25 kw beginnen of "zwaar"??

en geloof me, ik ben nog geen auto tegen gekomen die me eruit trekt bij het stoplicht }) (zelfs niet met "maar" 45kW)
Zelfs met mijn 13.9 kW trekken de meeste auto's mij er niet uit <100 km/u. ;)

TS: Ik zou zelf iig voor mijn zware rijbewijs gaan (ik heb er zelf spijt van dat ik geen half jaar geduld had), puur en alleen omdat het aanbod dan zoveel groter is. Om te beginnen zou ik niet zo zeer kijken naar cylinderinhoud, maar naar droog gewicht. Het scheelt enorm als je de fiets fysiek aankunt.

Daarnaast zou ik persoonlijk aan de eerste niet al te veel geld uitgeven, dan hoef je niet direct van het dak te springen als je hem een keer van de bok laat kletteren.
 
gewoon +25kW lessen+rbw halen, er zijn zat motoren die je als beginner goed kan berijden: Bandit 600, ER5, GS500, SV650, ...
allemaal lekkere stuurfietsen, met meer als 25kW, maar waar wel verstandig mee te rijden en leren is.

een 600 sport is miss nog iets te veel vh goede, ligt natuurlijk helemaal aan de persoon, maar eens boven de 8000 rpm durven die 600 SS wel es giftig snel te worden :P

Suc6 :Y
 
Ok thanks voor alle reply,s guys. ;)
Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste met een 600cc beginnen en daarna overstappen op bijv. 1000cc.
En sommige zeiden dat een 1000cc te veel van het goede was om mee te beginnen,maar op wat voor manier?
Alleeen door de snelheid of is het ook anders rijden in bochten/remmen etc.

M.v.g

Smok3

Gedrag in de bochten, reactie op het gas (erg fel), vergevingsgezindheid..
Ga eerst maar eens lessen en je rijbewijs halen, voordat je denkt dat je zo op een 1000cc machine stapt :z
 
Is een RR niet iets te aggressief voor een beginner ? Ik zou dan meer een CBR600F nemen ( ik kan dit fout hebben :) )

Nou ik heb echt nooit wat gehad met ding. Goed genoeg voor een beginner. Maar ja ik reed van het weekend weer even op een 600cc en dan is het erg saai als je van een Suzuki GSX-R1000 k5 en een R1 2004 komt.

Iedereen doet er altijd erg interessant over, maar laten we eerlijk zijn hoe moeilijk is motorrijden op een zware motor?

Het gaat er alleen om dat jij het inzicht hebt om gevaarlijke situaties te herkennen die door anderen of jezelf gecreeërd kunnen worden.

Vaak in het weekend (niet om een bepaalde groep te veroordelen ofzo) hoor je weer van die heeft zijn Golf of Subaru om een boom heen gekruld. Kijk als je zelf al niet snapt dat een keer de grip ophoudt en je zoiets niet aanvoelt... Wat doe je dan met dat roze papiertje?
 
Nou ik heb echt nooit wat gehad met ding. Goed genoeg voor een beginner. Maar ja ik reed van het weekend weer even op een 600cc en dan is het erg saai als je van een Suzuki GSX-R1000 k5 en een R1 2004 komt.

Iedereen doet er altijd erg interessant over, maar laten we eerlijk zijn hoe moeilijk is motorrijden op een zware motor?

Het gaat er alleen om dat jij het inzicht hebt om gevaarlijke situaties te herkennen die door anderen of jezelf gecreeërd kunnen worden.

Vaak in het weekend (niet om een bepaalde groep te veroordelen ofzo) hoor je weer van die heeft zijn Golf of Subaru om een boom heen gekruld. Kijk als je zelf al niet snapt dat een keer de grip ophoudt en je zoiets niet aanvoelt... Wat doe je dan met dat roze papiertje?

