL dealers bij elkaar. Garantie die je nergens anders krijgt.

Bel vandaag maar eens met ze, vraag naar Toine en kijk wat er voor jou mogelijk is. Ze krijgen wekelijks nieuwe motoren binnen, dus een 996 zal ook snel wel weer komen.

Succes.
 
Het onderhoud is idd bekend.

@ Arie68: is Biggelaar zo te vertrouwen? punt is dat hij geen 996 heeft (momenteel) misschien is het ook verstandiger om met een 748 te beginnen?! Daar heeft hij nog een mooie van staan :-)

Verder iedereen bedankt voor de info, ik heb idd geen zin in gezeik met mijn eerste motor en wil wel voor safe gaan, dus hoe meer info hoe beter.

Dan zou ik eerder een 916 kopen, 748 valt wat tegen kwa vermogen.


mijn ervaring
vlag138.gif
 
Kijk hier eens ;) :
http://www.ducatizaltbommel.nl/default.asp?contentID=22

Zij hebben 2 996en staan ,een standaard en een Biposto :Y

Mijn 1098S komt bij hun van daan en tot nu toe ben ik zeer te vreden over hun :Y

Hierbij ook geen verkeert woord over Biggelaar ,zij zijn wel de Duc specialisten in Nederland :9

Mogelijkheid die je misschien hebt als je naar Biggelaar toe wilt ,is kijken of het via hun mogelijk is bij een andere dealer (bv Duc Zaltbommel) te kopen ...
 
Laatst bewerkt:
Kijk hier eens ;) :
http://www.ducatizaltbommel.nl/default.asp?contentID=22

Zij hebben 2 996en staan ,een standaard en een Biposto :Y

Mijn 1098S komt bij hun van daan en tot nu toe ben ik zeer te vreden over hun :Y

Hierbij ook geen verkeert woord over Biggelaar ,zij zijn wel de Duc specialisten in Nederland :9

Mogelijkheid die je misschien hebt als je naar Biggelaar toe wilt ,is kijken of het via hun mogelijk is bij een andere dealer (bv Duc Zaltbommel) te kopen ...

He Mac D kom ik je eindelijk weer eens tegen op het forum
Hoe is het nou met je duc? Nog wat gehoord van je processor of wat het ook was?

Hooi
 
Verder ben je wel tevreden over je eigen fiets..???? :/

Nu even niet want die staat nog in Normandie om opgestuurd te worden :+

Maar verder, qua rijeigenschappen ed. is het zeker een brute, geweldige fiets. Het probleem is alleen dat je er in Nederland zo weinig aan hebt met die paar mooie dagen per jaar en al die rechte wegen. Je moet er dus al snel een motor bij hebben voor de mindere dagen waardoor je Duc vrijwel heel het jaar in de garagebox staat.

Daarom zeg ik ook, een Ducati is harstikke vet als je alleen die paar mooie dagen rijdt of als je hem op de trein of aanhager zet en bijv. naar de dolemieten rijdt en daar pas gaat rijden, voor de rest heb je er hier eigenlijk het meeste deel van de tijd niet zoveel aan.

Veel mensen (en ook ik) kopen zo'n ding echt uit blinde liefde zonder na te denken over de rest.
 
Ik zou dan ook gelijk voor een 998 gaan...

881802_1.jpg



Kuipwerk en wielen zijn mooier...


en niet opletten. Ducati's koop je op gevoel... en je kan er net zoveel en net zolang meer rijden als je zelf wilt.
Maar ze doen het beter als het droog is :+
 
Helaas of wellicht niet, maar de fiets is alleen voor de hobby, de rest van de tijd moet ik mezelf per leasebak vervoeren.
Als je puur rationeel gaat nadenken geldt dat voor de meeste Italiaanse producten..
puur uit liefde en niet uit gemak..
DUS Forza Italia!!

@Mac D, mijn HQ zit in Zaltbommel, dus daar wilde ik iig zeker langsgaan.
Ik heb overigens niet echt de inndruk dat hij heel goedkoop is..
maar goed voor service mag je ook betalen.
 
Ik zou die italiaanse rotzooi laten liggen.
En dat gezeik dat een italiaanse fiets karakter heeft....alleen als die weer eens kapot gaat.

Italianen zijn altijd al mietjes geweest en zaken fabriceren kunnen ze niet of je moet voor lief nemen dat je om de zoveel tijd met pech staat.

Het enige goede dat uit Italie komt zijn de vrouwtjes.

Ducati is voor losers met een te kleine lul.

koop gewoon een triumph!
 
He Mac D kom ik je eindelijk weer eens tegen op het forum
Hoe is het nou met je duc? Nog wat gehoord van je processor of wat het ook was?

Hooi

He Dingus :W

Ja Ducje loopt nog he ,alleen dat stilvallen is weer terug B|
Dacht dat het opgelost was met die open dempers maar de afgelopen 2 weken is het weer begonnen |(
Nog niet zo vaak als met de originele dempers gelukkig :P
tot nu toe 2 keer gehad met de Zard's ...

Volgende week gaat ze een weekje vakantie vieren bij de dealer ,die gaan er nou naar kijken

Helaas of wellicht niet, maar de fiets is alleen voor de hobby, de rest van de tijd moet ik mezelf per leasebak vervoeren.
Als je puur rationeel gaat nadenken geldt dat voor de meeste Italiaanse producten..
puur uit liefde en niet uit gemak..
DUS Forza Italia!!

@Mac D, mijn HQ zit in Zaltbommel, dus daar wilde ik iig zeker langsgaan.
Ik heb overigens niet echt de inndruk dat hij heel goedkoop is..
maar goed voor service mag je ook betalen.

Kwa prijs vind ik Zaltbommel nog best meevallen in vergelijking met andere Duc dealers eerlijk gezegd :Y

En zoals gezegd ,tot nu toe alleen maar goede ervaring mee :9

Maar ga een keer kijken ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan