25 kw die wel de 200 haalt?

Kawaman

Rookie
20 okt 2001
13
0
Zoetermeer
Zoals ik bij \"aprilia rs 125 slaapverwekkend?\" al zei heb ik sinds kort een 25Kw zx6r, die de 200 km/h haalt :? Ja, je leest het goed.
Ik vraag me inderdaad wel af of het afvoeren wel goed is gedaan en inderdaad als ik iemand invalide zou rijden ik daar geen gezeik mee zou kunnen krijgen. ;( Ik heb verder niets veranderd aan de afstelling, geen andere uitlaat, tuningkitjes, ed. Gewoon zoals ik um van Van Wijk kreeg.
Van Wijk zegt zelf de onderdelen voor het afvoeren van Kawasaki NL te hebben gekregen en dat ze het volgens de daarvoor geldende voorschriften hebben ingebouwd. Het RDW heeft de onderdelen voor het afvoeren zelf goedgekeurd, dus daar ligt het niet aan.
Heeft er hier iemand verstand van? 200 is, vind ik zelf ook, errug hard voor een 25Kwtje.
 
ik hoor het wel meer, met name van kawa. maar meestal geloof ik dat dan niet. beetje zo\'n praatje als \'mijn vis is zoooo groot\' snap je. maar in dit geval is dat wat anders.

misschien is het toch in orde? maar wel erg hard voor 25 kW. ik zou het niet vertrouwen eigenlijk.
 
Mijn 25kw ZZR600 liep 180...wind mee 190...en echt 25 kw, had hem zelf op de testbank gezien, en had ook de uitdraaien...ook nodig gehad voor de verzekering :P maar het kan....
 
Hmm, ik geloof je wel Max maar het is wel vreemd.

Mijn FZR400 van 160 KG met 65 PK loopt 220.

Vraag ik me af hoe een Kawa van minimaal 175 KG en 34 PK met een berijder (Max) die minstens 20 KG zwaarder is dan mij 190 kan halen.

Of de teller moet erg afwijken natuurlijk.
 
testbank...waar heb je van die dingen? Kost dat ook nog wat? Graag meer info.
Met de teller van mijn Kawa is trouwens niks mis. De 200 km/h kwam ook op de teller van een (volvermogen) CBR 600, die naast mij reed. :]
 
Testbank was in samenwerking met mijn dealer die hem terugtunede, en anders kan je bij meerdere dynojet etc. zaken voor 5 tientjes ofzo een run laten maken...staat je snelheid en vermogen op...
 
alhoewel, ik heb mijn motor ook wel eens net voorbij de 190 gehad, maar dat was met wind mee en heuveltje af zeg maar... :)

dus als je het \'makkelijk\' haal dan is het wat anders, maar misschien eens laten testen op zo\'n bank is wel een aardig idee, altijd leuk, en kost niet zo gek veel zo te zien?
 
En je krijgt bij een goede zaak meteen een adviesje over de afstelling zodat je er vaak zonder veel kosten een beter lopende fiets van kunt maken.
 
Testbank was in samenwerking met mijn dealer die hem terugtunede, en anders kan je bij meerdere dynojet etc. zaken voor 5 tientjes ofzo een run laten maken...staat je snelheid en vermogen op...
die snelheid is wel erg theoretisch he?
of ken jij een dyno-bank waar ook je luchtweerstand wordt gemeten? :)

btw.... topsnelheid.... who cares....
 
snelheid is wel theoretisch...maar stond ook dik over de 200 op papier...met 25 kw...en idd....of je nou 240 of 260 rijdt...zolang ik maar heeeeeeeel snel op die top zit vind ik het goed :)
 
Ik trek aardig snel naar de 180 maar vanaf daar gaat het langzaam maar zeker naar de 200. Hij blijft dan ook echt hangen bij de 13.000 toeren met gas vol open.
Ik ga trouwens ff op zoek naar zo\'n dynojet, ik hoorde trouwens dat er sinds kort eentje in Scheveningen zit, KMS motoren. Weet iemand nog andere in de buurt van Zoetermeer?
Ik heb trouwens geen groene Kawa, hoewel dat inderdaad dé Kawakleur is. Ik heb een blauwe, ik ben nm nogal blauwgek (smurf enzo :+ ).
 
