Flatside carbs zorgen voor een onregelmatige ZXR ?

The Freak

MF'er
19 apr 2003
221
0
Sint-Niklaas, België
'k Heb een '91 ZXR750R met flatside carbs erop.
Bij stationair toerental draait m'n motor onregelmatig ;(
dan weer wat meer toeren en dan weer wat minder.
Of ie nu warm of koud staat. Ook heb ik het gevoel dat
wanneer ik mijn gashendel los, ie lekker op z'n eigen blijft gas geven. :?
En de gastoevoer verminderd dan geleidelijk aan.

- De vorige verkoper zei dat dit 'normaal' is voor dat type carbs.
- De ene garagist zou ze moeten afgeregeld hebben, maar ze liepen nog
net hetzelfde. Hij zei ook dat dit 'normaal' is.
- Vandaag ben ik bij een andere garage geweest die me zei dat de carbs gewoon
slecht zijn afgesteld.

Ik weet het echt niet. |(
Graag wat raad van de Kawa-experts (en ook de anderen natuurlijk) pleazzze.
 
Onregelmatige loop met goede carb-afstelling klinkt mij als getuned blok, althans bij al mijn auto's die getuned waren (kever, Opel GT, Spitfire), deed zich dit ook voor. Was ook niet weg te krijgen.
Of dit ook zo is bij motoren weet ik niet. Maar als de carbs, luchtfilter, co, kleppen en timing goed afgesteld staan en het onregelmatige lopen blijft...tja ik weet het niet.

Koz
 
Ik zou als ik jou was eens informeren bij de Kawasaki merkclub nederland, ik begrijp dat je flatslides hebt gemonteerd, waarschijnlijk van een zxrr?

Nu heb ik wel van horen zeggen dat zxrr'en slecht stationair lopen en dat die flatslides daar de oorzaak van zijn, dus mij lijkt het dat het zo hoort.
 
Update :
Ik heb m'n carbs laten afstellen en hij loopt nu wel goed. *D
't is te zeggen, het blijven flatslides en die zijn nu eenmaal gemaakt voor de hogere toerentallen. ;)
Ik heb wel vandaag iets vreemds gemerkt :
Als ik de motor laat draaien als ie op z'n zijstand staat, blijft het toerental constant. Maar als ik de motor rechtop zet, zakt het toerental en uiteindelijk (binnen de 10 sec.) slaat ie af. :(
Iemand een ideetje ?
 
Update :
Ik heb m'n carbs laten afstellen en hij loopt nu wel goed. *D
't is te zeggen, het blijven flatslides en die zijn nu eenmaal gemaakt voor de hogere toerentallen. ;)
Ik heb wel vandaag iets vreemds gemerkt :
Als ik de motor laat draaien als ie op z'n zijstand staat, blijft het toerental constant. Maar als ik de motor rechtop zet, zakt het toerental en uiteindelijk (binnen de 10 sec.) slaat ie af. :(
Iemand een ideetje ?

Carbs ruilen??? ;)
 
Terug
Bovenaan Onderaan