Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Opmerking: This feature may not be available in some browsers.
Hey,
ik ben me aan het orienteren op een nieuwe motor, maar ik weet niet goed wat ik moet pakken: een 2-takt of een 4-takt
kan iemand mij goed uitleggen wat de verschillen zijn in:
prestaties
onderhoud
verbruik
gevoel
geluid
Subtiel, and I agree.zoekfunctie zoekfunctie zoekfunctie
GEBRUIK DE ZOEKFUNCTIE
GEBRUIK stop
DE stop
ZOEKFUNCTIE stop
Subtiel, and I agree.
Maar vooruit,
Prestaties: Bredere powerband (4takt) versus smalle powerband.
Onderhoud: Weinig onderhoud (4takt) versus veel onderhoud.
Verbruik: 1 op 15 à 1 op 25 voor een 4takt, 2takt geen idee..
Gevoel: Motorgevoel (4takt) versus brommergevoel
Geluid: Motorgeluid (4takt) versus brommergeluid.
Ik had niks te doen
Tja, ik zat ook nog te twijfelen of ik iets van tips zou geven
Aangezien jij nu de eerste bent, mag ik vast wel ff meedoen!
2-takt is veel meer het brommer gevoel. 4-takt is veel meer het motorgevoel.
2-takt heeft wat meer onderhoud nodig, zuipt wat meer en heeft het geluid van een brommer. Het ligt er een beetje aan waar je wilt gaan rijden. Moet je veel snelweg-km's maken, kies dan voor de 4-takt. Rijd je vaak door de stad, dan is 2-takt ook een goeie keus!
Je kan ook een lichte vier-takt nemen zoals een cbr 125 maar die heeft wel ongeveer de helft minder power dan een twee-takt. Het voordeel is dat het wel stukken goedkoper is natuurlijk.
2takt is niks, koop lekke een 4takt heb zelfs op een 4takt brommer gereden. Ik hou niet van 2takt.
4 takt kiezen natuurlijk!!!!!!! 2-takt stinkt als je er achter rijd
Nou, volgens mij moet je dan echt rijden als een ouwe oma, ofniet?2-takt door de stad, ik heb een hekel aan stad en rij er ook liever niet doorheen. Onderhoud valt opzich wel mee integen stelling tot wat iedereen zegt, maar dat hangt er ook vanaf hoeveel je rijd.
Als je veel snelweg km moet maken --> 4-takt
Hou je van hoogtoerig rijden --> 2-takt (kan ook 4-takt maakt opzich niet veel uit)
powerband van een 2-takt is klein, maar als je daar in zit doet het niet veel onder voor een 4-takt.
Het is echt je eigen keuze.
Ik neem aan dat je een racer wil? 2-takt is echt leuk voor binnendoor weggetjes, en vooral de hele lichte motoren zijn leuk in bochten (2-takt is vaak lichter dan 4-takt)
Ga gewoon proefrijden, en kijk wat je het lekkerst vind rijden.
Verbruik van mijn rs 125 zit gemiddelt 1:18, ik kan er zelfs 1:22 mee rijden, maar ook 1:15
Pogostick haalt met zijn mito 125 zelfs 1:28 ofzo
toch liever een "scooter" die ze eruit trekt...is toch leuker ?2takt is leuk voor te spelen... dus door stad te racen en bochtjes te maken... maar op de snelweg ben je gewoon een brommertje t eerste beste golfje lacht je gewoon weg uit...
ga maar voor 4takt klinkt tenminste als je voor t stoplicht staat en dan denken mensen ook EEJ DAAR STAAT EEN MOTOR !!!!
en niet eej kijk die mafkees staat met ze scooter op de weg...
Die zijn idd super voor in de stad enzo. En zuinig, en het grote voordeel, ze hebben nog een lekker geluid ook.
Hehe zuinigst wat ik heb gereden is 1:23. Minst zuinig.. 1:18? En da's voornamelijk knallen geweest .Nou, volgens mij moet je dan echt rijden als een ouwe oma, ofniet?
2e klinkt aardig, maar komt niet vooruit.http/video.google.nl/videoplay?docid=-5979841360796829683&q=cbr+125 4-takt Honda CBR125
http/video.google.nl/videoplay?docid=-2937267493477244036&q=rs+125 2-takt RS125
you do the math
je kan ook altijd nog voor een CB500 25 kw gaan, GS500 25 kw, enz enz, allemaal goeie 4takten
alllemaal erg bedankt voor jullie reacties en dit heeft mij in ieder geval een goed beeld gegeven, dus thnx