Yamaha XT Supermotard

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrOi

MF veteraan
20 sep 2006
3.645
2
Arnhem
XT in een notendop: Ideaal voor de beginnende SM-er: Veel fiets voor weinig geld, weinig onderhoud en toch flink de beest uithangen. Hij is ook wegenbelasting vrij dus het kost je alleen een paar euro verzekering in de maand!!

Laat de leeftijd u niet voor de gek houden, deze fiets is tot op het laatste onderdeel uit mekaar geweest, geinspecteerd en indien nodig vervangen!! Niks geen last van metaalmoeheid of iets dergelijks.

Wat is er allemaal aan gedaan:

Motorblok:

XT550 onderblok met een 600 topset
Stage 1 nokkenas
Dynojetkit stage 3, zelf nog iets bijgewerkt met grote tevredenheid
Devil grote uitlaat bocht i.c.m. TT600 enduro demper
Twinair schuimfilter

Dit alles is goed voor ± 55pk (moet hem nog banken)

Rijwielgedeelte:

CB 500 velgen
XT600 voorvork, deze is stugger gemaakt
Superbike stuur met Polisport handkappen
Remklauw van een SZR met de pomp van een ZX9R
Aluminium achtertandwiel

Er is veel gestript en alles is zo minimaal mogelijk, hij weegt ± 125 kilo (moet hem nog wegen)
Leuk om te vermelden is dat de wielen en de remmerij pas is gemaakt door Nico Bakker himself, heeft toch wat meerwaarde niet ;)

Vanwege de functionaliteit heb ik er toch weer een accu in gezet zodat alle verlichting werkt, oftewel koplamp, achterlicht en remlicht. Tevens is de kentekenplaathouder met het achterlicht makkelijk afneembaar voor e.v.t. circuit ritjes.

Ook heb ik er de originele velgen bij, deze passen er zo in, alleen moet er voor de voorrem nog een adapter gemaakt worden.

Er zit momenteel anderhalf zijstepje op, dit i.v.m. vriendin die het heel leuk vind maar eigenlijk hoort er niemand achterop.

Korte samenvatting:

+
Weinig kosten > veel fun
Betrouwbaar
Helemaal straatlegaal
Offroad velgen erbij


-
Uitlaat is te dik en schuurde een klein beetje op de achterbrug.
Achterveer is nauwelijks instelbaar en voor het echte springwerk vind ik hem niet goed genoeg. Voor circuit gebruik voldoet die prima!

En verder laat ik de foto's voor zich spreken:

xt11.jpg

xt9.jpg

xt8.jpg

xt7.jpg

xt6.jpg

xt5.jpg

xt3.jpg

xt2.jpg

xt1.jpg

xt12.jpg


MF Prijs: 1500,- Dit is een vraagprijs.

Eventueel in samenkoop met mijn CB900F2 Bol D'or cheapass voor 2000,-
 
Laatst bewerkt:
Heel mooi dat je die opties optelt.. maar km stand?
bouwjaar?

Ziet er netjes uit verder!

KM-stand in duidelijk niet interessant gezien de dingen die er aan gedaan zijn. Ben wel benieuwd of die 600 top op 550 blok makkelijk gaat? Wel mooi, want een XT550 krukas wordt vaak gebruikt in andere XTblokken omdat deze erg sterk is.
 
Ja.. Leuke brommer. Zonde dat je hem weg doet. Denk dat hij snel een nieuw baasje zal vinden. Het is een one-of-a-kind die verbazingwekkend goed stuurt! :]
 
KM-stand in duidelijk niet interessant gezien de dingen die er aan gedaan zijn. Ben wel benieuwd of die 600 top op 550 blok makkelijk gaat? Wel mooi, want een XT550 krukas wordt vaak gebruikt in andere XTblokken omdat deze erg sterk is.

Ik wou zeggen, blok is z.g.a.n. heb er denk ik 2000km mee gereden sinds.

De carters zijn uitgekotterd om de topset pas te maken, verder loopt die als een tierelier! Ik heb dit blok gehouden vanwege de versnellingsbak.
 
KM-stand in duidelijk niet interessant gezien de dingen die er aan gedaan zijn. Ben wel benieuwd of die 600 top op 550 blok makkelijk gaat? Wel mooi, want een XT550 krukas wordt vaak gebruikt in andere XTblokken omdat deze erg sterk is.

