XT in een notendop: Ideaal voor de beginnende SM-er: Veel fiets voor weinig geld, weinig onderhoud en toch flink de beest uithangen. Hij is ook wegenbelasting vrij dus het kost je alleen een paar euro verzekering in de maand!!
Laat de leeftijd u niet voor de gek houden, deze fiets is tot op het laatste onderdeel uit mekaar geweest, geinspecteerd en indien nodig vervangen!! Niks geen last van metaalmoeheid of iets dergelijks.
Wat is er allemaal aan gedaan:
Motorblok:
XT550 onderblok met een 600 topset
Stage 1 nokkenas
Dynojetkit stage 3, zelf nog iets bijgewerkt met grote tevredenheid
Devil grote uitlaat bocht i.c.m. TT600 enduro demper
Twinair schuimfilter
Dit alles is goed voor ± 55pk (moet hem nog banken)
Rijwielgedeelte:
CB 500 velgen
XT600 voorvork, deze is stugger gemaakt
Superbike stuur met Polisport handkappen
Remklauw van een SZR met de pomp van een ZX9R
Aluminium achtertandwiel
Er is veel gestript en alles is zo minimaal mogelijk, hij weegt ± 125 kilo (moet hem nog wegen)
Leuk om te vermelden is dat de wielen en de remmerij pas is gemaakt door Nico Bakker himself, heeft toch wat meerwaarde niet
Vanwege de functionaliteit heb ik er toch weer een accu in gezet zodat alle verlichting werkt, oftewel koplamp, achterlicht en remlicht. Tevens is de kentekenplaathouder met het achterlicht makkelijk afneembaar voor e.v.t. circuit ritjes.
Ook heb ik er de originele velgen bij, deze passen er zo in, alleen moet er voor de voorrem nog een adapter gemaakt worden.
Er zit momenteel anderhalf zijstepje op, dit i.v.m. vriendin die het heel leuk vind maar eigenlijk hoort er niemand achterop.
Korte samenvatting:
+
Weinig kosten > veel fun
Betrouwbaar
Helemaal straatlegaal
Offroad velgen erbij
-
Uitlaat is te dik en schuurde een klein beetje op de achterbrug.
Achterveer is nauwelijks instelbaar en voor het echte springwerk vind ik hem niet goed genoeg. Voor circuit gebruik voldoet die prima!
En verder laat ik de foto's voor zich spreken:
MF Prijs: 1500,- Dit is een vraagprijs.
Eventueel in samenkoop met mijn CB900F2 Bol D'or cheapass voor 2000,-
Laat de leeftijd u niet voor de gek houden, deze fiets is tot op het laatste onderdeel uit mekaar geweest, geinspecteerd en indien nodig vervangen!! Niks geen last van metaalmoeheid of iets dergelijks.
Wat is er allemaal aan gedaan:
Motorblok:
XT550 onderblok met een 600 topset
Stage 1 nokkenas
Dynojetkit stage 3, zelf nog iets bijgewerkt met grote tevredenheid
Devil grote uitlaat bocht i.c.m. TT600 enduro demper
Twinair schuimfilter
Dit alles is goed voor ± 55pk (moet hem nog banken)
Rijwielgedeelte:
CB 500 velgen
XT600 voorvork, deze is stugger gemaakt
Superbike stuur met Polisport handkappen
Remklauw van een SZR met de pomp van een ZX9R
Aluminium achtertandwiel
Er is veel gestript en alles is zo minimaal mogelijk, hij weegt ± 125 kilo (moet hem nog wegen)
Leuk om te vermelden is dat de wielen en de remmerij pas is gemaakt door Nico Bakker himself, heeft toch wat meerwaarde niet
Vanwege de functionaliteit heb ik er toch weer een accu in gezet zodat alle verlichting werkt, oftewel koplamp, achterlicht en remlicht. Tevens is de kentekenplaathouder met het achterlicht makkelijk afneembaar voor e.v.t. circuit ritjes.
Ook heb ik er de originele velgen bij, deze passen er zo in, alleen moet er voor de voorrem nog een adapter gemaakt worden.
Er zit momenteel anderhalf zijstepje op, dit i.v.m. vriendin die het heel leuk vind maar eigenlijk hoort er niemand achterop.
Korte samenvatting:
+
Weinig kosten > veel fun
Betrouwbaar
Helemaal straatlegaal
Offroad velgen erbij
-
Uitlaat is te dik en schuurde een klein beetje op de achterbrug.
Achterveer is nauwelijks instelbaar en voor het echte springwerk vind ik hem niet goed genoeg. Voor circuit gebruik voldoet die prima!
En verder laat ik de foto's voor zich spreken:
MF Prijs: 1500,- Dit is een vraagprijs.
Eventueel in samenkoop met mijn CB900F2 Bol D'or cheapass voor 2000,-
Laatst bewerkt: