25 april 2004 - 8e Brabantse Landschapsrit

BraboFrits

MF veteraan
20 mrt 2003
3.153
82
Tilburg
Beste motorvrienden,

Op zondag 25 april aanstaande organiseert de BMW Motor Tour Club 's-Hertogenbosch (mijn cluppie) de (alweer) achtste Brabantse Landschapsrit, een open toertocht voor motorrijders op alle merken en types door het schone Brabantse land.

Startplaats: Motoport Den Bosch
Reitseweg 33 Den Bosch
afslag 20 op de A2 bij Den Bosch, route naar Motoport staat vanaf daar met pijlen aangegeven.

Inschrijven tussen 9:00 en 11:00 uur, inschrijfgeld bedraagt € 5.
De lengte is circa 200 km.

met ronkende groeten,
Beemerbuffel.
 
Lijkt me super.... zondag beloofd het mooi weer te worden. Hoeveel deelnemers rijden er al mee? Heb helaas mijn motor in de poeier anders was ik graag meegegaan. Lekker touren :]
 
Lijkt me super.... zondag beloofd het mooi weer te worden. Hoeveel deelnemers rijden er al mee? Heb helaas mijn motor in de poeier anders was ik graag meegegaan. Lekker touren :]
Ja, ik heb gelezen dat je gecrashed ben, gelukkig heb je het er zelf goed afgebracht zo te zien/horen.

Geen idee hoeveel er mee zullen doen, dat moeten we gewoon afwachten. Wel komen er steeds meer rijders op af, we zetten blijkbaar een prima toer op papier. Als het weer een beetje meezit (en dat doet het) verwachten we toch zeker wel een 100 à 150 motorrijders.

Jammer genoeg heb ik zelf andere verplichtingen, dus de kans dat ik er bij ben is erg klein (maar ik probeer toch nog ff een stukkie mee te pikken).

Succes met het zoeken naar een nieuwe bike....
 
Hè, wat jammer. Dit is nou het tweede evenement op 25 april, waaraan ik eigenlijk had deel willen nemen. Ik zou aanvankelijk ook als motor-begeleider meedoen met met trucktour in Tilburg. Maar helaas kan ik dan niet. En deze 8e Brabantse Landschapsrit moet ik dus ook al aan mijn neus voorbij zien gaan. Jammer, jammer, jammer!

[edit] Komt er ook nog eens bij dat ik naar alle waarschijnlijkheid mijn Kawa voor reparaties moet missen tot begin volgende week ;( [/edit]
 
Laatst bewerkt:
Hè, wat jammer. Dit is nou het tweede evenement op 25 april, waaraan ik eigenlijk had deel willen nemen. Ik zou aanvankelijk ook als motor-begeleider meedoen met met trucktour in Tilburg. Maar helaas kan ik dan niet. En deze 8e Brabantse Landschapsrit moet ik dus ook al aan mijn neus voorbij zien gaan. Jammer, jammer, jammer!

[edit] Komt er ook nog eens bij dat ik naar alle waarschijnlijkheid mijn Kawa voor reparaties moet missen tot begin volgende week ;( [/edit]
Da's zeker jammer, ook van die Trucktour.....is altijd een heel spektakel.

[off topic modus]
Ben jij verkeersregelaar of is er op een andere manier iets geregeld? Ik weet dat daar best een aantal haken en ogen aanzitten m.b.t. vrzekeringen en dergelijke. Wij zijn ook wel eens benaderd om aan begeleiding te doen, maar dat gaat niet zomaar uit de losse pols.
[/off topic modus]
 
Hè, wat jammer. Dit is nou het tweede evenement op 25 april, waaraan ik eigenlijk had deel willen nemen. Ik zou aanvankelijk ook als motor-begeleider meedoen met met trucktour in Tilburg. Maar helaas kan ik dan niet. En deze 8e Brabantse Landschapsrit moet ik dus ook al aan mijn neus voorbij zien gaan. Jammer, jammer, jammer!

[edit] Komt er ook nog eens bij dat ik naar alle waarschijnlijkheid mijn Kawa voor reparaties moet missen tot begin volgende week ;( [/edit]
Da's zeker jammer, ook van die Trucktour.....is altijd een heel spektakel.

[off topic modus]
Ben jij verkeersregelaar of is er op een andere manier iets geregeld? Ik weet dat daar best een aantal haken en ogen aanzitten m.b.t. vrzekeringen en dergelijke. Wij zijn ook wel eens benaderd om aan begeleiding te doen, maar dat gaat niet zomaar uit de losse pols.
[/off topic modus]
 
Ben jij verkeersregelaar of is er op een andere manier iets geregeld? Ik weet dat daar best een aantal haken en ogen aanzitten m.b.t. vrzekeringen en dergelijke. Wij zijn ook wel eens benaderd om aan begeleiding te doen, maar dat gaat niet zomaar uit de losse pols.

Nee, ik ben via via terecht gekomen bij de Trucktour om mee te doen als motor-begeleider. Ik heb me nu voor volgend jaar aangemeld, maar ik wil inderdaad wel zeker weten waar ik mee bezig ben als ik een verkeerspunt afzet. Want ik geloof niet dat je dat zo "eventjes" doet. Het moet wel veilig gebeuren uiteraard. Wat is jullie ervaring hiermee dan?
 
