Dagje circuit cadeau doen?

Bella87

Rookie
24 aug 2009
4
0
Ik heb me geregistreerd op dit forum in de hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met het volgende;

Mijn vriend (fervent motorliefhebber) is over een maandje of 2 jarig en ik heb bedacht dat het misschien wel leuk is om hem een dagje circuitrijden op de motor cadeau te doen. Is het een leuk idee of zouden jullie er niet om staan te springen? En welk circuit zouden jullie aanraden? Wij wonen in de buurt van Zandvoort dus die ligt het meest voor de hand, maar misschien is het wel een heel saai circuit? Ik zat ook te denken aan een circuit in het buitenland, Belgie misschien, kunnen we er gelijk een weekendje weg van maken.
Daarbij nog 1 ding; overal lees ik dat het geluid van je motor niet het maximum van 100 dBa mag overschrijden. Mijn vriend heeft een kawasaki Z750, en aangezien ik echt 0,0 verstand van motoren heb weten jullie wellicht beter als ik of zo'n motor aan die vereiste voldoet?

Ik hoop op jullie reacties, alle tips zijn welkom!
 
zandvoort is een leuk circuit dus ik zeg doen en :} voor je kwaliteiten als vriendin :P

geluid moet je een standaard uitlaat hebben of iets dat daarop lijkt qua geluid. techn isch verder in orde (banden remmen ketting etc.) en hij kan zich uitleven :Y
 
Ik heb me geregistreerd op dit forum in de hoop dat jullie me een beetje kunnen helpen met het volgende;

Mijn vriend (fervent motorliefhebber) is over een maandje of 2 jarig en ik heb bedacht dat het misschien wel leuk is om hem een dagje circuitrijden op de motor cadeau te doen. Is het een leuk idee of zouden jullie er niet om staan te springen? En welk circuit zouden jullie aanraden? Wij wonen in de buurt van Zandvoort dus die ligt het meest voor de hand, maar misschien is het wel een heel saai circuit? Ik zat ook te denken aan een circuit in het buitenland, Belgie misschien, kunnen we er gelijk een weekendje weg van maken.
Daarbij nog 1 ding; overal lees ik dat het geluid van je motor niet het maximum van 100 dBa mag overschrijden. Mijn vriend heeft een kawasaki Z750, en aangezien ik echt 0,0 verstand van motoren heb weten jullie wellicht beter als ik of zo'n motor aan die vereiste voldoet?

Ik hoop op jullie reacties, alle tips zijn welkom!

Ik neem aan dat hij nog nooit op het circuit heeft gereden?
Dan sowieso in de langzaamste groep, circuit en weg is niet te vergelijken.
Als Zandvoort om de hoek is lekker daar heen. Ik vind het een geniaal circuit alleen minder veilig als je wat harder rond gaat en de langzaamste groep heb je nog geen echte risico's dus niets aan de hand.
Als hij een dure motor heeft is een dagverzekering aan te raden of bel eerst even met de verzekering en vertel dat er geen tijden gemeten worden en of hij dan verzekerd is mocht hij onverhoopt toch op zijn plaat gaan.
Hij moet straatlegaal stil zijn wat in principe de standaard uitlaat betekend.
Belgie kan ook, Zolder is vergelijkbaar met Zandvoort maar Spa is een heel erg hoge snelheids circuit dus weet niet of dat zo leuk is in groep 1.
Leren motorpak (combi of 1 delig) is verplicht en tegenwoordig een rugbeschermer vaak, maar niet overal. Even overleg ook hier wor din groep 1 vaak niet zo moeilijk over gedaan.
 
Laatst bewerkt:
mijn persoonlijke mening is NIET doen,

begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook reeds een circuitdag achter de rug op Zolder, wat helemaal geweldig was.

maar:

een circuitdag doen is denk ik iets wat je zelf moet beslissen, en niet cadeau/opgedrongen krijgen, voor hetzelfde geld vindt hij het helemaal niet leuk, weg geld en dat zou zonde zijn.

maar stel je voor, hij reageert van "oh wat gaaf" en hij doet die dag, verremt zich en valt, of wordt door iemand over het hoofd gezien en van zijn motor gereden, best case scenario: wat schaafplekken op de moto en een gedeukt ego, worst case scenario? daar wil ik niet eens over nadenken.

een vriend van me werd 25, ook motorrijder, en een iemand opperde dat ook, ik heb toen gezegd dat als ze dat wilden doen, ik wel zelf voor een kado zou kijken, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat hij op zijn gezicht zou zijn gegaan
 
mijn persoonlijke mening is NIET doen,

begrijp me niet verkeerd, ik heb zelf ook reeds een circuitdag achter de rug op Zolder, wat helemaal geweldig was.

maar:

een circuitdag doen is denk ik iets wat je zelf moet beslissen, en niet cadeau/opgedrongen krijgen, voor hetzelfde geld vindt hij het helemaal niet leuk, weg geld en dat zou zonde zijn.

maar stel je voor, hij reageert van "oh wat gaaf" en hij doet die dag, verremt zich en valt, of wordt door iemand over het hoofd gezien en van zijn motor gereden, best case scenario: wat schaafplekken op de moto en een gedeukt ego, worst case scenario? daar wil ik niet eens over nadenken.

een vriend van me werd 25, ook motorrijder, en een iemand opperde dat ook, ik heb toen gezegd dat als ze dat wilden doen, ik wel zelf voor een kado zou kijken, ik zou het niet op mijn geweten willen hebben dat hij op zijn gezicht zou zijn gegaan

Neem aan dat je wel weet of iemand het leuk vind of niet. Dus dat zou geen reden moeten zijn.

