25 kw fiets

Maar hij is zo mooi! :} Ik denk dat ik de Aprilia RS 250 toch maar serieus in overweging ga nemen :9~ , dan maar wat harder sparen... Om nou te gaan bezuinigen en een RS 125 te kopen vind ik geen goed plan... Tegen de tijd dat ik van mijn 25 kw af heb ga ik wel verder zoeken naar 'echte' machines, k heb gewoon geen zin om op een 'veredelde' bromfiets te rijden... Maareh heb jij anders nog suggesties?

sorry, maar waar slaat dit op? :?

een rs125 geen goed plan, een 250 wel? omdat een 250 meer motor is?
dan zal ik je maar heel hard uit die droom helpen: als jij 25kw moet rijden, rijdt die 250 waarschijnlijk slechter dan een goede 125...

en kom nou niet aan met dat eeuwige gejank over brommer hier en brommer daar, dan moet je je ook niet op een 250 begeven.

en waarom geen 2takt als je krap bij kas zit?? JUIST als je krap bij kas zit een 2tact. je hebt misschien iets meer onderhoud, maar het is niet duurder...
bovendien kun je het meeste zelf. (zuigers vervangen etc, geen probleem)
 
en kom nou niet aan met dat eeuwige gejank over brommer hier en brommer daar, dan moet je je ook niet op een 250 begeven.

en waarom geen 2takt als je krap bij kas zit?? JUIST als je krap bij kas zit een 2tact. je hebt misschien iets meer onderhoud, maar het is niet duurder...
bovendien kun je het meeste zelf. (zuigers vervangen etc, geen probleem)

uh-oh.... er is weer een op zn pikkie getrapt. :+
ok ik zal mijn statement ff veranderen.....

2 takt is duurder als je niet zelf kan sleutelen.
voor de rest zijn ze gewoon veel onbetrouwbaarder als 4 takten.
rij jij maar eens op een rs125 naar spanje. ik kan op een briefje meegeven dat je minstens 1 vastloper krijgt.

voor een 2 takt kies je gewoon. net als je voor een duc of een harley kiest. die nadelen neem je gewoon voor lief. maar wil je zonder poespas en weinig geld vaak rijden, zou ik ECHT geen 2 takt nemen.
zo genoeg afgekraakt :+
 
'....en kom nou niet aan met dat eeuwige gejank over brommer hier en brommer daar, dan moet je je ook niet op een 250 begeven....'


nounounou zware dag gehad? ;)
 
vfr400r is ook leuke stuurfiets
rijdt 25kw ook nog lekker
en ziet er leuk uit :9
 
vfr400r is ook leuke stuurfiets
rijdt 25kw ook nog lekker
en ziet er leuk uit :9

zo.

amen.

ik wou het nog net niet zeggen.
morgen trouwens mn rvs uitlaat polijsten, toenet voor de grap even mn motor gestart zonder uitlaat.

:o :o :o

ik denk dat ik hem er maar af laat :+
het is hetzelfde snerpende geluid als een motogp machine :)







*D
 
Kijk de ene rijd het liefts op een 2 tak, terwijl een ander dus het liefst op een 4tak wil rijden.

Het is moeilijk om voor te stellen wat een leuke fiets voor jou is!

Zoals al gezegd, een 2 tak is leuk voor als je zelf kan sleutelen, omdat dit gewoon moet gebeuren hieraan.

Als je bv een 600cc koopt (zoals ik) is deze qua aanschaf gewoon duurder, maar heb je ook na je 25kW tijd, nog een leuke motor!
 
:Z

als je (nog) niet weet waar je het over hebt...

zoals wel meer mensen hier

Kijk aan dit soort lui heb ik dus geen hol. Ik vraag om advies en niet zo'n betweter die me hier een beetje af gaat zeiken :Z

In plaats van dat gezeik :r had je me ook ff argumenten kunnen geven waarom jij vindt dat 125 cc misschien wel beter is dan 250 cc... Ik vraag niet voor niets om advies... Ik kijk nou eenmaal eerder naar t uiterlijk van een fiets dan naar de techniek... :+
 
Kijk aan dit soort lui heb ik dus geen hol. Ik vraag om advies en niet zo'n betweter die me hier een beetje af gaat zeiken :Z

In plaats van dat gezeik :r had je me ook ff argumenten kunnen geven waarom jij vindt dat 125 cc misschien wel beter is dan 250 cc... Ik vraag niet voor niets om advies... Ik kijk nou eenmaal eerder naar t uiterlijk van een fiets dan naar de techniek... :+

als je nou goed gelezen had... heb het je haarfijn uitgelegd. (mits je 25kw moet rijden)
 
Ja ik MOET 25 kw rijden, anders zou ik ook wel kijken voor een 600 cc supersport en ja ik begrijp ook wel dat een 250 cc verre van ultiem is...
 
Ja ik MOET 25 kw rijden, anders zou ik ook wel kijken voor een 600 cc supersport en ja ik begrijp ook wel dat een 250 cc verre van ultiem is...

je snapt het nog niet helemaal geloof ik...

een 250 verre van ultiem? sjonge jonge...


nogmaals:

als jij 25kw moet rijden, MOET je die 250 afvoeren. daardoor maak je weinig toeren en zit er inderdaad weinig pit in. verre van ultiem ja.
een 125 lijkt me in dat geval een stuk beter te rijden.
 
ik heb ook sinds kort een zx6r maar dan ook als 25 kw uitvoering maar staat nu nog jammer goenoeg bij de garage voor de ombouw!!!
dus hoop em zo snel mogelijk te krijgen, maar het rijd iig wel geweldig, enne suc6 met je verdere zoektocht :]

grtzz daniel :}
 
Op dinsdag 09 september 2003 20:33 schreef Aniki het volgende:

Als jij 25kw moet rijden, MOET je die 250 afvoeren. daardoor maak je weinig toeren en zit er inderdaad weinig pit in. verre van ultiem ja.
een 125 lijkt me in dat geval een stuk beter te rijden.

Enig Idee wat de prestaties van zo'n 125 cc zijn? Topsnelheid, acceleratie etc? En zal zo'n 250 cc simpel gezegd met begrenzing 'klote' rijden?

En relaxed, zo'n ZX6R! Wilde dat ik t geld ervoor had '(
 
Enig Idee wat de prestaties van zo'n 125 cc zijn? Topsnelheid, acceleratie etc? En zal zo'n 250 cc simpel gezegd met begrenzing 'klote' rijden?

En relaxed, zo'n ZX6R! Wilde dat ik t geld ervoor had '(

umm

vermogen is leuk... maar op een gegeven moment weet je het wel. maar, dat is met elke 25kw fiets.
al rijd je een R1 begrensd... het blijft 25kw.
bovendien; ik rij 2 jaar 125 en koop dan gewoon weer wat anders. blijf je lekker bezig :)

ik heb wat filmpjes, maar ik ga deze week een paar goede filmpjes maken. samen met een rs250.
misschien heb je er wat aan
 
Je kan ook nog een Suzuki GSX600F knijpen naar 25kw (heeft 2e typegoedkeuring, dus geen geklooi met testbankuitdraaien voor de verzekering).
Mijne mag je voor 3000 euro nog vanavond op komen halen. Maarja tegen de tijd dat jij klaar bent met lessen issie al lang weg. Hoop 'm deze week of volgende week nog weg te doen of te hebben ingeruild op een offroad.

39291
 
Mijn advies voor een 25kW motor:

Punt 1 gewicht.
Dit is het belangrijkste; iedere kilo is er een te veel. Dus zo licht mogelijke motor. En het stuurt ook nog eens gemakkelijker.

Punt 2 aantal cylinders.
Vermogen is begrensd, koppel niet. Kies daarom een motor met veel koppel.
Algemene stelregel; hoe meer cylinders hoe meer topvermogen, hoe minder cylinders hoe meer koppel.
Een twee cylinder heeft dus de voorkeur boven een 4 cylinder.

Punt 3 geld.
Niemand blijft hij 'zwaar' mag rijden nog op een 25KW motor rijden. Worden dus ook
meestal weer vlot ingeruild. Motoren ook zonder begrenzing niet verder komen dan 25kW zijn daarom ook vrij goedkoop.

Dus: ZZ-R 250 of VTR 250. En eventueel een VFR 400R of SV650.

Die Aprilia RS 250 is te licht van gewicht per vermogen.
 
Goede punten Kabouter Puntmuts, het beste is een lichte V-Twin die geknepen is. Genoeg koppel en een leuke geknepen eindsnelheid.

Bepaalde motoren die geknepen zijn, kan je ook beter als geknepen motor verkopen i.p.v. de begrenzing eruit te halen. Denk aan de GS500e. Laat die motor geknepen, als je zwaar mag rijden koop je toch geen GS500e... als 25kw issie nog meer waard ook!

Ook een leuke beginners motor is een Honda NX250. Een watergekoelde 1 cilinder allroad. Loopt mooi wel 150km/u met z'n 2en ! En lekker licht, 120kg !!
Heb er hier nog een te koop staan voor weinig. Als je echt goedkoop 25kw wil rijden moet je dus voor een NX250 gaan. Als ik m'n 25kw periode over kon doen had ik echt NX gereden... heb daarentegen 25kw afgerond met een GS500e en een XR250R.
 
Terug
Bovenaan Onderaan