Nee, ik ben via via terecht gekomen bij de Trucktour om mee te doen als motor-begeleider. Ik heb me nu voor volgend jaar aangemeld, maar ik wil inderdaad wel zeker weten waar ik mee bezig ben als ik een verkeerspunt afzet. Want ik geloof niet dat je dat zo "eventjes" doet. Het moet wel veilig gebeuren uiteraard. Wat is jullie ervaring hiermee dan?
"Wij" zitten met alle officiële BMW motorclubs in een federatie (FNBC Fedratie Nederlandse BMW Clubs). Hierin zit ook het BMT, BMW Motor Begeleidingsteam. Deze rijders hebben allemaal een opleiding gevolgd tot verkeersregelaar waardoor ze een officiële status hebben.
Ik denk dat je het best eens kunt navragen bij een politieburo. Ik weet in ieder geval dat de verkeersdienst in Den Bosch hier de nodige kennis voor in huis heeft.
Wij als club doen daarom zeker geen begeleidingswerk vanwege de wettelijke beperkingen en de consequenties als je zonder officiële status in de problemen komt door een ongeval.
 
"Wij" zitten met alle officiële BMW motorclubs in een federatie (FNBC Fedratie Nederlandse BMW Clubs). Hierin zit ook het BMT, BMW Motor Begeleidingsteam. Deze rijders hebben allemaal een opleiding gevolgd tot verkeersregelaar waardoor ze een officiële status hebben.
Ik denk dat je het best eens kunt navragen bij een politieburo. Ik weet in ieder geval dat de verkeersdienst in Den Bosch hier de nodige kennis voor in huis heeft.
Wij als club doen daarom zeker geen begeleidingswerk vanwege de wettelijke beperkingen en de consequenties als je zonder officiële status in de problemen komt door een ongeval.

Bedankt voor het advies :}
 
Bedankt voor het advies :}
Graag gedaan.

Ik vind het best belangrijk, want het lijkt me toch knap vervelend als je tijdens het begeleiden b.v. een aanrijding krijgt en vervolgens een boel problemen, zeker als die aanrijding niet jouw schuld is.
Ik denk dat er velen zijn die dit onderschatten en met een "ach, dat loopt wel los" een boel risico nemen. En dat is het niet waard.
 
Ik doe ook mee op de TruckTour dag.

Maar dat afzetten e.d. gebeurd allemaal op een veilige manier en begeleid. Je krijgt precies te zien wanneer en waar je moet gaan staan. Daarbij krijg je een veiligheidsjasje aan zodat iedereen kan zien dat je een begeleider bent. Ook rijden er een paar politiemotoren mee die het verkeer in eerste instantie stopzetten zodat jij hun plaats kan overnemen. Het is dus niet dat jij op je motortje een weg gaat afzetten.

Al met al vind ik het altijd een hele leuke dag en het ziet er naar uit dat ook dit jaar het weer goed meezit!
 
Ik doe ook mee op de TruckTour dag.

Maar dat afzetten e.d. gebeurd allemaal op een veilige manier en begeleid. Je krijgt precies te zien wanneer en waar je moet gaan staan. Daarbij krijg je een veiligheidsjasje aan zodat iedereen kan zien dat je een begeleider bent. Ook rijden er een paar politiemotoren mee die het verkeer in eerste instantie stopzetten zodat jij hun plaats kan overnemen. Het is dus niet dat jij op je motortje een weg gaat afzetten.

Al met al vind ik het altijd een hele leuke dag en het ziet er naar uit dat ook dit jaar het weer goed meezit!
Tsja, zo te zien is het in jouw geval wel in orde, het gaat in ieder geval onder de hoede van de politie. Zoiets heb ik ook meegemaakt tijdens een grote parade - zo'n 750 BMW's - in 1998 vanuit het Autotron door Den Bosch tijdens een record voor het Guiness Book of records (ik was destijds verantwoordelijk voor de parade).
Onlangs hadden wij een motoragent bij ons op de clubavond. Heb niet alles meegekregen, maar ik weet wel dat er nogal wat haken en ogen aanzitten. Als het echter onder toeziend oog van de politie gaat dan neem ik wel aan dat het in orde is, alhoewel het geen kwaad kan om goed te informeren hoe e.e.a. is geregeld.

Het weer zit zeker mee, have fun!!!
 
Ik heb het gezien!!! We moesten met de auto aan de kant (door politie) en zagen alle motorrijders met hun oranje verkeersregelaarhesjes rijden.
Wat een spektakel zeg, die 80 toeterende vrachtwagens en die zwaaiende gehandicapten erin!!!
(stiekum stond ik met tranen in mijn ogen en een SUPERgrijns terug te zwaaien)

Wauw!

Ik wil dat ook!!! (verkeersregelaar-te-motor worden bij zulke evenementen)
Hoe/ wie/ wat/ waar????



O!
P.S verwarring alom.
Het is vandaag de 24e.... hier was het dus vandaag (ook in Brabant), blijkbaar morgen pas in Tilburg?
 
Het was echt geweldig gisteren. Zeker als alle motorrijders (170 motors) achter de trucks aanrijden door de straten en iedereen staat te juichen en te klappen!

Maar het kan zijn dat je de stoet ook elders ziet. Er zijn namelijk verschillende dorpen / steden die zo'n rit organiseren.

Je zou kunnen kijken op www.trucktourtilburg.nl. Daar staat alle info op over de tour en hoe je je kunt aanmelden (volgend jaar).

Ik geloof dat er binnenkort weer zo'n tour in Brabant wordt georganiseerd. Ik weet alleen niet meer in welke plaats. Maar dat is vast op te zoeken op Internet.
 
ja maar ik wil liever niet in Tilburg, maar volgend jaar gewoon bij dezelfde rit de dag VOOR tilburg: in de regio noord-west brabant (regio Zevenbergen)
 
Terug
Bovenaan Onderaan