En hij geeft toch zelf gas enzo? Geef jij dan ook niemand een keukenmes... hij zou zijn vingers ermee af kunnen snijden...
 
vind ik geen vergelijk, op het circuit komen toch andere dingen kijken dan het rijden op de weg. een steentje wat uit de grindbak de baan opstuitert kan fataal zijn.

maar zoals ik al schreef is dat mijn mening.
 
vind ik geen vergelijk, op het circuit komen toch andere dingen kijken dan het rijden op de weg. een steentje wat uit de grindbak de baan opstuitert kan fataal zijn.

maar zoals ik al schreef is dat mijn mening.

niet mee eens, je leert een heleboel op zo'n dag en op zandvoort rij je met een marchall in een groepje van max 5. groep 1 is relatief langzaam en daar gaat het ook vrijwel niet fout :N
 
vind ik geen vergelijk, op het circuit komen toch andere dingen kijken dan het rijden op de weg. een steentje wat uit de grindbak de baan opstuitert kan fataal zijn.

maar zoals ik al schreef is dat mijn mening.

Ik weet niet hoe hard jij in groep 1 al ging maar ik rij harder op de weg. En dan overleef ik zo'n steentje ook wel. Nee zoals onder jouw post ook al gezegd werd je leert er juist van.

Maar goed, meningen mogen verschillen :)
 
Laatst bewerkt:
okee, ik heb dan even niet begrepen dat het om een rit achter marshalls ging, ik heb op zolder in de beginners groep vrij rijden (met open uitlaat) gereden, en ik was absoluut niet de snelste. maar het was een schitterende ervaring om te zien en te merken waar zo'n motor nu echt voor gemaakt is.
 
niet mee eens, je leert een heleboel op zo'n dag en op zandvoort rij je met een marchall in een groepje van max 5. groep 1 is relatief langzaam en daar gaat het ook vrijwel niet fout :N
idd groep 1 is zeer goed te doen!
en je kan daar net ff meer als in het openbaar verkeer!
je leert hoofdzakelijk, rem/stuur punten bepalen en nog wat dingen qua motorbeheersing.
ik heb zelf heel veel gehad aan mijn 1e circuitdag!
en daarna wil je alleen nog maar meer,meer,meer op circuit rijden :P
 
idd groep 1 is zeer goed te doen!
en je kan daar net ff meer als in het openbaar verkeer!
je leert hoofdzakelijk, rem/stuur punten bepalen en nog wat dingen qua motorbeheersing.
ik heb zelf heel veel gehad aan mijn 1e circuitdag!
en daarna wil je alleen nog maar meer,meer,meer op circuit rijden :P


das wel een nadeel idd, vorig jaar 3 daagjes voor de lol, dit jaar 7 dagen incl race-licentie _O-
 
idd groep 1 is zeer goed te doen!
en je kan daar net ff meer als in het openbaar verkeer!
je leert hoofdzakelijk, rem/stuur punten bepalen en nog wat dingen qua motorbeheersing.
ik heb zelf heel veel gehad aan mijn 1e circuitdag!
en daarna wil je alleen nog maar meer,meer,meer op circuit rijden :P



:^



Dus Bella pas op...misschien creëer je wel een (circuit)monster en is hij regelmatig pleite :+
 
vind ik geen vergelijk, op het circuit komen toch andere dingen kijken dan het rijden op de weg. een steentje wat uit de grindbak de baan opstuitert kan fataal zijn.

maar zoals ik al schreef is dat mijn mening.


_O- _O- _O- jij bent hilarisch.

voor de rest gewoon doen, ik zit ook af en te op zandvoort, en ik heb nog nooit iemand gesproken die zei dat hij/zij het nooit meer wilde, meestal is het juist andersom, en zie je mensen vaker een dagje boeken, en dan nog de mensen die hun straatmotor verkopen, licentie halen en alleen nog maar circuit rijden :)
 
Laatst bewerkt:
circuitdag eind oktober... maar hopen dat het goed weer is
Lijkt me niet eens haalbaar omdat men maar tot eind september/ begin oktober sessies kan boeken. Zie de site van MSH Motorsportschool Zolder onder kalender. Ze hebben daar idd ook cadeaubonnen.

Dus mocht je het cadeau willen doen (ik zou het super vinden :9~ ) dan zou ik snel stappen ondernemen om een (te) vroeg cadeau te regelen... Eind sept/begin okt zijn er nog dagen beschikbaar.