Nee,
dan klopt er iets niet. Ga er maar vanuit om 200 echte kilometers per uur op een redelijk gestroomlijnde motor te halen je minstens 50 pk nodig hebt. Vb. ZXR400 65 PK < 210 km p.u. echt.
Nog één? ZZR250 34pk (dus 25Kw)< 180 km p.u. echt. Vermogen staat altijd voor een bepaalde maximum snelheid. Er is ook zoiets als een kwadratenwet. Bij een verdubbeling van de snelheid is het viervoudige vermogen nodig.
Vb. Om 100 km p.u. te rijden is ongeveer 10 tot 12pk nodig. Bij een verdubbeling van de snelheid 200 km p.u. dus zal het vermogen ruim vier keer meer moeten zijn. In dit geval een slordige 50pk dus. Zou de snelheid weer verdubbelen 400 km p.u. dan gaat dit zelfs niet eens meer op. Dan moet je al gaan denken aan 7 keer het vermogen. 350pk dus. Je kunt het eenvoudig laten controleren door de motor een keer op de Dynobank te laten testen.
Ik vermoed dat je teller afwijkt. Niet zo vreemd hoor, bij Japanse fietsen gebeurt dit heel erg vaak. Indien de fiets werkelijk precies 25kw levert schat ik dat de topsnelheid ongeveer 175 km p.u. zal zijn. De teller wijst dan misschien wel 190 aan. Een beetje wind in de rug plat op de tank et voila de 200 km p.u. komt in beeld. Het kan natuurlijk ook dat de \'fiets\' niet goed begrensd is. Tja dan is er van alles mogelijk. Vandaar het advies van de Dynobank test.
 
Bij een verdubbeling van de snelheid is het viervoudige vermogen nodig.
Vb. Om 100 km p.u. te rijden is ongeveer 10 tot 12pk nodig. Bij een verdubbeling van de snelheid 200 km p.u. dus zal het vermogen ruim vier keer meer moeten zijn. In dit geval een slordige 50pk dus.

Nou dan is er ook wat met mijn motor mis ;) Heb 26PK, maar haal maar 120km/u, terwijl ik 2x zoveel vermogen heb als 10-12 pk! :)
En nee, hij is niet geknepen natuurlijk.
 
Echt zwaar iets mis... in de zin van stroomlijn en gearing... :P

Dat zal het zijn ja :) En verder rijd ie vreemdgenoeg ook 120km/u in het zand, mijn vorige wegmotor kon dat niet. Zou mijn vorige motor dan misschien problemen hebben gehad? Of gewoon de verkeerde banden ?! ;)
 
Niet zo vreemd. Ik heb zelf ooit een XL125 gehad.
Die heeft 14 pk in huis en haalt daarmee 110 km p.u. De XR250 is ook een rechtop zitter. Haal het blok er onder uit (niet doen hoor) en bouw het in een RS125 en je perst er spontaan 40km p.u. meer uit. Je gaat pas merken dat stroomlijn zin heeft boven de 100 km p.u.
 
Met een wegmotor in het zand rijden is een stuk lastiger. Betreft het een sportmotor dan is het zelfs suicidaal. Je hebt te veel druk op je voorwiel. Sturen wordt dus knap lastig. Uiteindelijk is de weerstand in het zand veel minder dan de luchtweerstand daarom haal je nog altijd 120 km p.u. Alle off roads geven beduidend meer druk op het achterwiel. Daardoor kan je er zo hard mee door het zand. Banden tenaanzien van de maximum snelheid zeker als het om de lage snelheden gaat als is aangeven, spelen geen grote rol. Echt! weerstand van de lucht bepaald uiteindelijk de grens waarop een motorfiets, auto of een fietser wordt belet sneller te gaan.
 
Terug
Bovenaan Onderaan