25 kw enduro/sm

geert-nsr

MF'er
1 nov 2007
220
0
Ik ben van plan een enduro/sm te gaan kopen.
ik wil graag een sm gaan kopen en dan een setje crossvelgen erbij nemen.

Welke motoren vallen onder deze catogorie? Veel staan wel met bijv 11 kw op kenteken maar hebben echter veel meer vermogen. Is het mogenlijk om deze op kenteken te krijgen en te verzekeren met je lichte rijbewijs. Of welke kunnen wel legaal op kenteken.

Ik zelf dacht aan een ktm lc4 400 of een yamaha wr 400
mijn budget is 3000 euro.

Wat raden jullie aan? welke andere modellen adviseer je.
 
Wr400 heeft 27kw op kenteken...

lc4 kan wel, is niet echt legaal.

Suzuki heeft een 400 cc die legaal op 25kw kan.
En welke type is dat dan?
wr400 valt dus gewoon al af.

Is een 2takt aan te raden? cr250 op kenteken ofso. hij gaat gebruikt worden voor kleine ritjes in het weekend met mooi weer.
dus geen gek lange afstanden ofso.

andere motoren die een optie zijn?
 
Zou zowiezo voor een 4takt gaan.

Je kunt voor een wat ouder model gaan en ombouwen.
Denk dat aan een xr600 (alleen ook niet helemaal legaal)

Of de suzuki drz400 sm
Die konden op 25kw geleverd worden.

Verder zijn eigenlijk alle 250cc + motoren wel boven de 25kw in het echt. Alleen op kenteken vaak eronder..
 
staan als 18 kw op kenteken maar hebben werkelijk idd meestal 31, maar dat kun je wel aanpassen 150 hoofdsproeier en een 20mm aanslag op je gasschuif en je rijd 100% legaal :)
 
Gaaf ding , alleen licht net boven mn budget.

mar hoe zit het dan met een cr250 e.d op kenteken?

als ik het goed begrijp: het kan wel maar het is niet legaal?
en als ik hem tot 25 kw begrens rijd je weel legaal rond en heb je ook geen uitdraai nodig omdat ie toch al met bijv 11 kw op kenteken staat?
 
KTM LC4 *O*

-Staat als lichte motor op kenteken
-goedkoop in aanschaf en onderhoud
-makkelijk om te bouwen naar SM of Cross

full


hij is te koop.... ;)
 
KTM LC4 *O*

-Staat als lichte motor op kenteken
-goedkoop in aanschaf en onderhoud
-makkelijk om te bouwen naar SM of Cross

[afbeelding]

hij is te koop.... ;)
lijken me gave dingen, maar hoe legaal is het met zoiets rijden op 25 kw kenteken?
die dinge hebben toch in het echt wel meer kw?

hoe degelijk zijn die lc4 blokken? en waar moet ik aan denken bij onderhoud?
 
Er staat 18KW op kenteken, als ik hem total-loss rij, bewijs dan maar dat ie meer dan 18kw had....

Blok is zeer betrouwbaar, mits goed onderhouden natuurlijk. Dus elke 2000KM olie+filters vervangen. Niet meteen volgas wegrijden met een koude motor, etc... etc
 
Er staat 18KW op kenteken, als ik hem total-loss rij, bewijs dan maar dat ie meer dan 18kw had....

Blok is zeer betrouwbaar, mits goed onderhouden natuurlijk. Dus elke 2000KM olie+filters vervangen. Niet meteen volgas wegrijden met een koude motor, etc... etc
heb je er ook nog enduro velgen bij of de orginele die er onder horen?
en wat is je vraagprijs
 
Terug
Bovenaan Onderaan