Veroordelen ? Ik kan zo zien aan of die rechts over de stoel hangende gozer in zijn pimp-my-ride auto'tje met zijn petje op en de radio die je van 1 km afstand nog hoort of hij een regelrecht gevaar voor zich zelf is en voor anderen om hem heen.
Dat zijn geen vooroordelen hoor :) Gewoon feiten.

Maar goed, een CBR600RR is natuurlijk wel mooier dan een CBR600F :D
Maar mijn oom ( rijdt al heel wat jaren motor ) zei tegen me dat ik het beste een F kon kopen.... of was dat nou omdat hij zijn eigen 600f graag kwijt wou O-)
 
Vast ook érg log :+

valt mee, alleen als je niet sturen kan en een puch of een scootah gewend bent wel ja.

ik ben alleen van mening dat een 600tje waarschijnlijk foutjes minder hard worden afgestraft dan op een vette 1000 of hoger. met een 1000 hang je waarschijnlijk al in de boom. je snelheid is namelijk lager.
dus ik zou als je begint lekker 600 gaan rijden.

zodra je jezelf kan beheersen kun je eens gaan kijken voor een PK monster.
 
Ik ben na mijn motorrijexamen in januari begonnen met een bmw 1200 GS.
Wel eventjes wennen maar ging toch echt heel makkelijk. viel reuze mee.
Ervaring opdoen doe je natuurlijk pas na je examen.
Het gaat er in mijn ogen niet zozeer om of je de motor kunt beheersen als wel jezelf en je rechterhand!
 
Gewoon afrijden voor "zwaar" en darana niet al te zwaar beginnen :)
Je leert pas echt rijden als je je rijbewijs hebt gehaald, pas dan ga je ervaring opdoen, leer je omgaan met de verschillende verkeerssituaties en leer je pas echt wat sturen en remmen is. Zou je direct op een zware supersport beginnen, dan zit je op een motor waar je de vaardigheden nog niet voor beheerst. De motor heeft dus veel meer mogelijkheden dan je aankan ;)

Ga je beginnen op een lichtere motor, dan raak je veel sneller vertrouwd met deze motor en ik denk dat het je rijvaardigheid ten goede komt als je op een motor rijdt die je volledig beheerst :)
 
Ok thanks voor alle reply,s guys. ;)
Dus als ik het goed begrijp kan ik het beste met een 600cc beginnen en daarna overstappen op bijv. 1000cc.
En sommige zeiden dat een 1000cc te veel van het goede was om mee te beginnen,maar op wat voor manier?
Alleeen door de snelheid of is het ook anders rijden in bochten/remmen etc.

M.v.g

Smok3

te veel van het goede op alle vlakken, er staat een woord centraal: vergevingsgezindheid. bv. met een cb 500 kan je al es lomp de voorrem intrekken, zonder er veel gebeurt, doeje dat met een zx10r ofzo is de kans veel groter dat je op je plaat gaat... Je wordt dus als het ware sneller afgestraft. Belangrijk is dat je de motor onder controle moet hebben, dat JIJ met de motor rijd en niet omgekeerd :Y . Kijk je moet zelf weten wat je aankan, er zijn mensen die een cbf250 (15kw) niet onder controle krijgen, en er zijn mensen die perfect kunnen beginnen rijden met een cbr600rr(82kw). Persoonlijk geloof ik ook dat je sneller leert rijden met een lichtere fiets, idd 500-600 cc maar als je perse voor een supersport gaat, zou ik toch meer uitkijken naar een 400cc.
 
gewoon kijken hoe de lessen verlopen op een zware motor.

ik ben zelf ook nog bezig met lessen maar weet nu al dat k voor een rsv mille 1000cc ga, je rijd er zelf op gewoon iets minder gas geven dan rijd een rsv ook nog beter dan 600.

ik zou zeggen koop een zware mits je denkt dat je het aan kan GAS geven heb je zelf in de hand.
 
Als je gewoon zelf blijft nadenken en je niet laat opjagen is er niets aan de hand en kun je best op een 'zware' fiets beginnen
 
Terug
Bovenaan Onderaan