25/35 ongeluk ervaringen verzekering

YamahaLevi

Die hard MF'er
7 jan 2014
656
54
Almelo
Hey mf-leden,

Kreeg vandaag te horen dat er geen 35kw setjes beschikbaar zijn voor mijn Yamaha Fzr 3he 600cc. Nu heb ik bijna alle topics gelezen over het verzekeren op uitdraai en lees dat je bij een ongeluk de schade niet uitgekeerd krijgt, omdat hij bij het RDW niet op 25/35 kw staat.
Ik wil hem een dese dagen laten afvoeren en een uitdraai laten maken. Wat maar nou als ik een ongeluk krijg? Word alles vergoed of heb je een probleem als hij officeel niet op 35 kw gaat.

Wil graag goed verzekerd zijn en een andere motor was niet mogelijk, omdat ik nu de perfecte motor heb gevonden :Y Heeft iemand hier ervaring mee? Hoop dat ik iig nooit mee te maken zal krijgen.

Alvast bedankt
 
Verzekeraar bellen en alles zwart op wit zetten!

Maar eigenlijk ben je gewoon niet verzekerd met alleen een uitdraai. Ik heb ook 2 jaar lang met een uitdraai gereden...
 
Jouw verzekeraar bellen en het navragen ( zwart op wit ) ... hier krijg je 10 verschillende reacties en niet elke verzekeraar gaat hetzelfde met dit onderwerp om ;)
 
Je moet gewoon de KNMV opbellen en hier op uitdraai laten verzekeren. Je moet er wel voor zorgen dat het zwart op wit in de verzekeringspapieren staat dat je verzekerd bent met de 35Kw.

Maar voor zover ik weet is deze manier alleen mogelijk in de oude 25Kw regeling en niet meer in de 35Kw regeling.
 
Klopt, heb ook gelezen dat het KNMV in de nieuwe regeling je niet meer verzekerd, maar unive wel?

Heel veel verwarring iig, maar wil gewoon zeker weten dat ik niet voor me leven betaal als er wat gebeurt.
 
Of je het nou zwart op wit hebt of niet, volgens mij kan je er altijd op gepakt worden met schade. Ik heb ook met het dilemma gezeten wat betreft 25kw op kenteken of op uitdraai, maar ben toch mooi voor zekerheid gegaan en ben voor 25kw op kenteken gegaan. Puur om gezeur te voorkomen en om relaxed te kunnen rijden.
 
vroeger ( toen ik ook op 25 kw rondt moest rijden)
heb ik alleen een uitdraai naar de verkering moeten sturen,
en de manier van terug tunen was gewoon dat je de gas niet vol open kon zetten,
dus ze hebben nix met het blok zelf gedaan.
gewoon een iets aan de gaskabel gemaakt waardoor ik geen vol gas meer had,

mischien kun je ook naar die optie kijken TS
 
Of je het nou zwart op wit hebt of niet, volgens mij kan je er altijd op gepakt worden met schade. Ik heb ook met het dilemma gezeten wat betreft 25kw op kenteken of op uitdraai, maar ben toch mooi voor zekerheid gegaan en ben voor 25kw op kenteken gegaan. Puur om gezeur te voorkomen en om relaxed te kunnen rijden.

_O- knappe verzekeraar die jou een oor aan naait ondanks een zwart op wit toezegging van één van haar medewerkers :? Gelukkig zeg je volgens mij, dus hebt het kennelijk niet aan den lijve ondervonden ....
 
ANWB accepteert wel verzekeren op uitdraai. Regel dit wel even allemaal via de telefoon.

Ik heb mijn r6 op 25kw laten zetten en een uitdraai laten maken. Toen heb ik de ANWB gebeld en gevraagd of zij dit accepteren. Dit deden ze. Toen heb ik uitdrukkelijk meerdere malen gevraagd of ze een extra clausule wouden maken waarin staat dat zij op de hoogte zijn van het feit dat hij 25kw is op uitdraai en dat zij vergoeden bij schade. Deze clausule is gemaakt en opgenomen in de polis.