Wat een onzin!

Natuurlijk is de km stand interessant.
Als dit ding uit 1989 komt en hij heeft een ton op de teller staan dan laat ik hem wel staan!
Maakt niet uit wat voor type motor het is, km stand is gewoon naast handig ook geruststellend.

Dat jij hem niet interessant vind maakt het er niet van dat de aanbieder het niet hoeft te vermelden!
 
Laatst bewerkt:
Wat een onzin!

Natuurlijk is de km stand interessant.
Als dit ding uit 1989 komt en hij heeft een ton op de teller staan dan laat ik hem wel staan!
Maakt niet uit wat voor type motor het is, km stand is gewoon naast handig ook geruststellend.

Dat jij hem niet interessant vind maakt het er niet van dat de aanbieder het niet hoeft te vermelden!

Natuurlijk is de km stand niet interessant. Aangezien alles waar de km's effect op hebben veranderd is. Dat snappen de kenners wel. Ik snap nog steeds niet dat mensen zo happen op km standen.

De km stand weet ik niet eens, de oude teller heb ik niet meer en er is sinds dat die open is geweest zon 2000km mee gereden.

Bij deze staat de teller dan op 2000. Nou dan kan je hem niet laten staan, ofwel ;)

Oh en hij is uit 83
 
Laatst bewerkt:
ik heb een dijkritje gedaan op deze XT, en ik stapte af met een dikke smile van oor tot oor, wat een genot om te rijden...heel andere ervaring als mijn sv650 :9~
 
dit is idd een leuk ding (heb zelf geen intresse) maar hoop dat iemand er wel veel plezier mee gaat hebben
heb zelf namelijk een ktm lc4 (sm trim) 1989 omgebouwd na 2002 (alleen het bouwen was al fun)

en ik denk als je zelf zo iets ombouw wil je er ook plezier van hebben en niet dat ie elke keer stuk gaat dus km stand is niet zo belangrijk wel evt de bonnen dat de verkopen aan kan toonen dat alles vervangen is geeft bij de koper een meer veilig gevoel

succes er mee
 
ik heb een dijkritje gedaan op deze XT, en ik stapte af met een dikke smile van oor tot oor, wat een genot om te rijden...heel andere ervaring als mijn sv650 :9~~

En zeg nou eerlijk, voeld het als een oud hok? Of voeld die degelijk?

dit is idd een leuk ding (heb zelf geen intresse) maar hoop dat iemand er wel veel plezier mee gaat hebben
heb zelf namelijk een ktm lc4 (sm trim) 1989 omgebouwd na 2002 (alleen het bouwen was al fun)

en ik denk als je zelf zo iets ombouw wil je er ook plezier van hebben en niet dat ie elke keer stuk gaat dus km stand is niet zo belangrijk wel evt de bonnen dat de verkopen aan kan toonen dat alles vervangen is geeft bij de koper een meer veilig gevoel

succes er mee

Mee eens, ik heb alleen nergens de bonnen meer van. Ik werkte namelijk in een motorgarage dus heb zo alles aangeschaft/verbouwt. Ik heb nog wel een lijstje wat er aan gedaan is, maar als je de motor ziet zie je ook dat die hartstikke degelijk is.

Ps. Ongelooflijk dat je zoveel fun kan hebben op een degelijke fiets. :9~
 
Laatst bewerkt:
En zeg nou eerlijk, voeld het als een oud hok? Of voeld die degelijk?

voelt goed :Y , heerlijke hooligan zithouding, lekker breed }) ik moet altijd even de stepjes zoeken als ik opstap, die zitten een stuk verder naar voren als op me sv :+
 
je kon op de XT goed meekomen met de supersports op het klaverblad 8-) hij doet niks onder bij het snelle werk :P
 
je kon op de XT goed meekomen met de supersports op het klaverblad 8-) hij doet niks onder bij het snelle werk :P

Thanks!!!! Het viel mij ook reuze mee, in het bochtenwerk bleef ik ze goed bij! En dat terwijl ik nog een klein beetje speling had!
 
Dit is toch met stip de lelijkste motor die ik gezien heb (sorry hoor) en die prijs wake up kijk eens even op marktplaats wat er allemaal voor moois te koop is voor €2750


Dit wordt hem echt niet! :?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan