25 kw begrenzing tairip

ThePussyDestroyer

Die hard MF'er
18 jun 2011
748
573
Mijn Kawasaki ZXR750 uit 91 is begrensd maar staat wel als vol vermogen op kenteken. zo heb ik de motor gekocht. Aangezien ik al vol vermogen mag rijden wil ik dat ook xD.

De vorige eigenaar vertelde mij dat de motor op zijn gashendel is begrensd. Ik kan de gashendel ook maar 1 cm omdraaien.

De gashendel behuizing open gemaakt omdat ik dacht dat daar een bout de boel tegen hield...helemaal niets.

Kabel gevolgd, toen kwam ik dit tegen.... een tai rip houd de boel tegen.

LNBkz.jpg


En als ik het gas opendraai:
lhVSV.jpg


Kan ik deze tairip er gewoon vanaf knippen? :P
 
Ik vind het niet zo heel lachwekkend eigenlijk, op uitdraai begrenzen is altijd nattevingerwerk, dit is nog best een goede oplossing. Bij mij zaten er (bandit 600) vier boutjes, 1 in elke carburateurdeksel) die voorkwamen dat de schuiven verder omhoog kwamen. Ik heb ook oplossingen gezien waarbij een stukkie plaatstaal met 1 moertje vastzit en de gasarm blokkeert, waarbij je als je hard genoeg aan het gas trekt alsnog 5KW winst hebt omdat het ding meebuigt :') Het plaatje zal net niet genoeg hebben begrenst voor een 'legale' uitdraai, dus de tiewrap er om heen. Sneller dan plaatje loshalen en zo'n stuk bijbuigen.
 
Laatst bewerkt:
Lekkere Thai-Wrap: https://www.myrecipes.com


Het dingetje heet hier in de werkplaats trouwens een "hiatje"

History

Cable ties were first invented by Thomas & Betts, an electrical company, in 1958 under the brand name Ty-Rap initially designed for airplane wire harnesses. The original design used a metal tooth, these can still be obtained. Thomas & Betts and others eg Panduit and Hellermann later changed to the nylon/plastic design.[2].

The design has over the years been extended and developed into numerous spin off products.


Verzamelnaam is "Cable Tie", maar tie-wrap / Ty-Rap en/of zip tie mag ook...

: Cable tie - Wikipedia
 
Laatst bewerkt:
Toen ik nog 25kW reed op m'n vorige motoren waren deze ook op het gas begrenst. Check of er geen schroefje aan de zijkant van je hendel zit die de boel tegen houdt. En ook inderdaad even die hele beugel weghalen :Y



Voor de rest heb ik geen woorden voor die Tie-wrap _O-
 
Laatst bewerkt:
De tai-rep was vast om de laatste 5kw eruit te krijgen. Zo'n tay-reb kost een paar cent, maar het idee achter die tee-rip is waar je voor betaalt.

En dit is vakwerk:

[afbeelding]

:+

Op zich is het wel netjes gedaan. De stand van het boutje is netjes gemarkeerd opdat de monteur hem niet te hard weer zal aandraaien.

nee man dat is geen vakwerk dit is vakwerk :+ :

S4Rs-3.jpg


Tja veel motorzaken leveren prutswerk af voordeel is dat 80% van de klanten niet eens de moeite neemt om achter/onder de kuip te kijken hoe alles is weg gewerkt.
onderhand al 3 motorzaken hier in friesland waar de fjr van mijn vader voor onderhoud is geweest.
alle 3 zeer matig, het vroegere motorport heerenveen heeft zelfs 3 maal geprobeerd om verwarmde handvatten te monteren.

eerste maal werden de handvatten niet warm, tweede maal was de bedrading zo knudde weg gemoffeld dat je jezelf eigenlijk afvraagt hoe de monteur die dat heeft neer gelegd zichzelf monteur kan noemen (of hoe het kan dat de stagebegeleider niks controleert).
de derde keer hebben ze zonder vragen niet alleen de bedrading netjes gemaakt maar ook andere handvatten geplaatst die handvatten zijn ongeveer een centimeter te smal.

De bedrading was toen nog nog steeds even vreemd aangelegd maar de ty-wraps waren nu wel netjes afgeknipt (schuin en met een tangetje zodat ze lekker scherp zijn). Tevens hebben ze alle keren niet de moeite genomen om even een relay te plaatsen (je weet wel zo'n kastje dat je met slim inkopen voor nog geen euro per stuk hebt).

Uiteindelijk heeft mijn vader zelf even een avondje besteed aan het goed aanleggen van de bedrading en het plaatsen van een relay'tje.

tegenwoordig word het onderhoud naar volle tevredenheid bij motoport assen gedaan door mensen die lol in hun werk hebben, en duidelijk weten waar ze mee bezig zijn.
 
Terug
Bovenaan Onderaan