Ouwehoeren (uh….communiseren) over zijspannen

zijspan rijden?

  • ja, ik rij alleen maar zijspan

    Stemmen: 6 7,5%
  • ja, ik rij zijspan, maar ook solo

    Stemmen: 8 10,0%
  • ‘k heb nog geen zijspan, maar het komt er nog wel eens van

    Stemmen: 10 12,5%
  • och, voor erbij misschien

    Stemmen: 8 10,0%
  • 'k heb zijspan gereden, maar rij nu weer solo

    Stemmen: 2 2,5%
  • zijspan? nooit!

    Stemmen: 42 52,5%
  • anders...

    Stemmen: 4 5,0%

  • Totaal aantal stemmers
    80
Status
Niet open voor verdere reacties.

moturist

MF veteraan
4 jan 2003
3.933
11
Groningen
‘k Ben eigenlijk wel benieuwd hoeveel zijspanrijders hier zijn :? Inmiddels ben ik er natuurlijk al wel een paar tegen gekomen, maar vast niet allemaal.


guzzi-cardellino.jpg


edit: effe een plaatje toegevoegd van een grappig Guzzi Cardellino span, zodat Gorilazz iets heeft om naar te kijken :+


Wat vindt men zoal van zijspanrijden? Ik lees veel negatiefs, maar dat veel M-F-ers zo'n span ergens toch wel zien zitten mag blijken uit het warm applaus dat opging toen Ralfie met een ouwe Russische barrel op de proppen kwam. Hoe zit dat :? Laat ik beginnen met een polletje……..


Zijspanrijders:

-4strokerules
-Bachus
-bert111
-Bikermouse (moet z'n bakje nog aanbouwen)
-bkraan
-BMW_EML
-clio_style
-dick e
-dock
-Drei (nu weer op 2 wielen)
-Driewheeler (alias Dutchgixxer)
-dws (zoekende naar DUNA zijspan)
-Er1win (heeft gevonden)
-Harley (sympathisant, op zoek naar zijspan voor z'n GL)
-Joris (af en toe op het span van z'n pa)
-Mark (is zich aan't inlezen)
-moturist
-petophetnet (heeft z'n span verkocht ;( )
-Powersl@ve
-Prinsje
-Ralfie
-ratman2
-shovelbro
-slijtboutje
-ST-er
-Suuske66 (zoekende naar zijspan)
-Uralrijder !!!
-Zonan
-zijspanrob


Voor allen die op zoek zijn naar een span of naar iemand die een zijspan aan een motor kan bouwen, klik hier voor een lijst van zijspandealers, samengesteld door zijspanrob, waarvoor dank :}

of ga naar dit topic: lijst van zijspandealers


Klik HIER voor een lijst van zijspan topics op dit Motor-Forum.
 
Laatst bewerkt:
Op donderdag 24 april 2003 10:48 schreef moturist het volgende:
...Ralfie met een ouwe Russische barrel...
zeg! een beetje meer respect mag ook wel he!! :(



:+


In ieder geval
-moturist
-ralfie
-powerslave
-petophetnet (maar die wil em verkopen)

en een hoop wannabees :P
 
Laatst bewerkt:
Ik rijd solo maar wil in de toekomst nog eens op een zijspan rijden om te zien of het iets voor me is, voordat ik er 1 aanschaf.
Waarom men een zijspan niet als een "echte" motor zou zien weet ik niet, lijkt mij hetzelfde maar dan met een bakkie toch? :?

Heb wel gehoord dat het heel anders rijden is dan zonder bakkie maar zou het zelf niet kunnen zeggen.........

:]
 
..........

Waarom men een zijspan niet als een "echte" motor zou zien weet ik niet, lijkt mij hetzelfde maar dan met een bakkie toch? :?

Heb wel gehoord dat het heel anders rijden is dan zonder bakkie maar zou het zelf niet kunnen zeggen.........

:]


Sommigen denken dat een span de nadelen van motorrijden combineert met die van autorijden, anderen vinden het juist een combinatie van de voordelen van beide. Persoonlijk vind ik het laatste plus nog veel extra lol...
 
Anders..... wil het wel eens proberen. Maar kopen denk ik niet.
Gaat dan het bochten gevoel niet naar beneden??
 
Anders..... wil het wel eens proberen. Maar kopen denk ik niet.
Gaat dan het bochten gevoel niet naar beneden??

Je bochten gevoel wordt anders, niet minder... Als je met een combinatie verkeerd de bocht ingaat valt er meestal nog minder te corrigeren dan met een solo motor. 't Hangt ook nogal van de bakkenist af, een goeie bakkenist kan je nog wel eens uit de brand helpen met een beetje "turnen". Maar normaal in het verkeer reken ik niet op m'n bakkenist, die zit vaak te dromen, een boekje te lezen of naar muziek te luisteren (bijv. van die prachtige snorkende Guzzi muziek) :+
 
Aaaarch!!!

‘k Zie nu pas die afschuwelijke spelvauwt in m’n topictitel: communiseren moet natuurlijk zijn: communiCeren.
Misschien wil één van de MODs even die “s” vervangen door een “c”?

PLZZZZ?? :} :}
 
Aaaarch!!!

‘k Zie nu pas die afschuwelijke spelvauwt in m’n topictitel: communiseren moet natuurlijk zijn: communiCeren.
Misschien wil één van de MODs even die “s” vervangen door een “c”?

PLZZZZ?? :} :}

"Aaargh" is ook met een G ipv. een C :+
 
Op donderdag 24 april 2003 15:40 schreef Ralfie het volgende:
Nog meer mensen met zijspannen hiero? :)
Mijn buurman wil het wel, want nu kunnen slechts 2 van de kinderen mee (leeftijd en slechts 2 motoren) maar het schijnt ERG duur te zijn. De prijs is iig voor hem de drempel.
 
Ikke, ikke, ikke...maar ik stond al in het lijstje zag ik al wel weer.

Ik ben best wel een fanatieke geworden denk ik.
Toen ik zo'n 19 a 20 was vond ik het ook maar nix zo'n "BMW met badkuip" maar tegenwoordig rij ik toch liever met zijspan.
Ook al zou ik weer solo mogen rijden (1-benige knaagdieren mogen dat nie van de wet) zou ik het niet doen!
Zijspanrijden is gewoon veeeeel uitdagender, en zoals Moturist (oid) al zei, het zijspanrijden combineert het motorrijden met de voordelen van een auto.
Wat dacht je van laadruimte, extra benzinetank waardoor ik nu een actieradius van 500 km heb om maar wat te noemen.
En kom nou niet met "met een zijspan sta je stil in de file" want dat is niet waar, ik rij motor voor m'n plezier en voor m'n plezier zoek ik geen file's op... :?
Al met al veel praktischer, leuker, spannender, spectaculairder enz enz....
Dat dat ff duidelijk is.

8-)

full


op een bochtig traject ziet vrijwel elke solomotor deze achterzijde....en niet voor lang... })
 
Ik heb wel vaak gereden met een 2 wiel trekker met maaibalk telt dat ook.?
3e wiel zat onder sleepstoel. :+
En goggemobiel of robin? :X
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan