25 kw fiets

The Wannabe

Rookie
3 sep 2003
19
0
Het is mijn bedoeling om vanaf december motorrijlessen te gaan volgen. Nu ben ik pas 18 en dan heb je natuurlijk de 25 kw regel, maar goed, dat is niet anders. Ik wil wel een motor, maar nu is mijn vraag: Wat is een leuke sportieve betaalbare ( rond de 3000 euro ) motor voor 25 kw, of die te begrenzen zijn tot 25 kw? Ik hoef m niet van vandaag op morgen te kopen, maar ik ben me wel alvast aan het orienteren :]
 
Ziet er goed uit, maar zoals ik zei orienteer ik me nog maar, ik moet nog sparen voor de daadwerkelijke aanschaf van een motor...
 
mijnes was precies 3000.

honda-vfr400-89-bikepics-065348.jpg


om een beeldje te krijgen :) (en te patsen :+ )
bedenk wel dat je niet alleen geld kwijt bent voor de aanschaf. i kzou als ik jou was eerst een pak kopen enzo. dan weet je dat je veilig zit en weet je hoeveel geld je ECHT hebt. voor de rest..... koop wat je mooi vind, en ga niet kijken wat allemaal offcieel 25 kw te maken is en wat niet.
mijnes is het niet officiel te maken (moet wel, ik ben 18) maar is het wel, en hij is gewoon verzekerd.
igg succes

(ps, het is wel slim van je om in de winter te beginnen met rijles, krijg je meteen alle barre weersomstandigheden om je oren. is beter als je uitglijd op een les motor dan op je eigen trots)
 
Zoiets *D .
Resize_of_IMG_2329.sized.jpg

De linker is de mijne. Ze zijn een heel stukje goedkoper dan 3000 euro, en zijn onbegrensd al minder dan 25 kw. Het is een 250cc viertakt V twin, dat is dus minder onderhoud dan een 2 takt. Ik heb er al veel plezier van gehad :] .
In mei komt de mijne waarschijnlijk te koop, dan mag ik "zwaar" rijden :9 .
 
Laatst bewerkt:
koop een suzuki gs 500 die zijn heel makkelijk te begrenzen, en is zeker een goede beginners fiets...en rond de 2000 euro heb je een leuke!!!
 
even snel een vraagje een R6,Zx-6r,zxr750 zijn toch ook makkelijk tot 25 kw te begrenzen???
 
mijnes was precies 3000.

i kzou als ik jou was eerst een pak kopen enzo. dan weet je dat je veilig zit en weet je hoeveel geld je ECHT hebt.

Das wel een goede, mooie combi + helm + laarzen + handschoenen tikt wel aan ja... Heeft iemand nog aanraders waar je die spullies het best kan aanschaffen? bijv. vanwege prijs of aanbod?
 
... Trouwens is een Aprillia RS 125 wat? Of kan ik dan net zo goed op een scooter gaan rijden? Ze ogen errug goed, maar ben bang dat er een brommergeluidje uitkomt... RS 250 past denk k niet binnen m'n budget '( ...

Zou een oude zxr 750 mogelijk zijn? Of zijn die moeilijk te begrenzen en te zwaar voor 25 KW?
 
Laatst bewerkt:
Das wel een goede, mooie combi + helm + laarzen + handschoenen tikt wel aan ja... Heeft iemand nog aanraders waar je die spullies het best kan aanschaffen? bijv. vanwege prijs of aanbod?
Ik heb mijn pak en laarzen gekocht bij de motorbeurs in Utrecht. Was een stuk goedkoper dan in de gewone winkels. Helm en handschoenen heb ik wel in de winkel gekocht, die waren voor het lessen.

Op dinsdag 09 september 2003 16:32 schreef The Wannabe het volgende:
... Trouwens is een Aprillia RS 125 wat? Of kan ik dan net zo goed op een scooter gaan rijden? :?
Voordelen: Lichte en wendbare motor.
Nadelen: meer onderhoudkosten, het is een 2 takt. Dus om de zoveel km nieuwe zuiger enzo.
Ik vind het geluid ook niet mooi.

 
Ik heb nog een ZZR250 te koop zien staan bij Mot*port Zelhem. Niet heel duur ding en zeker weten mooi. = of < 25 kW.
Van 1992, blauw-zwart, 2000 pleuro

edit,
Als deze er 'toen' had gestaan, had ik deze zowiezo gekocht (je kan evt bij de dichtsbijzijnde motoport vragen of ze m van zelhem daarheen kunnen karren).
Maar goed, jij bent ik niet ;-)

http://www.motoport.nl/OccasionsXL/detailxl.cfm?MotorUniekNr=573

[Kleding etc Louis te Germany, velen malen goedkoper dan in NL]
 
Laatst bewerkt:
Zou een oude zxr 750 mogelijk zijn? Of zijn die moeilijk te begrenzen en te zwaar voor 25 KW?
Of hij te begrenzen is weet de dealer wel, ff een telefoontje plegen en je weet het. Ik wilde een CBR600 van 1989 25 kw maken, maar dat kon niet. Te zwaar voor 25 kw kan volgens mij niet, er is vaak gewoon geen officieel 25 kw setje voor.
 
Das wel een goede, mooie combi + helm + laarzen + handschoenen tikt wel aan ja... Heeft iemand nog aanraders waar je die spullies het best kan aanschaffen? bijv. vanwege prijs of aanbod?

een combi hoeft ook weer niet meteen.
een all weather jas zit ook lekker. met bijv. een all weather broek, of een losse leren broek. dan ben je veel goedkoper uit.
 
eyy cycle jep that's the one en maar voor 3000?? goeie deal dan als alles in orde is. mijn 1e keus is de R6 gewoon omdat ie er gelikt uitziet en na 2 jaar 25kw toch wat aardig vermogen heb. volgens mij ben ik voor hele pak+verzekering+rijwiel belasting(weet precieze naam nie meer) ongeveer 2000 euro kwijt en dan nog de R6 zelf jaja het is f*cking duur hopen dat ik al het geld bij elkaar heb voor volgend jaar anders moet ik toch maar even smeken bij iemand met veel geld en anders lening.

ps: wilde dit even delen hoe een arme student van 17 die z.s.m wil rijden er voor staat
en als iemand aankomt met neem gs500e,of vtr250 nee ik wil een supersport/sport geen naked,half naked bikes wel heel stuk goedkoper maar ja dan weet ik zeker dat ik niet met plezier rij
 
Toch heeft dit wel wat :9~

full


Wellicht kan ik m uit duitsland halen, hoewel dat uiteindelijk waarschijnlijk weinig scheelt '(
 
ps: wilde dit even delen hoe een arme student van 17 die z.s.m wil rijden er voor staat
en als iemand aankomt met neem gs500e,of vtr250 nee ik wil een supersport/sport geen naked,half naked bikes wel heel stuk goedkoper maar ja dan weet ik zeker dat ik niet met plezier rij

je hebt uberhaupt nooit 'echt' motor gereden, dus hoe kan je nou weten dat je op een gs minder plezier hebt?
en denk je nou echt dat de bank een jongen van 18 geld leent voor een motor?
en als ze het al doen is het niet echt slim.
iig een beetje een naieve manier van denken heb je, sorry dat ik het zeg :X
 
Op dinsdag 09 september 2003 17:00 schreef R1freak het volgende:
ps: wilde dit even delen hoe een arme student van 17 die z.s.m wil rijden er voor staat en als iemand aankomt met neem gs500e, of vtr250 nee ik wil een supersport/sport geen naked,half naked bikes wel heel stuk goedkoper maar ja dan weet ik zeker dat ik niet met plezier rij
Denk je dat het rijplezier sterk wordt beïnvloed door het hebben van een kuip of niet? Lijkt me niet echt. Misschien is het mooier voor het oog, dat vind ik ook. Maar als je valt, zijn dat weer meer kosten. En aangezien jij een beginner bent en ik ook een beginner was/ben heb ik liever een onbegrensde half naked bike die fijn rijd, dan een lening van weet ik hoe groot en een begrensde R1.

Maar je weet het al zeker, dus ik ga hier niet verder over doorzagen.
 
Maar hij is zo mooi! :} Ik denk dat ik de Aprilia RS 250 toch maar serieus in overweging ga nemen :9~ , dan maar wat harder sparen... Om nou te gaan bezuinigen en een RS 125 te kopen vind ik geen goed plan... Tegen de tijd dat ik van mijn 25 kw af heb ga ik wel verder zoeken naar 'echte' machines, k heb gewoon geen zin om op een 'veredelde' bromfiets te rijden... Maareh heb jij anders nog suggesties?
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat ik de Aprilia RS 250 toch maar serieus in overweging ga nemen :9~
editten kan ik ook :P

een 400cc kan heel goed , de rs250 ook , is net waar je voor kiest.
Een 600cc kan ook nog , alleen zijn die wat duurder.
De 250 4takt is misschien wel een goede keuze , kun je na je periode een "grote" motor kopen.
 
Laatst bewerkt:
suggesties?

600 sportmotor (cbr 600 ofzo), ietsje duurder, maar ook nog leuk na je 21ste
400tje, imo ERRUG leuk om mee te beginnen, flitsend, snel, maar ga niet op je bek.
naked (gs 500, er, cb500), als je budget niet zo groot is. kan je laten vallen, ook ERG goede beginnersmotoren (rijscholen rijden ermee, dat zegt al genoeg)

je moet echt zelf eens goed rond gaan kijken, motoren zijn echt een kwestie van smaak. en natuurlijk proefrijden.
 
Terug
Bovenaan Onderaan