Suc6! *O*
 
Zandvoort is een leuk circuit om te rijden en met een Z750 kan je prima het circuit op.
Lekker groepje 1 doen.

En ik ga ervan uit dat je je vriend kent en wel hebt nagedacht over of hij het leuk zal vinden, dus de opmerking van Memphis negeer ik daardoor ook gewoon.

En wat Bladerunner zegt, pas op, voor je het weet is hij verslaafd. ;)
 
Lijkt me niet eens haalbaar omdat men maar tot eind september/ begin oktober sessies kan boeken. Zie de site van MSH Motorsportschool Zolder onder kalender. Ze hebben daar idd ook cadeaubonnen.

Dus mocht je het cadeau willen doen (ik zou het super vinden :9~ ) dan zou ik snel stappen ondernemen om een (te) vroeg cadeau te regelen... Eind sept/begin okt zijn er nog dagen beschikbaar.

Suc6! *O*

psssst, ze wonen vlak bij CPZ, misschien makkelijker om dan via MSL een dagje zandvoort te boeken ;)
 
TS vraagt om reacties en ik heb mijn mening gegeven, wat jullie daarvan vinden is aan jullie.

ik vind gewoon dat iemand zelf ervoor moet kiezen om een circuitdag te doen en dat die keuze niet bij iemand anders ligt. ik heb op zolder iemand van onze groep met een highsider af zien stappen en daarna met een gebroken sleutelbeen en een zware hersenschudding naar het ziekenhuis zien brengen. over de total losse VTR nog maar niet te spreken.

maar goed mijn mening, en aangezien die jullie toch niet interesseert hou ik verder mijn mond wel.

@TS veel plezier op de verjaardag, ik weet zeker dat je zelf de juiste keuze kunt maken en als dat een circuitdag is hoop ik dat het feestvarken een leuke gezellige en vooral leerzame dag heeft.
 
TS vraagt om reacties en ik heb mijn mening gegeven, wat jullie daarvan vinden is aan jullie.

ik vind gewoon dat iemand zelf ervoor moet kiezen om een circuitdag te doen en dat die keuze niet bij iemand anders ligt. ik heb op zolder iemand van onze groep met een highsider af zien stappen en daarna met een gebroken sleutelbeen en een zware hersenschudding naar het ziekenhuis zien brengen. over de total losse VTR nog maar niet te spreken.

maar goed mijn mening, en aangezien die jullie toch niet interesseert hou ik verder mijn mond wel.

@TS veel plezier op de verjaardag, ik weet zeker dat je zelf de juiste keuze kunt maken en als dat een circuitdag is hoop ik dat het feestvarken een leuke gezellige en vooral leerzame dag heeft.

Risico van het vak. Als jij iemand een ballonvaart cadeau doet en dat ding stort neer ben je ook de sigaar. Dan moet je maar thuis onder je bed blijven liggen.

Bovendien is de kans op een echte dikke highsider e.d. heel klein als jij in de beginnersgroep rijdt.

Leuk cadeau iig! :Y
 
TS vraagt om reacties en ik heb mijn mening gegeven, wat jullie daarvan vinden is aan jullie.

ik vind gewoon dat iemand zelf ervoor moet kiezen om een circuitdag te doen en dat die keuze niet bij iemand anders ligt. ik heb op zolder iemand van onze groep met een highsider af zien stappen en daarna met een gebroken sleutelbeen en een zware hersenschudding naar het ziekenhuis zien brengen. over de total losse VTR nog maar niet te spreken.

maar goed mijn mening, en aangezien die jullie toch niet interesseert hou ik verder mijn mond wel.

@TS veel plezier op de verjaardag, ik weet zeker dat je zelf de juiste keuze kunt maken en als dat een circuitdag is hoop ik dat het feestvarken een leuke gezellige en vooral leerzame dag heeft.
ik snap je punt wel hoor!!
als er iets gebeurd zou het misschien schuldgevoelens opwekken.
maar in groep 1 onder begeleiding van een marshall zal er niet veel gebeuren denk ik zomaar :)
 
Hoi

Ik heb zelf dit jaar mijn vriend ook voor zijn verjaardag een circuit dag kado gegeven.
En mijn vriend zijn gezicht was net als een klein kind in een snoepwinkel.
Erg geslaagdt dus. En als je vriend het achter af niet leuk vind weet die dat wel gelijk.

Hoop dat je er uit komt en dat het een leuk dagje race wordt
 
je kunt natuurlijk ook een "tegoedbon" geven.

gewoon zelf maken, en als hij 'm wil verzilveren boek je gewoon een dagje.
Lijkt 't 'm niks dan geeft je 'm een back-up cadeau!
 
Een tracktraining is misschien dan ook wel leuk om te geven... die zitten echter helemaal vol.

Ikzelf ben nog huiverig voor een circuitdag. Zo'n ervaren rijder ben ik nou ook weer niet. Maar zo'n tracktraining lijkt mij dan wel weer supergaaf!
 
Terug
Bovenaan Onderaan