Ik heb dit stukje polis ook altijd mee met de uitdraai en mijn papieren voor oom agent, om tóch te bewijzen dat ik WEL verzekerd ben bij schade.

Kortom: als jij zorgt dat je de boel zwart op wit hebt staan dan is er niks aan de hand.

Edit: KNMV en Univé doen beiden niet verzekeren op 25/35kw, weet ik uit ervaring.
 
Laatst bewerkt:
@ Reinhoud,

Nee, elke motor is prima, als ik maar kan rijden. Alleen paste deze binnen mijn budget en was het ook is een hele mooie goed onthouden motor, echt een top ding. Vooraf heb ik al research gedaan over het verzekeren en kwam eruit dat ze op uitdraai prima te verzekeren is/was. Hier ben ik dan uit vanuit gegaan bij de koop. Ondertussen heb ik nog veel meer topics gelezen en meer gegoogled en toen bleek er dus nog misschien wat haken en ogen aan te zitten juridisch gezien..want hij staat niet legaal op 35KW, maar het is toch een soort van gedoogd. "Die verwende mentaliteit van tegenwoordig" ben ik niet helemaal met je eens. Ik heb er zelf hard voor gewerkt om hem te kunnen kopen, geen duppie gekregen, ook vooraf de research gedaan dat het zeker mogelijk is om haar veilig te berijden op de weg.

@Kawa2,

Dat lijkt me nu ook de beste oplossing. Ben momenteel aan het zoeken naar een bedrijf in Overijssel die een testbank heeft.

@JoostMeij
Juridische gezien, weet ik niet hoe het zal aflopen, omdat ik er geen ervaring mee heb, maar de extra clausule lijkt me een prima stok achter de deur.

Er heeft zich gelukkig nog niemand gemeldt, waarbij het niet goed is afgelopen. Duidelijk alles op papier laten zetten bij de verzekeraar dus en dan moet het allemaal goed komen.

Bedankt weer voor alle info. Toch een geval apart die 11/25/35kw regeling.
 
Laatst bewerkt:
vroeger ( toen ik ook op 25 kw rondt moest rijden)
heb ik alleen een uitdraai naar de verkering moeten sturen,
en de manier van terug tunen was gewoon dat je de gas niet vol open kon zetten,
dus ze hebben nix met het blok zelf gedaan.
gewoon een iets aan de gaskabel gemaakt waardoor ik geen vol gas meer had,

mischien kun je ook naar die optie kijken TS
Wat vond je verkering er toen van? Is het nu uit? :P
 
_O- knappe verzekeraar die jou een oor aan naait ondanks een zwart op wit toezegging van één van haar medewerkers :? Gelukkig zeg je volgens mij, dus hebt het kennelijk niet aan den lijve ondervonden ....

Gelukkig niet nee. Ik trek alleen in twijfel of het allemaal zo makkelijk gaat bij schade-uitkering wanneer je op uitdraai verzekerd bent en het zwart op wit hebt. Maar ik heb er inderdaad geen ervaring mee gelukkig, dus ben benieuwd naar ervaringen van mensen die op uitdraai reden/rijden en schade hebben (veroorzaakt).

Het risico op een flinke bekeuring door een agent die zijn dag niet heeft en MOGELIJK gezeik door het verzekeren op uitdraai zou mij het niet waard zijn!
 
Gelukkig niet nee. Ik trek alleen in twijfel of het allemaal zo makkelijk gaat bij schade-uitkering wanneer je op uitdraai verzekerd bent en het zwart op wit hebt. Maar ik heb er inderdaad geen ervaring mee gelukkig, dus ben benieuwd naar ervaringen van mensen die op uitdraai reden/rijden en schade hebben (veroorzaakt).

Het risico op een flinke bekeuring door een agent die zijn dag niet heeft en MOGELIJK gezeik door het verzekeren op uitdraai zou mij het niet waard zijn!

Gelukkig maar! En de laatste zin .... helemaal mee eens!
 
Terug
Bovenaan Onderaan