Honda Lead SCV100 2005 -Loopt niet- vrpr.: 300€

Status
Niet open voor verdere reacties.

Fuzy

MF veteraan
8 sep 2007
16.345
1
Delft
Ik heb deze motorscooter vorige jaar gekocht om op te knappen. Maar helaas heb ik geen tijd of geld over om het weer rijdend te krijgen. Ik had een stukje mee gereden, waarna hij afsloeg en niet meer aan wou.



De onderdelen:


Ik heb een beetje naar gekeken. De vorige eigenaar heeft veel gebeund. De olieaftapbout is doorgedraaid en was terug geplakt met locktite.
De teller mechanisme bij de voorwiel is stuk.
Voor de rest, staat ie al een jaar stil. De accu moet weer opgeladen worden.
De lampjes doen het wel.
Ik heb ook nog vrij veel onderdelen bij omdat ik een donor scooter erbij heb gekocht. (motorblok onderdelen en nog meer)
De kuipwerk ziet er netjes uit.
De spiegels heb ik ook nog liggen.
Inclusief gereedschaps zakje, eigenaars boekje en twee originele sleutels. (ik ben tweede eigenaar)

Ik verkoop het omdat ik geen tijd voor heb om het op te knappen.

Vraagprijs = 300€ voor scooter en donorscooter onderdelen.
Bezichtigen in Delft (Zuid-Holland)
 
Laatst bewerkt:
km stand bouw jaar (lees het al 2005)
laatste onderhoud door u of andere gedaan waar u weet van heeft
staat van de banden
nee maan 100 cc 4 takt (goed voor +- 120 a 125 km per uur)

en wat denkt u dat er evt kapot is aan de brommert (sorry motorscooter)

wel leuk ding als je in de stad woont en in de stad werkt
 
km stand bouw jaar (lees het al 2005)
Op de kilometerteller staat 13000km maar de wormwiel in de voorwiel doet het al een tijdje niet meer. Dus het heeft meer dan 13000km gereden.
laatste onderhoud door u of andere gedaan waar u weet van heeft
Ik weet niet wanneer de laatste onderhoud was gepleegd.
staat van de banden
Achter was het vrij nieuw. Maar voor is het aardig gesleten.
nee maan 100 cc 4 takt (goed voor +- 120 a 125 km per uur)
De topsnelheid is helaas maar 80km/h of zo. Ik werd op de snelweg ingehaald door vrachtwagens.
en wat denkt u dat er evt kapot is aan de brommert (sorry motorscooter)
Ik weet niet wat er kapot is aan de scooter. Hij wou niet meer aanslaan. Ik heb nog wel een andere cilinder, kleppen, CDI etc liggen. Maar ik heb geen tijd en kennis om het zelf te fixen.
wel leuk ding als je in de stad woont en in de stad werkt
Ja als ie het doet, daar is het wel goed voor. Het heeft wel een Nederlandse kenteken.
 
Ik heb ook een 125cc Lead scooter gehad. Was wel een ouder type volgens mij. En tweetakt. Dat ding "vrat" bobines. En dan hield ie weer op...
 
Hm ik zag nog in de Motorscooter deel van MF Piaggio leader 125-180-200cc 4t tuning.
Op zich ook interesant. Vooral dat overbrengings deel vervangen. Misschien is dat wat voor de Lead.

Naja, ik heb in iedere geval nog een tweede blok dus voor de klusser zijn er een doos vol reserve onderdelen erbij.
 
Laatst bewerkt:
'Honda Lead SCV100 2005 -Loopt niet- vrpr.: 350€' > 'Honda Lead SCV100 2005 -Loopt niet- vrpr.: 349€'
 
Ik heb de onderdelen maar erbij gezet. Zo is het iets duidelijker.
 
den kdat je hem beter in een rustig weekend in elkaar kan draaien lopend of niet
maar dan heb je denk ik al meer animo

en lopend zul je er zo ie zo dubbel of 3x zo veel voor vangen
suc6 er mee
vind 100cc toch te weinig voor op de snel weg
ben wel aan het kijken voor een motor scooter maar moet wel minimaal 150 a 180 cc zijn of meer (tot 250 ) ivm ik wel de snel weg op moet en ook wat grooter ben als andre met m,n 190 en 130 kilo moet het nog wel een beetje voor uit komen
 
Dankje
den kdat je hem beter in een rustig weekend in elkaar kan draaien lopend of niet
maar dan heb je denk ik al meer animo

en lopend zul je er zo ie zo dubbel of 3x zo veel voor vangen
suc6 er mee
Jij hebt helemaal gelijk, het scootertje is dubbel zo veel waard als die loopt. Maar ik heb nu eigenlijk geen tijd voor. -O- Als niemand hem wilt hebben dan moet ik het maar uitelkaar halen en (laten) fixen, voordat ik het verkoop.
vind 100cc toch te weinig voor op de snel weg
ben wel aan het kijken voor een motor scooter maar moet wel minimaal 150 a 180 cc zijn of meer (tot 250 ) ivm ik wel de snel weg op moet en ook wat grooter ben als andre met m,n 190 en 130 kilo moet het nog wel een beetje voor uit komen
De Lead is inderdaad te langzaam voor het meekomen op de snelweg/autoweg. Het kan de 80km/h nauwelijks halen. Verder weet ik niet veel over de motorscooters. Ik weet dat mijn CB250 met moeite de 120km/h kan halen. Verder rijdt het prima 100-110km/h. Ik vind motorscooters (tot 250cc) prima voor korte stukjes, van max 80km per dag. Daar boven zou ik misschien voor een motorfiets met kuip kiezen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan